Ga naar inhoud


android of ipad tablet pc kopen ?


peterksr

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel
- Nee, natuurlijk niet
- Nee

Mvg,

Michel


ben ik nog niet met je eens, een aantal chinese ipod/ipad clones(die lopen meestal op android) hebben gewoon een apple aansluiting, heb hier zo'n ipod liggen

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanaf gisteren I-pad 2 32 Gb Wifi + 3G in zware test.

 

1.) Zwaar overdreven verhalen en snel duidelijk waarom jail break er is.

2.) Printen Wifi alleen met zeer beperkte printers in markt.

Normale HP all in one alleen met truuk.

3.) Print truuk is printserver via PC/Mac met printer die z.g. shared daaraan hangt (dat mag wel draadloos, lol)

I-books beter vervangen door de Kindle voor I-pad apps en bij *** kopen. Op 100 jaar oude boeken van projekt Gutenberg sta ik niet te wachten.

Azul is een leuke media speler die alle movies speelt zonder converteren. kopen die apps (zijn andere). Duurt even voor je het snapt. leuke instruktie op youtube.

 

Dat back-up en syncen met een PC (moet tot OS 5 ooit komt) is marteling. Zeker als je veel files wilt wissen. Slechte pop-ups. I tunes store vaak onbereikbaar, reden???

 

 

Geen vervanger voor laptop of PC. Omslachtig en kwetsbaar ding. Te dure accesoires (alles vanaf 40 euro???). Geen SD of USB slot, dus .... Meegeleverde USB/oplaadkabel duidelijk te kort !!!!

Upgradability slecht. Krant lezen duurder dan op papier kopen.

 

De 3G kant belicht ik in deel 2 van de test, eerst aan micro sim zien te komen. Phone shops zijn altijd stampend vol

 

Gadget voor wannahaves, kids, etc. ..............

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Vanaf gisteren I-pad 2 32 Gb Wifi + 3G in zware test.

1.) Zwaar overdreven verhalen en snel duidelijk waarom jail break er is.
2.) Printen Wifi alleen met zeer beperkte printers in markt.
Normale HP all in one alleen met truuk.
3.) Print truuk is printserver via PC/Mac met printer die z.g. shared daaraan hangt (dat mag wel draadloos, lol)
I-books beter vervangen door de Kindle voor I-pad apps en bij *** kopen. Op 100 jaar oude boeken van projekt Gutenberg sta ik niet te wachten.
Azul is een leuke media speler die alle movies speelt zonder converteren. kopen die apps (zijn andere). Duurt even voor je het snapt. leuke instruktie op youtube.

Dat back-up en syncen met een PC (moet tot OS 5 ooit komt) is marteling. Zeker als je veel files wilt wissen. Slechte pop-ups. I tunes store vaak onbereikbaar, reden???


Geen vervanger voor laptop of PC. Omslachtig en kwetsbaar ding. Te dure accesoires (alles vanaf 40 euro???). Geen SD of USB slot, dus .... Meegeleverde USB/oplaadkabel duidelijk te kort !!!!
Upgradability slecht. Krant lezen duurder dan op papier kopen.

De 3G kant belicht ik in deel 2 van de test, eerst aan micro sim zien te komen. Phone shops zijn altijd stampend vol

Gadget voor wannahaves, kids, etc. ..............


Zo, zo en dat weet je allemaal al na 1 dag?

Ieder heeft zo zijn voorkeuren qua apps.. Backuppen en Syncen een marteling? Het gaat vanzelf, je moet het alleen goed instellen, maar helaas nog niet draadloos, nog even wachten.

Toegegeven, iTunes is niet het meest handige programma, maar als je er mee om leert gaan is het best te pruimen. Gun het een beetje tijd zodat je achter de handigheidjes komt.

Ik heb mijn iPhone en iPad ook gejailbreaked en eigenlijk maar voor 2 apps:
Lockinfo misschien straks niet meer nodig met iOs 5
MyWi omdat Vodafone tethering niet toestaat of je moet een extra abonnement nemen. Vanaf 1 januari 2012 komt dit wel standaard in alle abonnementen.
Voor de rest test ik wel eens een interessante app via Jailbreak. Als het me bevalt koop ik het meestal alsnog.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een dag???

Laat ik zeggen er was mij gisteren gevraagd om paar dingen op te lossen. Zwaar mee bezig geweest. Alles voor elkaar gekregen.

Tsja en als ik e.e.a opmerk haaks op de verhalen, dan zij het zo.

 

Ik print met ze, krijg wat andere boeken erop en ook films.

Dat I-tunes store time-out heb ik onderhand idee van.

(waarschijnlijk account probleemje) daar diagnostic ok runt in zulks geval.

 

In vergelijk tot andere machines van afgelopen 30 jaar heb ik een mening. Als jullie hem mooi vinden. Geweldig toch.

 

I-tunes gaat op XP voortdurend hangend. En probleem dat hij I-pad wel eens uit oog verliest. En dan al een corrupted sync meegemaakt met melding dat back-up ook niet koosjer is. Na update naar 3.4.5.

 

Voorlopig kan hij niet alleen lopen. Leuk dingen om te surfen, maar net als op Wii en 3DS etc wat tekortkomingen.

Flash????

 

Maar dat kun jij even uitleggen neem ik aan daar jij hem gebreakt hebt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom op 1 dag omdat je zegt "Vanaf gisteren I-pad 2 32 Gb Wifi + 3G in zware test."

 

Misschien zou je eens over moeten schakelen op Windows 7. Ik ken veel mensen die iTunes gebruiken vanwege de iPad/iPhone zonder noemenswaardige problemen. Ze gebruiken allemaal windows 7.

 

Ja er zijn "tekortkomingen" en flash werkt er niet direct op, dit zal ook nooit gebeuren. Het is immers geen pc.

Eerlijk gezegd mis ik flash totaal niet ook al omdat steeds meer websites eventueel een HTML5 variant hebben. De populariteit van de iPad dwingt ze min of meer.

 

Mocht je toch flash nodig hebben tijdens het browsen is er de Skyfire Flahs browser. Geen jailbreak nodig.

 

Films stream ik via Air Playit HD, ook al geen jailbreak nodig, en mijn boeken lees ik via Stanza die perfect samenwerkt met Calibre op de PC

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik vind het commentaar van rudolfdebeer ook erg kort door de bocht.

ik heb een ipad2 gejailbreakt en kan er prima mee printen met zowel hp printers als met cannon printers dus ik weet niet wat daar het probleem is.

programma print n share gebruiken.

ik heb zelf win 7 waarop ik itunes draai zonder problemen welke door jou genoemd worden.

als je een ipad gaat kopen om een pc te kopen ben je niet goed ingelicht of niet voldoende gekeken naar de mogelijkheden.

is appels met peren vergelijken.

en ik heb een iphone 3gs een iphone4 en ipad2 dus genoeg ervaring in middels met deze apparaten ze werken alle naar behoren waarvoor ze zijn ontwikkeld.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

print n share staat er hier ook op.

Maar er zijn andere devices hier die mijn C-4380 meteen zien en geen print n share nodig hebben.

bij menig bedrijf zouden ze er wat op tegen hebben (hebben ze sowieso met WL Lan)

 

 

Win 7 hebben we hier ook. Stel niet dat hij PC moet vervangen. Stel juist dat hij daarvoor niet geschikt is. Stel ook dat je risico loopt dat je niet goed voorgelicht word. Met XP althans was het bar. Win 7 heeft weer andere problemen (beste windows zover met enige beperkingen)

 

Ik beperk me niet tot MS, Apple of wat dan ook. Doe zaken en heb zaken gedaan met veel meer.

 

 

De door mij genoemde problemen worden niet alleen door mij geconstateerd. Gek genoeg heb ik ze wel opgelost op een dag.

je hoeft I-pad niet eens te jail breaken om te printen of films en boeken buiten die store te gebruiken. kun je doen met apps uit diezelfde store.

Laten we zeggen ik poog mensen een juist beeld van de I-pad te geven en de evt teleurstellingen weg te nemen door aan te geven wat de work-arounds zijn.

 

Laatst stelde iemand dat je een in buitenland gekochte I-pad hier eigenlijk niet kon gebruiken. Eigenlijk bedoeld hij dan dat hij dan een probleem heeft met b.v. los duits toetsenbord of de rechten die Apple op die store legt. Beetje Sat en smartcard verhaal. Een kind van twaalf zal hem snel uitleggen dat je dat zo omzeilt.

 

I-pad is leuk ding waarbij wel waarheden horen gerelativeerd aan wat er nog meer is in het heelal.

 

Iedereen zegt ook nog dat een TomTom je van het is. Kijk net op ene uit :-(

Vaak zijn het musthaves voor de trend. De antieke wereld met de wegenkaart, analoge apparatuur was ook zo gek nog niet.

 

Zonder Wifi en 3G bereikbaarheid wil ik hem wel eens in de woestijn zien. Een commodore C-64 deed het vrij aardig onder die omstandigheden. Zou een PC niet eens kunnen. Gewoon een standaard met anti-koffie cover erover tegen zand en omdat hij geen fan had :-)

 

Na een kwartier ziet die tomTom eindelijk genoeg satelliet en reageert, wat aardig.

 

Apropos, waarom films streamen? Gewoon movie op dat ding syncen. Na gebruik eraf syncen en volgende achterin de auto movie. En dan is er nog die USB convertor. Moet ik eens proberen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hebt gewoon met een verkeerd beeld het verkeerde product gekocht.

 

Ik heb hem precies daarvoor gekocht waarvoor ik hem wilde hebben en hij doet dan ook precies wat ik er van verwacht had en zelfs veel meer.

 

Ik heb in de Apple store wel eens mensen voorlichting horen krijgen en daar vertelde men de klanten keurig netjes wat je wel en niet van een tablet zoals de iPad mag verwachten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem niet gekocht. Maar wel naar tevredenheid aan bezitter gegeven nu.

 

Van te voren mee geweest naar diverse winkels, incl. Apple store. De daar verstrekte verhalen kwamen eigenlijk op geen verhaal neer. De toekomstige bezitter heb ik goed voorgelicht.

En uit brand geholpen

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is precies wat Michael schrijft. Je moet je er een beetje in verdiepen. Veel van dit spul wordt in een opwelling gekocht omdat het er mooi uitziet, met als risico dat het binnen de kortste keren in de kast ligt.

 

Een tablet (of het nu Android of iPad is) is nu eenmaal geen computer, spelcomputer, e-reader of wat dan ook. Het is van alles een beetje met beperkingen.

 

Bijvoorbeeld als e-reader: Je kunt op beiden boeken lezen. In de volle zon op de iPad nauwelijks, op een e-reader wel. In het donker prima op de iPad op de e-reader niet.

 

Om maar even aan te geven, je moet je er goed bewust van zijn wat wel en wat niet kan. Een beetje gezond verstand helpt daar uiteraard bij.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Even een welicht simpele vraag die voor de meeste wel bekend is, maar voor mij niet.

Heeft een ander (merk) tablet dezelfde connector aan de onderzijde als die van de iPad?
Kun je een tablet pc ook op een iPod (achtige) dock zetten?


Op de 2e vraag is wel heel snel met een stellig NEE geantwoordt.
Er zijn Tablets waarbij een dock a la Ipod kan worden toegepast.
Zo gebruik ik een ACER Tablet Iconia A500 met een kleine dock die als oplader gebruikt wordt maar ook d.m.v. een bijgeleverde AB als Mediacenter gebruikt kan worden.
Nu weet ik niet of dit als Ipod (achtige) dock kan worden aangemerkt maar deze dock is wel handig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opwelling, trend, hype. Heb ik toch gelijk. Geen onding maar niet die supermachine as is. Je kan hem best bijpimpen zonder jail break zelfs. Maar per definitie voorlopig heb je er een MacBook of PC bij nodig.

 

3G gaat vrij leuk mits men die CCID juist registeert bij provider. ### heeft leuk abodeal als je er reeds internet.

Wellicht betere deals. De GPS werkt goed. Beter dan de huidige staat van mijn TomTom Go300. Er is een discussie wel of niet met 3G. Gegeven de juiste info laat hij zich easy instellen>> Wifi uit en provider mobiel aktiveren. let wel op bundel tarief. behoorlijke verschillen. Hier getest op VF na 4 uur registratie problemen microsim. Ze lossen het wel op. Pluim

 

Dat 1,8 mtr verlengsnoer is een nutteloze accesoire als ook die dure oortelefoon. Kan goedkoper. Dat Airprint/I-print is dus beetje verwarrend, je blijft shared printen niet rechtstreeks Wifi, tenzij die selection speciale enabled printers.

 

 

Huidige bezitter wat leuke apps gedoneerd en wat games.

Hopelijk in ruil voor ondersteuning van dingen die hij beter kan.....

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...