Ga naar inhoud


Nieuwe schotel voor ontvangst Astra 1, 2 en 3 of oude gebruiken?


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb als 2e schotel naast een schotel met rotor nu een schotel van een onbekend merk (kan het niet vinden). Daar zit een houder op voor 2 lnb's en die zijn bedoeld voor ontvangst van Astra 1 en Hotbird. Ik gebruik hem nu vor Astra 2 en heb dus maar in 1 van de 2 houders een LNB zitten. De diamater van de schotel zal zo 78 cm zijn. Hij is niet helemaal rond. In de hoogte meet ik 82 en in de breedte 72 cm. Er zit een arm op die 3 cm breed is. Daar zit dus de duo lnb houder op. Nou zou ik graag op deze schotel in ieder geval Astra 1, 2 en 3 willen ontvangen en dan de Astra 2 op 2 ontvangers. Is deze schotel groot genoeg en kan ik een universele multi lnb houder kopen voor 3 of 4 lnb's?

Ik heb de mogelijkheid gezien van de Triax 78 cm schotel met de Triaxhouder. Deze Triax houder past niet op mijn schotel.

Maar wat is het beste advies? Een nieuwe lnb houder voor de bestaande schotel of gaan voor de triax van 78 of 88 cm?

Ik heb gezien dat bij de 88cm de lnb's verder uit elkaar kunnen en dan kan ik misschien mijn bestaande Alps lnb's nog gebruiken voor de 19,2 en 23,5? zijn wel van die hele brede en volgens mij zijn die 9.75 db. Dus wellicht zijn nieuwe lnb's niet verkeerd en dan kan iik ook net zo goed smallere nemen.

 

Ik hoor het graag. ben nu naar 2 winkels geweest en 2 x ander advies. Zou dus graag wat meer meningen willen horen.

 

Ik kan eventueel een foto plaatsen van mijn bestaande schotel en arm/lnb houder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

een noname kan best functioneren...

maar als er geen bestaande multifeed houder voor de lnb's is wordt het knutselen

en dus is resultaat niet garant

 

kan aanbevelen:

Triax 78

Gibertini OP85SE

Gibertini OP100XP

Gibertini OP125L

Fuba DAA DC

Wave Frontier T90

Wave Field T55

 

daar op passen de multifeed lnb houders voor dat merk echt bij elkaar + de single twin of quadro lnb's (dus ook oude die het nog doen)

 

de multifeed houder voor lnb's is per merk en schotelgrootte meestal uniek

ciao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een winkel lieten ze me straks een universele multifeed houder zien die op meerdere schotels zou passen. Het leek er op of het een soort beugel was waar de lnb houders op geschroefd konden worden en in het midden kond er voor verschillende maten van verbinding naar de arm van de schotel worden gekozen. Die zou in principe dus moeten passen op mijn schotel. Maar mij lijkt wel dat het lastiger zal zijn om dit geheel uit te regelen / af te stellen.

Als je een Triax schotel koopt met Triax Multifeed houder dan is dat inderdaad beter op elkaar afgestemd.

Maar stel dat ik voor Triax ga zou een 78 cm dan voldoende zijn of toch 88 cm? ik heb de schotel die ik nu heb nog even diagonaal gemeten en dan kom ik uit op 87 cm.

En ik denk dat het advies wel is allemaal nieuwe lnb's?

Of zal ik niet veel merken kwa ontvangstkwaliteit als ik die oude Alps ga gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor een nieuwe schotel kiest ,dan zou ik een triax 88 nemen

Maak anders even een foto van de schotel die je nu hebt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk ook dat als ik een nieuwe schotel moet kopen dat ik dan gewoon de Triax van 88cm neem. Ik heb er toch de ruimte voor dus die 15 euro verschil in geld maakt me dan verder ook niet uit.

 

Nou hier zijn wat foto's van mijn huidige schotel van 78 cm. Hij lijkt iets ovaler / smaller dan een Triax en de arm waar de lnb houder op zit is dus 3 cm. Als dit gaat werken zou het beste zijn want of ik nou een multifeedhouder van Triax koop of een universele maakt verder weinig verschil. Al zal die wel wat lastiger zijn met afstellen, maar scheelt me wel de aanschaf van een schotel.

 

290620111-01a.jpg

 

290620111-02a.jpg

 

290620111-03a.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de prijs zal niet liggen ,je hebt er al een voor € 15, de schroefjes zal je even

op nieuw moeten boren, zitten toch net even wat anders, maar dat zal wel lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...