Ga naar inhoud


4 x Inverto Black Ultra op Triax 78 of 88??


Dubmaniac

Aanbevolen berichten

@ Dubmaniac

 

Dat de mulifeed-rail niet schuin genoeg kan komt door het feit dat een Triax-schotel een Duits fabrikaat is en deze dus ook eigenlijk voor Duitsland ontworpen is. In Duitsland hoeft de multifeed-rail minder schuin te staan dan in Nederland, zeker t.o.v. west Nederland.

Maar eigenlijk is het wel jammer dat we hier in Nederland in het algemeen de multifeed-rail schuin zetten i.p.v. de schotel schuin zetten.

Door de multifeed-rail schuin te zetten mis je toch een stuk reflectie van de schotel. Stel je heel de schotel schuin, dan blijf je het maximale schoteloppervlak benutten.

Ik heb twee bijlages geplaatst. In de eerst bijlage zie je dat sommige schotels schuin gezet kunnen worden, de zogenaamde schotel-skew.

In de tweede bijlage een Amerikaans satellietverslaafd persoon die een aantal schotels ook schuin heeft opgesteld voor maximale ontvangst.

 

Wat betreft de skew-instelling van al je lnb’s. Dit is wel degelijk heel belangrijk voor een optimale ontvangst maar ook om eventuele storing van een andere satelliet die met dezelfde transponderfrequentie en polarisatie werk te voorkomen.

Zie voor de juiste skew-instelling voor elke lnb de site:

http://www.dishpointer.com/

 

post-55926-1318262239,3186_thumb.jpg

post-55926-1318262239,4454_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Satkijker
Voor de Eutelsat W6 op 21,6 graden oost, heb je inderdaad een 90cm schotel nodig en er is maar één transponder die free-to-air te bekijken is en dat is 11560H met de zenders LBC America, LBC Australia en LBC Europe.

Kleine aanvulling: 11.560 horizontaal is de enige FTA DVB-S2 (MPEG4) transponder op de Eutelsat W6. 10.972 vertikaal SR 2170 en 11.530 vertikaal SR 2857 zijn op deze satelliet 'gewone' FTA DVB-S transponders.

Origineel bericht van: Satkijker
Dat de mulifeed-rail niet schuin genoeg kan komt door het feit dat een Triax-schotel een Duits fabrikaat is en deze dus ook eigenlijk voor Duitsland ontworpen is. In Duitsland hoeft de multifeed-rail minder schuin te staan dan in Nederland, zeker t.o.v. west Nederland.

Of de schotels en/of de multifeed-rail in Duitsland worden gefabriceerd weet ik niet, wat ik wel weet is dat Triax (van oorsprong) geen Duits maar een Deens bedrijf is.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Oke weer wat wijzer geworden. In een ander onderwerp heb ik advies gevraagd over een visiosat schotel met 3 lnb's, maar ik denk nu ook sterk aan deze opstelling met een triax 88 cm schotel.

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een Triax multirail en dan de 3 koppen tegen elkaar. Dan krijg je een geweldige versterking, daar kan de Visiosat niet tegenop.


Let wel op dat je een echte Triax-rail en geen SAB-rail koopt, zie bijlage.

 

Ik zou de overtollige lengte van de rail afzagen, dan staat het een stuk netter en scheelt weer aan gewicht.

post-60869-0-87516500-1376249077_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Black Ultra Twin gaat prima

 

In Leeuwarden moet de rail 11,4 graden schuin staan ofwel de kop van de Astra 19,2 moet 23,5mm lager staan dan die van de Astra 28,2. Je moet de rail dus zodanig monteren, dat het gat in het midden in de onderste groef zit anders kan hij niet schuin genoeg.

 

Dan ben je goedkoop uit want een Triax 88 koop je al in Amsterdam of Almere voor €35,-

Je moet wel 2 stuks 4/1 diseqc-switches hebben.  Ik zou voor Spaun SAR 411 WSG gaan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...