Ga naar inhoud


android of ipad tablet pc kopen ?


peterksr

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: georgiosolos
@Winwiz,

Natuurlijk wordt cloud computing een belangrijk argument, maar juist zakelijk zou ik apps willen scheiden met prive apps en eigenlijk mijn systeem niet daarmee willen belasten. En de kuze om in de cloud zaken op te slaan is juist zakelijk geen gemakkelijk keuze.

Maar zelf geef je al aan dat je eingelijk een 32gb ipad wilt hebben. Alleen al om die reden wil ik geen Apple. Dat arrogante gedrag om geheugen uitbreidingen via sd card niet toe te staan. Maar goed je bent tweaker of niet, je wilt om hardware beperkingen heen werken en juist bij de ipad zitten mij teveel beperkingen op, hoewel voor een mainstream gebruiker de single interface alleen maar voordelen heeft, dat geef ik ook toe.



Even voor jouw beeldvorming... ik ben ICT'er en de beperkingen van Apple worden nogal eens overdreven en sterk benadrukt, en er bestaat ook nog zoiets als Jailbreak om de softwarematige "beperkingen" op te kunnen heffen. Ik gebruik overigens geen Macbook of iMac omdat ik ze veel te duur vind voor wat ze bieden. (persoonlijke mening). Ik ben ook tweaker en heb, indertijd dat ik de beslissing nam, bijna alle betere (op dat moment) beschikbare tablets bekeken en getest. De stabiteit/snelheid waren in geen vergelijk met de iPad.
Inmiddels is de situatie sterk verbeterd dus als ik nu weer zou kiezen ga ik weer vergelijken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast georgiosolos

Dat klopt, de markt is nu flink aan het schuiven. Vergelijk de nieuwe Galaxy Tab maar eens met de iPad2, zie video.

 

De verschillen qua performance en kwaliteitsgevoel zijn nu flink kleiner. Maar de Samsung hoef je voor meer uitbreidbaarheid niet te jailbreaken en ondersteund flash geheugen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Nee in het preview model zat oa. geen sd card poort erin omdat Android 3.1 dit niet ondersteund. Op het demomodel voor de komende

zit het dus wel, dus kennelijk zal een toekomstige Android dit wel ondersteunen.

 

Ook worden USB geheugenuitbreidingen/microUSB wel ondersteund op de nieuwe Tab 10.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik het laatste gelezen had was dat ze de USB en de SD uitbreiding juist weg lieten om de Tab zo dun mogelijk te krijgen! Dit zou, in mijn ogen, een domme zet zijn maar Samsung vindt zo dun mogelijk zijn schijnbaar heel belangrijk als je bv. ook naar hun tv's kijk.

 

Nu moet ik zeggen dat ik niet het nieuws op het "Galaxyy Tab gebied" op de voet volg maar dat was het laatste (nog voor mijn huidige klusvakantie) wat ik over de Tab mee had gekregen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met alle rotzooi die je als gebruiken onbeperkt op een android device kunt downloaden, is alleen uit veiligheidsoverwegingen een android device voor mij absoluut geen optie.

 

De android app store stikt van de spyware en google controleert nergens op.

 

Ik heb met grote PDF's geen moeite, maar kan me ook niet herinneren dat ik de laatste keer een 20MB groot PDF bestand heb gekregen. Dat is een belachelijke groot bestand voor een PDF.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

 

Niet alles is rotzooi hoor, dat is wel erg kort door de

bocht, de meest populaire apps die sowieso op de Ios en android zijn uitgebracht zijn sowieso veilig.

 

Ik ken geen android gebruiker die hier al last van had, en ook niet op de forums loopt dit als een rode draad door de topics, je moet altijd een gezonde achterdocht houden in de Android Market en ff checken of Apple deze software in hun market heeft staan, dat is voor mij wel een goede indicatie.

 

Maar goed, voor het spyware gebeuren hebben wij Spysoap Detection software op onze toestellen staan en sowieso hebben wij gelukkig een account voor Amazon appmarket, de daar aangeboden apps zijn allen gecertificeerd en gecontroleerd á la de Apple appmarket. Google laat dit initiatief kennelijk aan anderen over. Stom maar het zij zo.

 

Die amazon appmarket is officieel nog niet beschikbaar in NL, maar via een zijdeur krijg je wel toegang en natuurlijk weer tegen het zere been van Apple en hup alweer naar de rechter, tja...

 

Als dit de hoofdreden is om geen android te kopen, dan kun je Windows ook niemand aanbevelen en toch is het nog het meest populaire OS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Overigens valt mij op dat bijna elke iphone en ipad die door met name de jeugd gebruikt wordt clydia is geïnstalleerd, dat vind ik nog enger want als je eea via Clydia download en installeert weet je daar nooit wie de bron is van de gedownloade app. Zelfs gezonde achterdocht werkt dan niet.

 

De Amazon Market laat je virtueel al de app testen zonder te hoeven downloaden vind ik een grote pré. Op de Iphone/ipad zul je toch vaak moeten betalen om te downloaden en te testen. Daarom wordt Clydia geïnstalleerd om te testen. Ga je de app bijwerken dan gaat dit via de appstore en moet je uiteindelijk toch betalen dan. Maar zou ze niet de kost geven die de illegaal gedownloade app niet verwijderen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in iOs hebben ze veel Free versions.... juist om uit te testen, maar met een beperkte functionaliteit

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb met grote PDF's geen moeite, maar kan me ook niet herinneren dat ik de laatste keer een 20MB groot PDF bestand heb gekregen. Dat is een belachelijke groot bestand voor een PDF.

Mvg,

Michel
Michel, Dat jij nooit van die grote PDF's gebruikt of niet krijgt kan ik niks aan doen maar iedereen heeft/doet zijn eigen ding op zijn/de tablet(s). Tevens mailen wij de stukken naar de juiste personen (hebben allemaal een eigen/aparte email op de tablet) aangezien de bestuurders niet in dienst en dus niet op kantoor zijn maar bv. in een aantal gevallen bij de FNV werken.

De stukken van de vergaderingen en/of overleggen zijn nu al behoorlijk aan de grote kant en gaat heel vaak over die 20Mb heen. Toen ik die test deed was het maar een test. Het is veel sneller werkelijkheid geworden dan menig persoon op kantoor verwacht had en achteraf ben ik dan ook heel blij dat ik die test ooit uitgevoerd heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahhhh, je stuurt toch niets naar de FNV? :D

 

Geintje.

 

Ik heb even een scan gedaan over ons bedrijfsnetwerk. Er zijn 94.000 pdf documenten. De grootste zitten zo rond de 30Mb.

 

Dit blijken allemaal of gescande documenten te zijn (offertes) en dus geen echte PDF. Of ze staan stijf van de plaatjes. Of het zijn handleidingen van 1400 bladzijden.

 

Een Word document van 56 bladzijden dat naar PDF is omgezet is 425Kb.

 

Conclusie: Lijk eens goed wat er nu in die PDF zit. Of overweeg beschikbaarstellen van de stukken in HTML.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die PDF's van "ons" zitten {steeds vaker) rapporten of van externe partijen en ook papieren documenten met informatue die weer gescand zijn.

 

De reden dat ze groot zijn/worden weet ik dus wel maar anders opmaken is nu even nog geen optie. Degene die dit doet (heel simpel gezegd) weet ook niet beter en is al blij dat ie dit "truukje" kan (samenvoegen meerdere documenten en netjes bookmarks maken).

 

Er zijn al dingen aangedragen om ze kleiner te houden maar op sommige (zeker externe) documenten en/of opmaak heb je geen invloed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het word onderhand een discussie van welke documenten wel en niet kunnen verstuurd worden en voor het uit de hand loopt :D wil ik jullie vertellen na rijp beraad en het volgen van deze discussie het een ipad 2 32gig wifi 3g is geworden.

ik zie toch ondanks de android liefhebbers hier toch maar van af.

allemaal bedank voor de inzet.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met je tablet... wink

 

Welke tablet je ook neemt, of zoals nu al gekozen heb, het is en wordt alvast nooit een volledige vervanger van een laptop en/of pc.

 

In de media hoor/lees je altijd van die dingen en ik snap niet hoe ze dat verzinnen/zien. Echt werken op zo'n ding gaat maar niet van harte (en heel beperkt) en zodra je een toetsenbord en desnoods een muis er aan hangt is het gewoon een mini-laptop en weg is het "voordeel". smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een welicht simpele vraag die voor de meeste wel bekend is, maar voor mij niet.

 

Heeft een ander (merk) tablet dezelfde connector aan de onderzijde als die van de iPad?

Kun je een tablet pc ook op een iPod (achtige) dock zetten?

 

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...