Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Diep teleurgesteld in ondersteuning AZbox


Gast ed59

Aanbevolen berichten

OK, ik wil het van je aannemen. Vertel me alsjeblieft met welke sat ontvanger ik het beste kan werken, gegeven het feit dat ik er ook 4:2:2 feeds mee wil kunnen inscannen, wil kunnen kiezen in welke stappen ik scan (kun je met de AZ scan reduceren tot 500 MHz of minder) welke laagste SR rates ik kan inscannen (ik ben op dit moment een scan met minimale SR rate van 200 op een satelliet die weleens smalbandige audio zou kunnen bevatten aan het doen).

 

Ik wil er ook AAC audio gecodeerde zenders zoals Rusong mee kunnen ontvangen en natuurlijk de al zo vaak genoemde smalbandige audio zenders. Dat alles kan mijn AZ Box.

 

Noem de ontvanger die dat allemaal kan en verder beter zou werken dan de AZ Box en ik kijk of ik eraan kan komen!

 

Overigens, ik bevind me in het hartje van Nijmegen en ja, ik heb al sinds 1985 een C-Band schotel op het dak, momenteel een van 3 meter (ik heb ooit een schotel van 4 meter gehad maar die trok teveel wind). Vrij zicht van 60 West tot en met 75 Oost. En ik gebruik mijn C-Band schotel bijna dagelijks.

 

Hoe wil je trouwens weten hoeveel mensen er aktief C-Band kijken? Ik neem toch wel aan dat een groot aantal van de leden stille leden zijn, dwz nooit zelf iets publiceren. Trouwens, je hoeft maar naar ons Duitse collega-forum te kijken en te zien dat er meer dan twee mensen die hier zitten ook op hun C-Band forum aktief zijn.

 

Tja, en dan nog dit: als je een forum wilt zijn dat de hobby zo goed mogelijk bestrijkt dan moet je minstens tolereren dat iedereen aan zijn trekken komt. Om het af te meten aan het aantal gebruikers dat is mijns inzines even slim als te zeggen dat je electronisch bijhoudt welke namen in De Telefoongids op het internet zelden of nooit worden opgezocht en dan de database verkleint door al die weinig gebruikte namen er maar uit te gooien.

 

Tja, of misschien moet de naam sat4all dan maar veranderd worden in cardsharing for all? In zo'n situatie zou je groot gelijk hebben. Voorlopig houd ik het er maar op dat mijn hobby heel veel meer bestrijkt dan alleen maar wat naar gekraakte abonnee tv kijken.

 

 

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zo ben ook nog eens ingelogd hier sinds lange tijd, sinds ik mijn vuduo heb hoef ik hier niet meer te komen.

heb nog de azbox premium, hij ligt al 3 kwart jaar ergens in een kast geflikkerd met wat stekkers erin met de enigma2 fw er op van ook ongeveer die tijd, hij draait goed als file server, de rest, tja....

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ondersteuning vnml goede firmware door Opensat is er gewoon niet. Dankzij vnml het RTi begint het nu een leuk boxje te worden gelukkig.

Jammer dat Opensat eerst nieuwe boxen ontwikkeld en de "oude" klanten gewoon in de kou laat staan met een trage buggy box.

Ja dreambox draait ook vnml op de hobbyisten, echter is de basis firmware van de dreamboxen een stuk beter werkend.

Alleen prijstechnisch en met de RTi firmware is er nu nog geen receiver op de markt die SAT en CABLE combineert.

Dat dan weer wel :).

aangepast door Sjaak66

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ondersteuning vnml goede firmware door Opensat is er gewoon niet. Dankzij vnml het RTi begint het nu een leuk boxje te worden gelukkig.

Jammer dat Opensat eerst nieuwe boxen ontwikkeld en de "oude" klanten gewoon in de kou laat staan met een trage buggy box.

Ja dreambox draait ook vnml op de hobbyisten, echter is de basis firmware van de dreamboxen een stuk beter werkend.

Alleen prijstechnisch en met de RTi firmware is er nu nog geen receiver op de markt die SAT en CABLE combineert.

Dat dan weer wel :).

 

 

Hoe denk le dat RTI uberhaubt in staat is om die image te maken?

 

Denk us na

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak66,

 

Reageren op de soort uitlatingen zoals jij doet, doe ik niet snel. Echter zonder enig belang in deze anders dan een tevreden gebruiker reageer ik nu wel. Waarom? Omdat ik mij ernstig afvraag waar jij het soort onzin uitlatingen weg haal dat de oude klanten in gewoon in de kou worden gelaten met een buggy box. Door deze uitlating laat je duidelijk merken/zien dat je een totaal ongefundeerde uitlating doet. De oude boxen blijven gewoon ondersteunt met nieuwe voortschrijdende software waar hard aan wordt gewerkt. Hoe ik dit weet gewoon heel simpel interesse tonen voor het produkt dat je gebruikt en gebruik maken van de service door de importeur geboden door open dagen te bezoeken die voor iedereen open staan. Ook voor hen met weinig kennis en ervaring die regelmatig hun neus stoten en daar met vragen en opmerkingen terecht kunnen zoals ik zei de gek. Weet je wat het leuke is van die dagen je leert ervan en je kan nog eens lachen. Een ding weet ik wel ik heb vertrouwen in de toekomst met mijn + en ga goed sparen voor de ME. Want dromen en beloftes komen uit heb ik in de afgelopen tijd geleerd.

 

Onder aan de lijn staat dus voor de goede lezer, vertel wat waar is. Want de waarheid moet verteld worden positief of negatief. Want daar helpen we elkaar mee. Maar bazuin geen onzin rond.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kan je mij eens uitleggen wat die nieuwe voortschrijdende software dan is? Ik neem aan dat je NeutrinoHD bedoeld?

 

Je moet niet vergeten dat veel mensen die box al bijna 3 jaar hebben (of hadden) en het wachten op een stabiele software zat waren. Die mensen voelen zich terecht in de kou gezet.

 

Ook de opmerking dat er eerst een nieuw product komt, voordat de problemen met de oudere producten zijn opgelost is volledig valide. Dat is toch gewoon een feit?

Of ze moeten al die problemen met de originele firmware nu nog even snel deze maand oplossen en dat zie ik niet gebeuren.

 

Ik begrijp niet dat het zo moeilijk is om toe te geven dat de originele firmware van de huidige azboxen een beetje mislukt is. Ik denk ook niet dat mensen er op zitten te wachten om neutrinoHD te gaan draaien op een hardware platform dat inmiddels al weer behoorlijk verouderd is als je het gaat vergelijken met andere Linux OS receivers.

 

Neutrino is in vergelijking met de mogelijkheden van de originele software (mits die allemaal ook lekker zouden werken) echt wel een aantal stappen terug en bovendien totaal anders werkende software.

Als jij al 3 jaar werkt met die originele software wil je echt niet naar een totaal anders werkende (en relatief kale) neutrinoHD.

 

De moraal van het verhaal is duidelijk dat veel mensen de Azbox hebben laten vallen omdat er voor ietsje meer geld veel betere alternatieven zijn. De mensen die bijvoorbeeld zijn overgestapt naar een VU+, Clarke tech of een Dreambox voelen zich gezegend. Er zijn talloze voorbeelden te noemen van sat4all leden die die stap hebben gemaakt en blij zijn dat ze dat hebben gedaan. Die zijn stuk voor stuk niet bepaald positief over de huidige Azbox producten.

 

Ik hoop echt (en dat meen ik) dat de Azbox Me gaat bewijzen dat OpenSat het wel kan, maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven. Ook de Me is al weer 2 x uitgesteld en dat komt vast niet doordat alles zo soepeltjes verloopt. Ik ben heel benieuwd of het product dit keer minimaal in de basis wel af is als het op de markt verschijnt. Wij gaan de receiver in ieder geval kritisch en objectief met een aantal mensen aan de tand voelen en zullen de bevindingen (wat die ook zijn) hier laten weten.

 

De opmerking over de combi tuner: Probeer eens een VU+ Uno met een USB kabel tuner. Dan gaat er een wereld voor je open en zit je op +/- 325 euro.

Dan heb je ook DVB-S2 en DVB-C gecombineerd alleen werkt dat een stuk soepeler en een stuk stabieler.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ondersteuning vnml goede firmware door Opensat is er gewoon niet. Dankzij vnml het RTi begint het nu een leuk boxje te worden gelukkig.

Jammer dat Opensat eerst nieuwe boxen ontwikkeld en de "oude" klanten gewoon in de kou laat staan met een trage buggy box.

Ja dreambox draait ook vnml op de hobbyisten, echter is de basis firmware van de dreamboxen een stuk beter werkend.

Alleen prijstechnisch en met de RTi firmware is er nu nog geen receiver op de markt die SAT en CABLE combineert.

Dat dan weer wel :).

Sorry, dit begrijp ik ff niet. Met de nieuwste RTi kan ik wel degelijk zowel Sat als kabel bedienen. In mijn ogen is het grote onzin wat je schrijft. Waar jij je aan irriteert, is iets wat ik juist leuk vind. Experimenteren met de box. Maar goed, als je al jaren met de computer werkt, ben je inmiddels wel gewend aan bugs en vastlopers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan de receiver in ieder geval kritisch en objectief met een aantal mensen aan de tand voelen en zullen de bevindingen (wat die ook zijn) hier laten weten.

Leuk dat jullie hiervoor de moeite nemen, ben heel benieuwd! Volgens mij is de prijs heel gunstig, dus wie weet..

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Arnhem - Budel is een pokkeneind rijden. Daar ga ik dus niet naartoe.

 

Ik zie de Me wel als we hem gaan testen.

 

Het is helemaal geen stemmingmakerij. Het is simpelweg een feit dat de box al een paar keer uitgesteld is en dat gebeurt in de regel alleen als er 'iets' tegen zit.

 

De originele firmware draait helemaal niet 'al lang prima'. Er is nog van alles mis mee, zoals je hier ook van diverse leden hoort. Die firmware draait al minimaal 2,5 jaar helemaal niet prima.

De RSI 0.90000 kan ik (nog) niet over oordelen en dat doe ik dan ook niet. Misschien dat ik daar later deze week tijd voor heb.

 

De reden dat ik de laatste tijd wat feller tegengas geef is omdat ik het helemaal zat ben dat hier een stel fanatieke azbox verkopers en aanhangers een box die alle behalve 'prima' is helemaal de hemel in prijzen.

Een groot aantal leden voelden zich bekocht met de premium HD+ en zijn inmiddels overgestapt naar een VU+ Clarke Tech of VU+ en raakten hun azbox aan de straatstenen niet meer kwijt.

 

In een aantal gevallen was er sprake van pure misleiding of minimaal verkeerde voorlichting van een aantal van jullie en daar heb ik een bloedhekel aan!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jij kunt echt alleen een azbox ophemelen door een ander product af te zeiken. Het is haast te jammer voor woorden.

Jammer dat je je eigen (zwakke) argumenten alleen maar tracht te versterken met het afzwakken (of beter afzeiken) van een ander product.

 

Al hadden we 5 jaar moeten wachten op een DM8000, dat maakt de Azbox Premium HD+ niet beter en de introductie van de Me niet sneller!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...