Ga naar inhoud


[TV/VIDEO] Lekkende HV lead, hoe te fixen ?


mr|repel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Laatst was van mijn projector, een Barco808s, de quadrupler kapot gegaan. Deze kun je vergelijke met de HS trafo in een televisie, echter de spanning ligt als ik mij niet vergis rond de 35KV.

 

Tijdens het modificeren van een vergelijkbare quadrupler (electrisch gelijk, mechanisch anders) heb ik met mijn stomme kop een stukje van de HV lead beschadigd waardoor deze begon te lekken.

 

Krimkous bracht geen soelaas. bij een laagje sloeg de spanning.stroom door de kous heen. Bij meerdere lagen "kruipt" de spanning/stroom eronderdoor naar massa, waarna er een overslag is, koolstof baan vormt en hierover gaat lekken. Deze kabel is, als ik mij niet vergis, geisoleerd met siliconen. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat siliconen inderdaad wel eens gebruikt wordt voor het isoleren van HV trafo's / leads / caps. Het enige wat ik niet kan vinden is welke siliconen kit ik moet gebruiken. Zuurvrij of niet, kleur enz. Ik weet niet of deze toevoegingen nadelige gevolgen hebben op de dieelectrische waarde van siliconen.

 

Mijn vraag, zou ik dit kunnen fixen met siliconen, daar de quad een moeilijk uit te halen/duur apparaatje is en zo ja, welke kit zou je hiervoor gebruiken ?

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Matchless,

 

Helaas, dat heb ik al geprobeerd. Om de HV lead zit een siliconen sleave, die heb ik verschoven maar dit mocht niet baten. Ik heb het idee dat dit niet werkt omdat dit niet luchtdicht is.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spul wat wel werkt en makkelijk is aan te brengen is een soort kneed massa dit word oa gebruikt om rookgas afvoeren af te dichten het word niet hard en blijft plakken,en 100% dicht,dus geen sproeien van Hoogspanning.

 

Ik maak er een foto van ,dan weet je hoe het er ongeveer uit ziet,soms word het op rollen verkocht of als zijnde sanitair kit.

Overigens is dit matt.er natuurlijk oficieel niet voor bedoeld,maar het werk zeer goed,ook op lijntravo's en HS kabels.

 

Bij gebruik op een kabel is het wel aan te bevelen na dat het is aangebracht er bijv isolatie tape of zo te gebruiken dat alle matt. op zijn plaats blijft zitten.

 

Géén silconen kit gebruiken,dit bevat zuur,en is dus elektrisch gelijdend,en kan in brand vliegen,en is totaal ongeschikt.

post-33806-1318262268,6611_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas,

 

Zowel na het inkitten als zelfs het ingieten met epoxy bleef de hoogspanning doorslaan. Nu een andere projector voor weinig erbij gekocht voor spare's. Toch bedankt voor alle reacties.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Mmm steek daar maar eens 2 meetpennen van je uni meter in het mega ohm gebied. Wij noemden dat bij mijn oude werkgever boetseer klei. smirk

Zo als ik al gezegt had,het ziet er uit als boetseer klei,maar dat is het beslist niet.
Spray's helpen niet bij een beschadigde kabel,daar is het laagje te dun voor.
Deze kneed massa geef geen uitslag in het mega ohm gebied,andes zou het ook niet bruikbaar zijn.
ik heb het div.malen met sucses heb gebruikt,anders zou ik het niet aanbevelen.
maar ts heef al een andere aangeschaft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...