Ga naar inhoud


Ubuntu 11.04 installeren op Micro Client Server


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik heb een Micro Client Server in bezit waar op dit moment Slackware op staat geinstalleerd. Ik zou graag Ubuntu 11.04 erop willen gooien. Nu heb ik de Ubuntu server versie geprobeerd te installeren met behulp van een USB stick. Echter geeft ie het volgende aan:

 

Loading bootlogo...

graphics initialization failed

Error setting up gfxboot

boot : _ (Onderstreepje blijft knipperen)

 

Ik krijg het bovenstaande ook te zien wanneer de Ubuntu desktop versie probeer te installeren.

 

Wie kan mij helpen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar heb/had je die USB-installatie vandaan?

 

Je kan nog proberen om met bv. "Universal-USB-Installer" een installatie op een USB stick te maken of had je dat al gedaan (de kans is klein dat het dan wel gaat werken maar wie weet)?

 

Wil je hem als server of echt als desktop gebruiken? De server versie heeft een simpele installer en vraagt niet zo veel van de (onboard) grafische kaart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja,

 

Had je eigenlijk de "text-based-installer"/alternatieve versie eigenlijk al geprobeert?

 

Van de Ubuntu site geplukt:

Citaat:
Alternate installer details

 

The text-based alternate installer can be downloaded from a location near you. This installation CD is suited for computers unable to run the graphical desktop based installation, either because their computer does not meet the minimum requirements for the live cd or because their computer requires configuration after the installation is complete in order to use the desktop.

 

De server versie heeft trouwens standaard die text-based versie en ik download zelf altijd standaard die versies als ze beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of de TS nog reageert op deze topic, hoop het wel smile Wil je perse 11.04 gebruiken? Het is geen antwoord op je vraag, maar heb je de 10.04 LTS versie al gebruikt? De server 10.04 LTS versie wordt toch langer ondersteunt dan de 11.04 versie. Toch belangrijk voor de installatie van een server. Probeer het eens en kijk of dat lukt of dat dezelfde melding verschijnt. Ben benieuwd.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Type eens "help" bij de boot prompt.

Zie ook dit topic.


Hoi Frank67,

Na het intikken van "help" loopt ie idd door. Hij gaat bij diverse stappen voorbij. Echter krijg ik op den duur een zwarte scherm en verder gebeurd er niet veel. Is dit gebruikelijk?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: labyrint
Hallo,

Ik ben er ooit eens aan begonnen maar zonder suc6, ik heb mij toen maar een usb dvd spelertje gehaald voor 40 eurie's.

Kijk anders hier even.

http://www.techzine.nl/tutorials/330/ubuntu-installeren-op-een-eee-pc.html


Hoi Labyrint,

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van een Usb dvd speler. Ik heb er wel twee liggen hier. Ik heb met behulp van Universal-USB-Installer een bootable usb stick gemaakt. Ik ga het wel even proberen met de dvd speler. Wie weet werkt dat beter.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Oja,

Had je eigenlijk de "text-based-installer"/alternatieve versie eigenlijk al geprobeert?

Van de Ubuntu site geplukt:
Citaat:
Alternate installer details

The text-based alternate installer can be downloaded from a location near you. This installation CD is suited for computers unable to run the graphical desktop based installation, either because their computer does not meet the minimum requirements for the live cd or because their computer requires configuration after the installation is complete in order to use the desktop.


De server versie heeft trouwens standaard die text-based versie en ik download zelf altijd standaard die versies als ze beschikbaar zijn.



Ik probeer ook de server versie te installeren, helaas lukt dit mij nog niet.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ruwebol
Weet niet of de TS nog reageert op deze topic, hoop het wel smile Wil je perse 11.04 gebruiken? Het is geen antwoord op je vraag, maar heb je de 10.04 LTS versie al gebruikt? De server 10.04 LTS versie wordt toch langer ondersteunt dan de 11.04 versie. Toch belangrijk voor de installatie van een server. Probeer het eens en kijk of dat lukt of dat dezelfde melding verschijnt. Ben benieuwd.


Ja krijg bij deze versie dezelfde melding.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michaelangelo
Origineel bericht van: Frank67
Type eens "help" bij de boot prompt.

Zie ook dit topic.


Hoi Frank67,

Na het intikken van "help" loopt ie idd door. Hij gaat bij diverse stappen voorbij. Echter krijg ik op den duur een zwarte scherm en verder gebeurd er niet veel. Is dit gebruikelijk?

Sorry, hierop moet ik het antwoord schuldig blijven, want ik weet het ook niet.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet de spirit om iemand enthousiast te krijgen voor

een Linux OS, toch?

 

Ik ben al jaren bezig om om te gaan, iedere keer kom ik weer

beperkingen tegen en dat vind ik jammer. Ik wil graag om maar

je stuit tegen basisweerstanden die een vervolg in de weg

staan.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Dit is niet de spirit om iemand enthousiast te krijgen voor
een Linux OS, toch? HG CC

Dat is een voortdurende discussie en kan me dat voorstellen in dit geval. Een paar jaar geleden ben ik om gegaan omdat ik me weer vreselijk zat te ergeren aan dat andere os. Wil echt niet meer terug en installaties met Linux zijn me makkelijker afgegaan. Bijna alles werkte out of the box na een installatie van 10 min. En de grootste verademing is het installeren van extra pakketten en updates. Beiden hebben zo hun voordelen en nadelen. Ik ben wel erg enthousiast geworden alleen moet je er wat energie in stoppen om iets nieuws te leren. Hopelijk lukt dat met behulp van dit forum.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...