Ga naar inhoud


Hoe herken je zwakke transponders?


druid

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik wil van het weekend mijn schotels nog een keer uitrichten, mijn promax explorer moet ik maandag teruggeven.

 

Waar kan ik online vinden welke transponder het zwakste is op een satelliet? In principe gaat het mij om 13, 19.2, 23.5 en 28.2 oost.

 

bedankt

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


@vincent 1971

 

Je mag je voetnoot wel eens aanpassen want die staat vol fouten.

Astra 2 zit niet op 31,5 graden oost, Astra 1G wel.

Astra 1C staat op 2 graden oost en niet op 1,8 graden oost.

 

Zie de volgende sites: http://www.ses-astra.com/business/uk/satellite-fleet/index.php

 

en: http://www.lyngsat.com/europe.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Voor 28,2 Oost zou ik gaan voor de Astra 2D groep. Zou afstemmen op BBC3 en BBC4 bijvoorbeeld.


thanks, maar die heeft bij mij een ontvangst van 0, kan ik lang zoeken smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satkijker,

 

"Voor de Astra 3 kan ik je wel een zwakke transponder geven. Dat is namelijk 12109MHz Horizontaal waar Eurosport-HD en History-HD op zitten. Deze zenders vallen het eerste weg bij slecht weer."

 

Dan moet je toch je schotel ´ns beter uitrichten. Hier in het verre Turkije, met wèl een 120 cm. schotel, nòòit uitval op Astra 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vincent1971,

 

"Astra 1 zit bij mij op 1.8°E, 2.0°E, 19.2°E en 31.5°E

Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E en 31.5°E"

 

Wat je hier mee bedoelt, snap ik echt niet.

Dit is het Astra plan:

 

 

5°E Astra "4"

19.2°E Astra 1

23.5°E Astra 3

28.2°E Astra 2

31.5°E Astra"5"

 

Zie ook: http://www.ses-astra.com/business/en/satellite-fleet/interactive-fleet-map/index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Togan

Als je de link van SES-Astra die ik heb geplaatst goed leest, dan zie je dat op dit moment de Astra satellieten als volgt zitten:

 

...2 graden oost - Astra 1C

...5 graden oost - Astra 1E en 4A

19,2 graden oost - Astra 1H, 1KR, 1L, 1M en 2C

23,5 graden oost - Astra 3A en 3B

28,2 graden oost - Astra 1D, 2A, 2B en 2D

31,5 graden oost - Astra 1G

..51 graden oost - Astra 1F

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satkijker,

 

2 & 51 oost zijn inclined,dus met "normale" schotel-installatie niet te ontvangen. Voor de rest heb je gelijk. Maar het ging mij over wat Vincent 1971 schrijft, daar kan ik geen touw aan vastknopen. Hoe kan bijv. Astra 1 op diverse posities zitten. Het is ook een "fout" van SES, geef iedere positie echt een naam, 19.2 oost Astra 1, etc.

 

Dus als ze de 1H naar 28.5 oost verplaatsen, de naam 1H veranderen. Eutelsat doet dit ook, zo is de Eurobird op 9 oost, een oude Hotbird van 13 oost. Dan is gelijk de verwarring een stuk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Togan

 

Ja die satellieten verhuizen nog als eens. Soms zijn ze maar een jaar op een bepaalde positie in gebruik en dan worden ze al weer langzaam naar een andere positie gebracht afhankelijk op welke positie capaciteit nodig is. Een kwestie van vraag en aanbod.

Om dan die satelliet telkens een andere naam te geven is ook zowat.

 

Tegenwoordig weten we dat de Astra 3 op 23,5 graad oost zit, maar nog niet zolang geleden zat op 23,5 graad oost ook de Astra 1D. Daarom werd tot voor een jaar geleden meestal over de satelliet 23,5 graad oost gesproken, nu is het duidelijk dat Astra 3 alleen maar op 23,5 graad zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
@Togan

Ja die satellieten verhuizen nog als eens. Soms zijn ze maar een jaar op een bepaalde positie in gebruik en dan worden ze al weer langzaam naar een andere positie gebracht afhankelijk op welke positie capaciteit nodig is. Een kwestie van vraag en aanbod.
Om dan die satelliet telkens een andere naam te geven is ook zowat.

Tegenwoordig weten we dat de Astra 3 op 23,5 graad oost zit, maar nog niet zolang geleden zat op 23,5 graad oost ook de Astra 1D. Daarom werd tot voor een jaar geleden meestal over de satelliet 23,5 graad oost gesproken, nu is het duidelijk dat Astra 3 alleen maar op 23,5 graad zit.


Klopt niet Thor 2 zit op dit moment ook op positie 23,5 oost.
http://www.lyngsat.com/europe.html

Nou duidelijker is het om over graden posities te hebben. Een satelliet wil wel eens van positie veranderen. Heb mijn voetnoot wel eens aangepast.
Wie zegt mij dat Astra 3 over 10 jaar nog op 23,5 graden oost zit? Misschien zit dan wel een of andere Chinese satelliet op die positie.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vincent1971

Dat klopt dat de Thor 2 op dit moment op 23,42 graden oost zit. Maar wat wil je daar nu mee zeggen? Er kunnen toch makkelijk twee satellieten op dezelfde positie hangen zolang ze maar niet dezelfde transponders gebruiken. Maar wat heeft die Thor 2 met jouw voetnoot te maken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
@Togan

Ja die satellieten verhuizen nog als eens. Soms zijn ze maar een jaar op een bepaalde positie in gebruik en dan worden ze al weer langzaam naar een andere positie gebracht afhankelijk op welke positie capaciteit nodig is. Een kwestie van vraag en aanbod.
Om dan die satelliet telkens een andere naam te geven is ook zowat.

Tegenwoordig weten we dat de Astra 3 op 23,5 graad oost zit, maar nog niet zolang geleden zat op 23,5 graad oost ook de Astra 1D. Daarom werd tot voor een jaar geleden meestal over de satelliet 23,5 graad oost gesproken, nu is het duidelijk dat Astra 3 ALLEEN maar op 23,5 graad zit.


Je schrijft zelf dat ALLEEN astra 3 op 23,5 zit. Klopt dus niet. Ik geef aan dat het beter is om over posities te hebben dan over satelliet namen. Zie ook mijn onderschrift. Geeft aan hoe verwarrend het kan zijn als je over astra n hebt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vincent1971

 

We hebben het toch alleen maar over de Astra satellieten zoals jij ze in je voetnoot hebt staan en ik zie dat je je voetnoot hebt aangepast en dat er nu geen onwaarheden meer staan.

Laten we nu weer over gaan op het onderwerp zwakke transponders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...