Ga naar inhoud


laminaat over vloerbedekking


Frank1234

Aanbevolen berichten


Zelf zou ik zeggen dat je dit absoluut niet moet doen.

 

Vloerbedekking is toch zacht, en hierdoor gaat de laminaat bewegen als je eroverheen loopt of er zware dingen (bank, meubels, bed etc.) op plaatst. Dit geldt helemaal voor hoogpolig tapijt.

 

Verder is vloerbedekking toch een vorm van bacterie als je dit niet regelmatig schoonmaakt. Je hebt dus kans dat je na verloop van tijd last krijgt van schimmelvorming of stank. Als je laminaat eroverheen plaatst, dan krijgt de vloerbedekking namelijk geen lucht meer. Hierdoor dus inderdaad grote kans op stank of erger!

 

Tevens heb je volgens mij geen garantie op laminaat als je geen geschikte ondervloer gebruikt. Fabrikanten hanteren hiervoor speciale voorschriften.

 

@Spotvogel: Ben toch zeer benieuwd naar jouw argumenten dat je laminaat over alles heen kunt plaatsen confused

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank1234
Hallo, we gaan op de bovenverdieping laminaat leggen. Nu ligt er hoogpolige vloerbedekking met een ondertapijt. Gewoon hierover heen leggen ? Of alleen over het ondertapijt? Of alles weghalen en ondervloer leggen? Wat is jullie mening?


Niet doen m.i. Daar komt veel te veel beweging in. Weet je dat er laminaat bestaat met een heel sterk geluiddempende werking? Bij een grote bouwmarkt zag ik een proefopstelling daar van. Je kan daar een soort van hamertje laten vallen op gewoon laminaat en op dat andere laminaat. Het verschil is heel groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zorgen voor een vlakke ondergrond, eventueel naar wens acoustische isolatietegels onder je laminaat leggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook doet, niet die rollen plastic gebruiken... dan krijg je elke keer dat je over je vloer loopt een geluid alsof je over bubbeltjes plastic loopt...

 

En ik zou persoonlijk ook niet over het tapijt leggen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tapijt verwijderen en de tapijtlatten verwijderen.

nu kijken of het ondertapijt nog goed is?

vilt ondertapijt heeft meestal 10 jaar inveringskracht bij rubber 30 jaar.

op de eerste verdieping GEEN foli toepassen om het z.g.n broeien te voorkomen.

dus gewoon over je ondertapijt leggen

ik ben al 25 jaar stoffeerder zie hier berichten staan die kant nog wal raken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...