Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Harde schijf bestanden verwijderen


verbatim2

Aanbevolen berichten

Er zit een harde schijf(500gb) in maar om een of andere reden kan ik niks verwijderen met de rebox zelf confused dus kan ik deze er uithalen ff in een docking station voor pc steken aantal dingen afgooien en deze er dan terug in steken?

 

De laatse software staat er trouwens op.

En verwijderen lijkt wel te gaan tot je deze opnieuw aanzet dan staat alles netjes terug....Alsook een opname verplaatsen naar een map gaat ook niet.

 

iemand een oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet je Rebox eens helemaal uit en dan weer aan. Je zult zien dat het verwijderen dan wel wil lukken. Je kunt de Rebox 's nachts in de 'deep standby' stand laten gaan, dan is het probleem ook opgelost.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schijf FAT32 is geformatteerd kun je de docking station actie doen op een Windows PC. Is hij journaled geformatteerd, dan lukt het volgens mij alleen op een Linux machine.

Heb je de Rebox in een netwerk hangen dan kun je via die weg ook met FTP of via de Windows Explorer aan de gang.

Langs deze wegen wel even opletten. Een opname die Piet heet bestaat bestaat minimaal uit 3 bestanden: Piet.ts, Piet.rap en Piet.idx. Bij langere opnamen groter dan 4 GB komt daar nog Piet.ts1, en eventueel Piet.ts2 (enzovoort) bij. Je moet dus meerdere bestanden weggooien om een opname kwijt te raken.

 

Op de Rebox zelf zijn er twee oplossingen. De eerste heb je al gevonden: direct na inschakelen lukt het wel. De andere is één van deze twee zaken: terug naar een stokoude firmwareversie die de wisbug niet heeft, of: geduld hebben totdat Rebox/Fortis deze bug eindelijk eens oplost. Dat geduld duurt bij mij al zo'n negen maanden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton2207: Ja dat heb ik al geprobeerd maar helaas, wat er dan wel gebeurt is er komt een blauwe streep op met verwijderen & het bestand is dan effectief weg=> zet ik hem de dag er na terug aan staat opname1.ts er dan plots ook terug. Dat snap ik echt niet maar goed het zij zo blijkbaar. Ik ga het alezins nog eens proberen.

 

@Audioniek

Het is fat32 dus ik ga deze dan ff aan de pc hangen morgen en dat het uit 3bestanden bestond was ik me van bewust.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien werkt het niet omdat je HD FAT 32 geformatteerd is?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...