Ga naar inhoud


Philips tv bij aanzetten naar hdmi1?


Aanbevolen berichten


Normaal gesproken gaat dit niet helaas.

Op mijn TV zit een "hotelmode".

Die heb ik zo ingesteld dat ie automatisch op HDMI2 springt bij het aanzetten.

Ook zijn daar andere handige zaken in te stellen

zoals het volume na het inschakelen,of een volumebegrenzer.

 

Ik weet niet of dit bij een Philips ook kan,ik heb een Panasonic namelijk.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Harmony afstandsbediening heel eenvoudig te programmeren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had straks nog naar Philips gebeld en daar zeiden ze ook dat de tv moest opstarten met hetzelfde als toen hij werd uitgezet. Ik heb de firmware nog bijgewerkt maar het gaat bij mij nog niet.

Ik hoop dat er toch nog een oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
zou het kunnen omdat het om een DM8000HD gaat en die niet over een echte hdi beschikt maar verloop van hdmi naar dvi?

Hoewel lichtelijk off topic, wil ik hier graag op reageren, omdat ik deze opmerking wel vaker tegen kom.

De gebruikte connector bepaalt niet of het een HDMI of DVI poort gaat. Het is het aanwezige signaal (de payload) wat dat doet. De DVI connecor bevat dezelfde aansluitingen als de HDMI variant. Je kunt ze alleen niet op elkaar aansluiten. Maar daar zijn verloopjes voor (af te raden!) Beter is een DVI naar HDMI verloopkabel, zoals meegeleverd met de dreambox.

De dreambox maakt naar mijn overtuiging terecht gebruik van de "DVI" connector omdat die connector veel beter bestand is tegen misbruik. Ik bedoel oa hiermee het buigen van de kabel. Bij een HDMI connector leidt dat al snel tot het defect raken van de connector. Ik heb er hier een paar liggen. De HDMI maffia schrijft de HDMI connector helaas wel voor.

nu verder on topic:

Citaat:
Waarom zit daar nou geen schakelspanning op net zoals bij het stokoude SCART.

De reden dat TV's niet automatisch omschakelen naar een actieve HDMI input is m.i. een keuze van de fabrikant.
Het is denk ik ook niet altijd even handig als dat zou gebeuren.
Er zijn zat HDMI switches die dat wel doen. Een "pin 8" schakelsignaal is helemaal niet nodig, omdat het voldoende is om de aanwezigheid van bv de "TMDS clock" te analyseren, hoewel dit niet altijd inhoudt dat er ook echt beeld en/of geluid wordt uitgestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...