Ga naar inhoud


geen teletekst via tv teletekstdecoder


hanski

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb onlangs de Vu duo gekocht die me uitstekend voldoet. Alleen kan ik niet zoals voorheen(Arion 9300) teletekst via de eigen tv teletekst decoder ontvangen. Ik heb de ontvanger via een scartkabel op de tv aangesloten. Het vreemde is dat het de eerste dagen wel lukte, maar nadat ik er een ander image(VTI) had opgezet dit niet meer lukte. Heb daarna verschillende images geprobeerd, helaas zonder resultaat. Nu hoop ik dat iemand hiervoor een oplossing heeft.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt.... daarom zit teletekst in de VU... zo wie so gaat teletekst niet via een HDMI kabeltje dus het is per definitie veel handiger dat het in de VU zit. Hoef je ook geen AB te verwisselen voor teletekst te bedienen. Ook zit er een goede buffer in...

 

Citaat:

Het vreemde is dat het de eerste dagen wel lukte

Vreemd, want dat kan helemaal niet...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet helemaal bekend met de techniek achter teletekst, maar ik vraag mij af waarom ik via de arion wel teletekst via de tv txtdecoder kon krijgen en niet via mijn nieuwe vu duo. Het signaal gaat in beide gevallen via een scartkabel. Kan iemand dat mij uitleggen?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een Scartkabel wordt het teletekst op de ouderwetse methode verzonden: In 4 onzichtbare beeldlijnen. In het satellietsignaal wordt teletekst als losse dienst meegezonden. De Vu+ beschikt niet over hard- en of software om het teletekstsignaal in de 4 onzichtbare beeldlijnen te stoppen, maar heeft wel een ingebouwd teletekstprogramma, waarmee hij prima overweg kan met teletekstsignalen die zenders meesturen. Jouw Arion zal wel hard-/software hebben om het teletekstsignaal in de Scartkabel te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm

Citaat:
Jouw Arion zal wel hard-/software hebben om het teletekstsignaal in de Scartkabel te stoppen.

 

ik gebruik ook scart euro_av

gewoon tekst hoor!

druk je teletekst of subtitles? (als overvloedige vraag)

kan het evenwel je beeld instellingen zijn in combinatie met de skin

ik heb enkele draadjes geleden een SD skin voor de Vu+ geplaats, maar ook de standaard s750 skin toont het normaal

welke skin?

 

test ook eens op een FTA zender zoals de ARD eins

 

ciao

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Het probleem is niet dat ik geen teletekst kan krijgen. Op de Vu gaat dit prima. Maar ik wil de teletekst graag weer via de eigen teletext decoder van mijn eigen tv. Mijn huisgenoten vinden dit prettiger. Als ik nu op txt van mijn tv druk krijg ik alleen zwart beeld met onderin 101. In het verleden kon met mijn arion gewoon txt kijken via mijn eigen tv en dat hoefde niet perse via mijn ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan gaf de arion wellicht ook een analoog kabel signaal mee door aan de tv

of je had zelf analoog kabelsignaal via coax aan de TV

 

want anders kan dat niet

 

denk maar eens erover of de TV eerder analoog kabel had en of de cai opgezegd is (bovendien cai levert zeer slechte txt via analoog)

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Ik had de Arion via scart en coax aan de tv aangesloten.

Tevens had ik nog coax naar de tv boven lopen. Maar als ik via scrart tv keek, kreeg ik daar wel txt. Of is het zo dat als ik dan txt keek, de tv automatich het txt signaal van de coax pakte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het laatste wellicht.

de Vu heeft geen fbas / cvbs uitgang dus daarmee gaat dat inderdaad niet

maar dan moet die arion ook ergens een analoge coax verbinding hebben gehad met de cai, of de TV boven had cai en er was sprake van analoog doorlussen?

toegevoegd, het kan zelfs via een videorecorder die aan de cai hing

 

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige box, de Inverta 7000 kon ik ook gewoon teletekst van de TV zelf laten zien, terwijl ik alleen de satbox had aangesloten, ik heb al 10 jaar geen kabel meer.

Die teletekst was stukken beter dan ttxt van Inverta.

Dat leverde wel toestanden op met de AB, ook al is dat een Harmony. Nu ik een VU+ heb denk ik er niet eens meer over om de TV teletekst te gebruiken (al is dat onmogelijk).

Kwestie van heropvoeden van de huisgenoten. laugh

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ten overvolede, maar toch maar even: via scart kan het TT signaal worden doorgegeven (VBI-lines), via HDMI niet. Dat ligt niet aan de ontvanger, maar aan het protocol waarin dat niet is opgenomen.

Voor een goede universele AB is dat geen probleem: gewoon de TT van de box onder de TT knop beleggen.

 

Overigens heeft TT bekijken via de TT-decoder van de TV een enorm nadeel: de TV weet niet wanneer de settopbox van kanaal heeft gewisseld, en kan dan dus ook de cache niet leegmaken. De VU doet dat wel, zodat je nooit TT-pagina's van een vorige zender te zien krijgt.

Bovendien is de TT van de VU van zeer hoge kwaliteit (level 2.5): alle pagina's worden opgeslagen, en navigatie is, ook binnen subpagina's, prima in orde. Daarnaast kan, als je dat wilt, ook nog de TV in een klein PiG schermpje worden vertoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee waarom dit bij Linuxontvangers niet kan? Begrijp me niet verkeerd, Tuxtxt is veruit superieur aan de txt van eender welke TV, maar het is een beetje merkwaardig dat het op de rest van de ontvangers zowat standaard is en volgens mij geen enkele Linux-ontvanger txt kan doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...