Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ten eerste betaal je al voor ALLE kanalen en niet slechts voor 4.

Ten tweede krijg je op je tweede kaart niet hetzelde abonnement, maar slechts het standaard pakket.

 

Mvg,

 

Michel

Waar heb jij vandaan dat je voor ALLE kanalen (simultaan) betaalt?

 

De tijd van de hark op het dak en een tigvoudige splitter eraan is allang voorbij hoor....

aangepast door ultravox
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

 

Waar heb jij vandaan dat je voor ALLE kanalen (simultaan) betaalt?

 

De tijd van de hark op het dak en een tigvoudige splitter eraan is allang voorbij hoor....

 

Draaien we het even om: Waar lees jij dat het niet zo is?

 

Die beperking is er namelijk nooit geweest.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lees ik hier (artiker 54 van hun algemene voorwaarden):

 

54. Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht

de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een

Abonnement/Inschrijving worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt

zijn, op enigerlei wijze te bewerken, exploiteren, aan of met derden door te

geven of te delen of in openbare gelegenheden te vertonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@soktic

 

je 2e kaartje is veel duurder dan die 1.50

 

neem als voorbeeld op de hoofdkaart top hd (dus incl film1)

dan word je 2e kaart

entertainment á € 2.50

hd pakket á € 5

film 1 pakket á € 14.95

dat word dus totaal € 22.45

 

edje

 

p.s. ik ben zo blij dat ik geen tv kijk en dus weinig last heb van dit alles

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het toch echt anders: (bron: canal digitaal .nl)

 

gewoon hetzelfde abbo op de extra kaart!

 

Helaas niet hetzelfde abbo op je extra kaart en ik kan dat uit ervaring zeggen!! Althans ik zie dat niet als hetzelfde abbo. Ook ik ben hierin getuind want als je na registratie gaat inloggen bij CD en je pakket bekijkt dan merk je pas dat je het HD pakket wat je EXTRA hebt afgesloten op je hoofdkaart NOGMAALS moet afrekenen voor je extra kaart wil je hierop HD zien. Dus het klopt wel dat je dezelfde abbo hebt, maar die extra €5,00 betaal je nog een keer!

Sorry dit was weer niet geheel on-topic maar ik wilde even reageren hetgeen dat niet echt duidelijk in hun voorwaarden staat.

Weer on-topic. Probleem bij mij is dat mijn server met sasc-ng werkt, waarbij als ik niet kijk ook regelmatig wisselende sleutels (van de betreffende transponder) worden opgevraagd van mijn kaartje. Ben benieuwd wat dit gaat inhouden voor mijn hobby project nu het eindelijk al maanden stabiel draait.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat alles terzijde, zijn er nu veel benadeelden als je maximaal 4 kanalen kunt ontvangen?

 

Ik spreek namens een gezin met 6 personen en het is hier nog niet voorgekomen dat iedereen wat anders keek / opnam? (4 quad LNB's)

 

Volgens mij zijn de echte benadeelden toch echt wel de mensen die cardsharen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die thuis sharen ja, die zijn de loel.

 

Je betaalt voor een signaal op een adres, net zoals bij de kabel. Hoe veel tv's je met dat signaal voorziet gaat hun gewoon geen drol aan. Lekker dat zei je een beperking opleggen. UPC (lokale kabelboer) gaat mij toch niet vertellen dat ik maar 4 tv's in huis mag hebben, dat ga ik lekker zelf bepalen. Als het ze gaat om de grote jongens dan zijn daar genoeg middel voor binnen de wet.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf niet zo'n last van die beperking..

 

En eigenlijk helpt het ook niet tegen cardsharing. Nu kan een server weliswaar minder chids doorgeven maar het aantal downhops kan drastisch omhoog, daar je kaart bij elke ecm wissel maar 1 keer hoeft te lezen... Conclusie, minder chids per server maar veel meer downhops geeft hetzelfde resultaat...

aangepast door ultravox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij krijg ik dit te zien "DIT KIJK JE" dus mijn veertien (14) bloetjes van kinderen konden elk op hun eigen kamer kijken aldus de uitleg van canaldigitaal.

 

Als dat nu gaat veranderen naar 4 dan klopt er iets niet, nergens heb ik ooit, in al die jaren, kunnen lezen dat ik niet in elke kamer een werkende aansluiting zou kunnen maken.

 

Dit is natuurlijk niet in het echt zo maar ik kan mij voorstellen dat in een groot gezin een ieder op zijn kamer een aansluiting mag hebben op het abonnement EN canaldigitaal promoot daar zelfs de SmartWi voor.

 

Dat het nu gaat veranderen is dus niet in de overeenkomst vastgelegd en dus wettelijk ongegrond.

 

Vrij te ontvangen met CanalDigitaal smartcard

nederland1hd.jpgnederland2hd.jpgnederland3hd.jpgnederland1.jpgnederland2.jpgnederland3.jpg

 

Met BasisHD ontvang je de volgende zenders. Bovendien kijk je altijd naar onze honderden vrij te ontvangen zenders

 

Basis HD-zenders

alle plaatjes

 

Basis-zenders

 

alle plaatjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

..

Je betaalt voor een signaal op een adres, net zoals bij de kabel. Hoe veel tv's je met dat signaal voorziet gaat hun gewoon geen drol aan. Lekker dat zei je een beperking opleggen. UPC (lokale kabelboer) gaat mij toch niet vertellen dat ik maar 4 tv's in huis mag hebben, dat ga ik lekker zelf bepalen.

Het gaat ze ook geen drol aan maar daarom hoeven ze het nog niet te faciliteren. Probeer maar eens bij UPC zonder bijkomende kosten in alle kamers het digitale toppakket te ontvangen, bij UPC mag je ook maar 2 ontvangers installeren. Het analoge kanaal is misschien onbeperkt door te geven maar het digitale niet.

Zie het als het recht om een audio CD'tje te mogen kopiëren, volgens de auteurswet mag het voor eigen gebruik maar daarom hoeft de fabrikant het nog niet toe te staan, kijk maar eens naar de hoeveelheid (gefaalde) kopieerbeveiligingen op CD'tjes.

 

Leuk is het allemaal niet maar wel heel begrijpelijk wat CD doet en voor het gros van de mensen is 4 kanalen een acceptabel gegeven, welke grens ze ook stellen er zijn altijd mensen die zeggen dat zij daar niet genoeg aan hebben, bij een restrictie van 10 zullen er ook ongetwijfeld honderden berichten hier verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ze ook geen drol aan maar daarom hoeven ze het nog niet te faciliteren. Probeer maar eens bij UPC zonder bijkomende kosten in alle kamers het digitale toppakket te ontvangen, bij UPC mag je ook maar 2 ontvangers installeren. Het analoge kanaal is misschien onbeperkt door te geven maar het digitale niet.

Zie het als het recht om een audio CD'tje te mogen kopiëren, volgens de auteurswet mag het voor eigen gebruik maar daarom hoeft de fabrikant het nog niet toe te staan, kijk maar eens naar de hoeveelheid (gefaalde) kopieerbeveiligingen op CD'tjes.

 

Leuk is het allemaal niet maar wel heel begrijpelijk wat CD doet en voor het gros van de mensen is 4 kanalen een acceptabel gegeven, welke grens ze ook stellen er zijn altijd mensen die zeggen dat zij daar niet genoeg aan hebben, bij een restrictie van 10 zullen er ook ongetwijfeld honderden berichten hier verschijnen.

 

Deze wijzigingen kunnen ze alleen doorvoeren "Met nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten" de bestaande contracten kunnen ze niet zomaar wijzigen.

 

Doen ze dat wel dan benadelen ze hun klanten (welke klant zijn geworden volgens de geldende voorwaaden).

 

Stel (zie mijn voorgaande bericht) dat mijn schoonzus hier op visite komt met haar 6 kinderen mag ik die op hun eigen logeerkamer ook voorzien van een eigen tv ontvangst.

(zolang ik geen bedrijf ben maar een "gewoon" woonhuis heb dan kan en mag (mocht) ik in elke kamer, multie switsch werkt dan prima, een aansluiting hebben op canal digitaal, als ze dat gaan veranderen maken ze een super grote fout)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal er ook stevig van dat je op die extra kaart niet het HD pakket kunt zien terwijl je daar wel een abo op hebt. Tot op heden geen probleem want ik share de hoofdkaart en de tweede kaart onderling maar ik heb die hoofdkaart met HD zometeen volop nodig voor DM8000 omdat ik veel opneem.

 

Bedankt CDS! :mad:

 

Gevold is dat ik op de VU op de slaapkamer de HD zenders beter maar weg kan halen uit de lijst. :mad::mad:

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...