Ga naar inhoud


Opstarten mislukt na update OpenPli 2.0 24/7


Old Satterhand

Aanbevolen berichten

Ik meld het hier maar even maar na een spontane vastloper besloot ik vanmorgen mijn DM8000 te updaten. (via Software management).

De box kwam echter niet meer verder dan het bekende splash screen en een donker LCD schermpje.

De laatste update die ik nog had (20/3/11) startte prima, dus besloot ik de laatste update te downloaden en te flashen, met hetzelfde resultaat, niet opstarten dus.

De update van 20/7 doet het prima dus laat ik het hiermaar bij.

Dus mijn advies: vandaan niet updaten!

 

nb: Ik flash mijn 8000 dmv de webinterface.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het niet mogelijk een koppeling te maken voor de open pli update.

Dit zou simpel kunnen door eerst een bericht naar de updatende box te sturen als men gaat updaten.

En hier een (GO) of een (NO GO) op de pagina te tonen.

Daarna na een bevestiging met(ok), gaat de box pas updaten.

Deze (GO) en (NO GO) keuze zal dan wel door iemand bepaald moeten worden in het pli team.

Of men moet hier wat voor zien te maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Waarom zapt de PLI image trager dan de andere images???

Ik ervaar dat niet...

Citaat:

Dit zou simpel kunnen door eerst een bericht naar de updatende box te sturen als men gaat updaten.

Op zicht een goed idee om even hier te pollen wat de status van het stoplicht is. Tenminste ik denk dat dit is wat jij bedoelt?

Maar uiteraard is dat geen garantie dat het ook altijd goed gaat.... Het beste kun je later op de dat hier even op het forum kijken wat de status is... Eigenlijk is dat de concequentie van OpenPli. Er kan wel eens een dagje zijn dat iets omvalt...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt idd door wat ik bedoel.

Maar er zijn veel gebruikers van de open versie die de box updaten zonder eerst op de Pli site te kijken.

Ik betrap mijzelf er ook regelmatig op.

Dus als er wat fout gaat, en een pli dev zet gelijk de update op een NO GO.

Dan zal iedereen die een online update doet eerst deze melding zien.

Dus dan afzien van een update, met alle ellende van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel, OpenPli2.0 en inmiddels ook OpenPli2.1 zijn nog altijd Beta's !

De extra service die jij wilt zou prima zijn voor final releases, maar nu Pli al zijn "open" verbeteringen juist direct met ons wil delen - als zijnde Beta-testers - middels een uitstekend board/forum is het toch ook logisch dat de "verkeersregelaar" op dat zelfde forum beschikbaar is.

 

Ben je hiermee niet tevreden raadt ik je aan om ViX te draaien (based op Pli), ofwel updates pas beschikbaar (vrijgave) na een uitvoerige test door eigen Beta-testers.

Als ik na een ongeziene OpenPli-status toch een update-blooper tegenkom (is vrij weinig) stap ik onmiddelijk terug naar m'n backup die ik altijd van tevoren maak op een USB-stickje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Je hebt idd door wat ik bedoel.
Maar er zijn veel gebruikers van de open versie die de box updaten zonder eerst op de Pli site te kijken.
Ik betrap mijzelf er ook regelmatig op.
Dus als er wat fout gaat, en een pli dev zet gelijk de update op een NO GO.
Dan zal iedereen die een online update doet eerst deze melding zien.
Dus dan afzien van een update, met alle ellende van dien.


De status was 'stable' toen ik de update deed deze morgen. De image werd niet gecheckt voor de DM800, woorden van Milo op Pli forum.

Het zou dus beter zijn om de update te testen voor alle boxen vooraleer die ter download aan te bieden, mijn opinie.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

o0p zich wel handig als er vaak updates komen. Maar aan de andere kant zit ik er persoonlijk niet op te wachten dat na een update mijn box niet meer goed werkt en ik het moet gaan herstellen. Je zal zien dat zoiets dan altijd op een ongelegen moment komt. Ik wil best updaten maar dan wel veilig. Was me er eerlijk gezegd niet eens van bewust dat er weleens een update kan zien die problemen veroorzaken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nou de betekenis van het woordje "beta" in de release. Hij is, als hij 's morgens vroeg door de buildserver wordt afgeleverd, nog ongetest.

 

In het algemeen is er niks mee mis, want de ontwikkelaars testen uiteraard even voor (en meestal ook na) het committen.

 

Soms, zoals dit keer, glipt er een foutje doorheen en dat zien we pas de volgende dag. In dit geval werd de fout niet opgemerkt omdat die alleen op specifieke modellen optrad.

 

Als het fout gaat, kun je altijd de stand van gisteren terug flashen. Kwestie van downloaden, flashen, en met de autobackup (aanrader) staan je instellingen en plugins weer terug en heb je in minder dan tien minuten weer beeld.

 

En vergeet niet dat PLi een gewoon een clubje hobbyisten is, die dit doen voor de lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk Milo, ik wil geen steen werpen naar jullie, i apprecieer enorm wat jullie doen voor ons, hobbyisten, en dit alles, gratis voor niets, petje af.

 

Ik ben heel blij dat er mensen zijn zoals jullie, bij Pli, die zich inzetten voor anderen, en met resultaat dit prachtige image.

 

I wou alleen maar vragen of het mogelijk is om de updates ter download aan te bieden, waarbij ze tenminste rebooten. Een fout nadien is makkelijker te fixen, kwestie van wachten op een update fix, dan wanneer je de hele boel opnieuw moet flashen smile

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...