Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Diep teleurgesteld in ondersteuning AZbox


Gast ed59

Aanbevolen berichten


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Michel,

 

Je weet ik ben niet iemand die loze dingen stelt, maar één die dingen stelt met inhoudelijke kennis van zaken en anders de mond houdt in afwachting van hen die iets zinvollers te melden hebben.

 

Maar je gaat nu echt alle perken te buiten samen met een heel stel anderen (zowel pro het een en contra het ander). Dit is denk ik jammerlijk en totaal overbodig. Dus mensen stop daar mee. Het heeft geen zin, het verpest een heleboel en kost ontzettend veel energie (dus slecht voor het milieu je hart in deze). Trouwens Sat4all onwaardig laat ze dit soort praktijken op het binnenhof doen moddergooien dan.

 

Maar op je vraag terugkomend Michel welke voortschrijdende sw. Inderdaad Neutrino bijvoorbeeld. Wie weet volgens sommige een stap achterwaarts maar wellicht ook een stap vooruit als je het hebt gezien en is het niet meer wat jij voor ogen hebt uit het verleden. Het leuke is dus dat de nieuwe sw ook op de oude boxen gedraaid kan worden. Dus per saldo laat fabrikant en mede (en wie weet wel juist door onze importeur) niks of niemand uit het verleden barsten of in de kou staan. Daarnaast het team dat E2 ontwikkeld doet dit echt niet helemaal op eigen houtje zonder ondersteuning van. Dit is net als bij andere merken echt wel anders. Ook die SW kan op zowel oud als nieuw worden gedraaid. Dus opmerkingen als waarop ik reageerde zijn echt totaal overbodig, zinloos, ongegrond en doen van weinig kennis en inzicht getuigen.

 

Er zijn inderdaad in het verleden dingen anders gegaan met de AZbox dan bedoeld of verwacht. Maar niemand ontkent dat of praat dat goed. Sterker importeur onderkent dat ruiterlijk en staat al degene bij waar dat rederlijkerwijs kan en verwacht mag worden. Het enige waar wellicht wat fet (of te fel) overenweer over wordt gekibbeld zijn welis en nietis dingen. Nu weet ik heel goed dat er in het verleden bij ieder merk welk merk dan ook dingen fout zijn gegaan en dingen zijn aangekondigd die heel en echt heel lang op zich hebben doen wachten. Dat alles ontkennen heeft geen zin en gooit over en weer alleen maar olie op het vuur. Zo weet ik van trafo problemen, schermpjes bij de een die het niet goed deden maar ook dat aangekondigde produkten echt heel heel lang op zich hebben doen laten wachten of er eigenlijk nooit gekomen zijn zoals aangekondigd of ondersteuning die vrij snel weg viel. Waarbij de gratie van onze lieve heer gelukkig nog ondersteuning is vanuit hobby niveau maar inhoudelijk niks meer aangebeurd. Dat nu zie ik bij dit merk niet gebeuren.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, alstublieft, stop hiermee en steek tijd in nuttige zaken.

 

Beide hebben op punten gelijk. Ik zelf denk dat met de huidige E2 firmware voor Azbox de top een beetje is bereikt. Hetzelfde gebeurt nu als met de officiële firmware: men bouwt dingen bij, maar oude bugs komen weer terug. Wat ik mis is een gedegen aanpak van de bugs punt voor punt.

 

Let wel, ik had/heb veel plezier van de box, omdat ik graag hobby. E2 is daarom een leuke aanvulling, en ik geloof ook zeker dat men er hard aan werkt, want er werkt al heel veel.

 

Dus voor wat betreft de Azbox ME ben ik een beetje tweeledig, ook voor mij geldt: eerst zien, dan geloven.

En inderdaad neemt Opensat hopelijk de verantwoording voor de firmware, in plaats van een rookgordijn rond "the_ripper" en co.

 

Mocht dat allemaal in orde zijn, en de box goed werken, en misschien nog wat vernieuwing met zich meebrengen (android, alhoewel ik me afvraag wat dat op een satbox moet?), ja dan grote kans dat ik um koop.

 

 

Of misschien moet ik gewoon wachten op die dedicated ontvanger op XBMC :grin:

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik merk dat de ME nu in Nederland wordt geleverd (staat te minste vermeld op de site van een officiële dealer, of heb ik me weeral vergist?). Men ging daarna toch zorgen voor de nieuwe software van de oudere modellen of niet? Ik lees niets daarover, zelfs geen beetje nieuws. Alles blijft stil: niets op het officieel forum of website, niets op hun facebookpagina...

Dat is nu al maanden zo. Proficiat voor de marketing en de sublieme communicatie. Hier en daar hoort men dat er op het einde van de maand iets uit de boom zou vallen. Men gaat ondetussen demonstraties geven met de ME en het vorige model heeft nog geen degelijke officiële software. Uitgezondering voor het MOF-image, dat toch op een redelijke manier werkt maar niet bugvrij is.

OP het einde van de maand zet ik er letterlijk de hamer in en wordt het ding afgevoerd naar het containerpark. Ik koop me iets anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het nog een maand of 2 duurt, voordat er iets nieuws uitkomt.

Dan heeft ed59 zijn azbox tenslotte niet meer, en kan niet meer klagen.

 

Dan kan hij tenminste met zijn nieuwe speeltje alles doen, wat hij er van verwacht.

Maar ik ben benieuwd, welke ontvanger hij dan zal kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De eerste de beste die een ander lid, die alleen zijn onvrede over een product kenbaar maakt, nogmaals zo afblaft, vliegt zonder pardon en wel zonder verder waarschuwing permanent van dit forum.

 

Je mag hier van enkele figuren geen kritiek hebben op een azbox, maar zelf grijpen ze wel iedere kans een ander product af te zeiken.

 

Dat is nu afgelopen. Ik zet je per direct buiten en als dat niet helpt, wordt dit azbox forum permanent gesloten. Het gedrag van enkele figuren vind ik niet acceptabel.

 

Als iemand kritiek heeft op een azbox en dat netjes verwoord en onderbouwd, wil ik dat die persoon gewoon netjes behandeld wordt. Dat geldt overigens in alle situaties, Aso gedrag verplaats je maar naar je eigen privéomgeving.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, loop je nu niet wat te hard van stapel? Er zijn hier tot nu toe geen scheldwoorden of beledigingen geuit, maar wel kritiek. Kritiek moet kunnen of die nu positief of negatief is. Het is een essentieel onderdeel van democratie. Ik weet niet wat u bedoeld met afblaffen. Geef eens een concreet voorbeeld! Ik kan verdragen dat sommigen beweren dat ik teveel klaag over de softwarewerking van de AZbox en dat ze daar een andere mening over hebben (al dan niet gestaafd). Als ze niet gestaafd is dan staaf ik de mijne, door bijvoorbeeld er op te wijzen dat men al maanden beloftes doet, maar dat er niets van komt (verwoord met: er wordt veel gekakeld, maar men kan geen eieren leggen). Dat is een feit die gemakkelijk te bewijzen valt, dus geen onwaarheid. Als het goed is wordt het ook op prijs gesteld (vb. MOF-image). Minder positieve zaken worden gehekeld. Op een forum moet dat kunnen, ook al gaat het er soms soms bikkelhard aan toe (zonder natuurlijk iemand te beledigen of te kwetsen).

Iemand om zo'n reden bannen of het onderdeel AZbox stopzetten vind ik niet kunnen.

aangepast door ed59
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Deze regels worden hier (zeker vanaf nu) streng gehandhaafd:

 

6. Fatsoensregels - Wees altijd netjes tegenover andere leden en moderators en creëer geen negatieve sfeer

Op dit board gelden de normale fatsoensregels. D.w.z. dat het gebruik van scheldwoorden of schuttingtaal, evenals berichten waarbij iemands privé-gegevens bekend worden gemaakt of iemand op ordinaire wijze wordt aangevallen, uit den boze zijn! Dergelijke berichten worden gewist en het lidmaatschap van de overtreder zal worden beëindigd.

Als je belangstelling hebt in een onderwerp ben je van harte welkom om je mening met de andere leden te delen. Als een onderwerp je echter niet boeit, negeer het onderwerp dan en meng je niet in de discussie, dat verpest de sfeer voor al diegenen die het wel interesseert.

Wij gaan op dit board streng om met "sfeerverziekers". Leden die dus herhaaldelijk de goede sfeer op dit board aantasten, worden uiteindelijk verwijderd uit onze database en zijn niet langer welkom op sat4all.

 

Er zijn in dit forum een paar leden actief die na enorme misdragingen toch weer toegelaten zijn tot dit board. Gezien het gedrag van enkelen van hen in dit forum, is het spijtig te noemen dat deze mensen weer toegelaten zijn. Tegen hen geldt zeker voor wat betreft de bovenstaande regels vanaf heden 0-tolerantie beleid.

 

Een ieder die daar moeite mee heeft mag zich via email of PM met een goed verhaal melden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...