Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Je moet ze antwoorden dat je geen ondersteuning voor je ontvanger behoeft.

Je moet ze verwijten dat ze aanpassingen gemaakt hebben op de smartcard waardoor de geleverde diensten niet meer vergelijkbaar zijn met voor de aanpassing.

Verder verwijt je ze om die reden conractbreuk en verlang je een oplossing aangezien het probleem niet in de ontvanger zit maar in de smartcard.

 

Als je dat doet omzeil je artikel 22.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien canaldigitaal een inbreng heeft zodat ik mijn receivers (de spullen die je van hun kunt/kon kopen deugen niet of worden niet meer ondersteund -Arion 9300 PVR- staat op zolder) niet meer kan gebruiken zoals ik voor heen wel kon dan heb ik een probleem, maar hun dus ook.

 

Mijn abonnement zal ik dan opzeggen, en dan houd ik een vrijgemaakt kaartje over, dus kan ik wel naar de Nederlandse (Ned1, 2, en 3) kijken tevens de vrije zender BVN.

Bij vele opzeggingen zal dat te merken zijn aan de kijkcijvers en zullen de commercieële zenders dat wel merken waardoor ook minder reklame verkocht kan worden, dus minder inkomsten.

 

Er blijven voldoende zenders over om naar te kijken, voor gezinnen met kinderen zijn er zat kanalen te vinden met tekenfilms en/of muziek (mtv).

 

Zou het niet een aardige wijze zijn om te “staken”, even alle satkijker 3 dagen of langer niet op RTL, SBS6 en aanverwante zenders af te stemmen en daar een oproep voor op deze site te plaatsen?

 

Het is maar een gedachte maar het zou wel wenselijk zijn en ook wel uitvoerbaar.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij niet om dat mijn receivers blijfven werken. Het gaat erom dat ze een aanpassing doorvoeren waardoor ik niet meer zelfde product ervaar als voor de aanpassing.

Er staat nergens in het contract dat het aantal tegelijk bekeken zenders gelimiteerd is of gaat worden. Je betaalt als klant voor ontvangst van alle zenders in het pakket en tot voor de aanpassing kon je dit ongelimiteerd tegelijkertijd doen voor alle zenders in het pakket. Nu dus niet meer, ze passen de levering van hun diensten aan en dus contractbreuk.

 

Als je melkboer elke dag een flesje melk op de stoep zet en ineens zonder overleg of aankondiging levert hij 7 flessen op de maandag met een briefje erbij dat hem dit beter uitkomt en dat hij dit voortaan altijd doet dan protesteer je ook. Je gaat dan toch ook geen andere koelkast kopen omdat daar wel ineens 7 flessen inpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee heeft Theparasol het probleem in de kern goed benoemd. CD doet een aanpassing waardoor het geleverde product andere eigenschappen heeft dan bij het aangaan van de overeenkomst. Dit dan zonder daarvan een aankondiging te hebben gedaan. Een mededeling in een artikel of boodschap via een website of eigen forum geldt niet als zodanig. CD had dit in een persoonlijke mededeling moeten doen dus brief of e-mail (persoonlijk langskomen geldt ook, alleen dat lukte niet tussen het muntenpoesten door).

 

Dus je kan stellen dat de voorgaande overeenkomst eenzijdig is ontbonden zonder instemming van wederpartij en dat is contractbreuk

 

Joop

 

ps Theparasol, bedankt ik heb de brieven gezien. Eerste indruk ok, het is idd andere schrijfwijze. Inhoudelijk oordeel nog niet aantoegekomen.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit menen jullie toch niet serieus?. De melkboer brengt nog steeds dezelfde melk. Hij heeft jouw bij aanvang van de levering, een krat met zeskant gaten geadviseerd, zodat hij ze daar in kan zetten. Jij wilde dat niet omdat je al een krat had met ronde gaten. In het begin zat de melk in ronde flessen, geen probleem. De melkboer heeft besloten de melk in zeskant flessen te leveren. Nu passen deze niet meer in jouw kratje, en moet hij ze ernaast zetten, daardoor zijn er enkele omgevallen :). Schuld van de melkboer?, ik vind van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat zouden de logische vervolgstappen zijn nadat je een brief terug hebt gehad ?

Die andere brief van The Parasol opsturen naar CD ?

Of afwachten wat die andere twee brieven naar de Consuwijzer en die andere naar volgens mij de 2e kamer uithalen ?

Kijk het is nu kerst en veel zal er nu niet gebeuren maar als we ons neerleggen bij de brief die we terug krijgen dan is de strijd al meteen verloren

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit menen jullie toch niet serieus?. De melkboer brengt nog steeds dezelfde melk. Hij heeft jouw bij aanvang van de levering, een krat met zeskant gaten geadviseerd, zodat hij ze daar in kan zetten. Jij wilde dat niet omdat je al een krat had met ronde gaten. In het begin zat de melk in ronde flessen, geen probleem. De melkboer heeft besloten de melk in zeskant flessen te leveren. Nu passen deze niet meer in jouw kratje, en moet hij ze ernaast zetten, daardoor zijn er enkele omgevallen :). Schuld van de melkboer?, ik vind van niet.

 

Het gaat om de levering die eerst een per dag is naar zeven tegelijk. Je maakt er een ander vraagstuk van.

Ik heb nooit een kratje gehad en zoals de boer al zei: zulke platte kippen heb ik niet.

Ik betaal alleen voor hele flessen en bel die melkboer op dat hij de rommel voor mijn deur moet opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DjFoxy,

 

Wat te doen nu dit de reactie is van CD? Dat is de vraag wat mensen uiteindelijk zelf willen.

 

Maar de mogelijkheden die open staan zijn:

a) niets doen, dus je erbij neerleggen en verder de zaak laten rusten

b abbo beeindigen

c) reactie sturen waarin staat dat je het geen bevredigend antwoord vind en herhaald vorderen terugdraaien maatregel

d) je organiseren tot een groep en vanuit die groep actie ondernemen (bijv consumentenprogramma's, media en politiek (herhaald) benaderen)

e) wachten op reacties op brieven aan politiek en consuwijzer

 

Mijn idee is om een combi te doen van c en d. Pad e is meer voor de langere termijn. Wel is het goed om een copie van de brief op korte termijn naar de consuwijzer te sturen voorzien van commentaar. In latere instantie kan het copie ook naar de politiek maar dan als onderbouwing van argumentatie.

 

MBT optie d merk ik op dat ik al vaker hier voorstellen voor vereniging heb gedaan en behalve steun verklaringen geen reacties heb gehad van mensen die samen wilden werken. Om vervolgens vanuit die samenwerking een krachtiger geluid te vormen. Maar hopelijk dat er nu wel reacties komen.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie individueel een brief weer terugschrijven ga je weer zo'n nietszeggende brief van CDS krijgen. Allemaal kansloos, de enige optie is een verenigde actie of een hoop publiciteit via de media en dan bij voorkeur Kassa of Radar maar dat zie ik ze snel niet gebeuren. Je kunt immers 4 kanalen vrijschakelen per kaart, voor de huis tuin en keuken gebruiker moet dat voldoende zijn. De niet huis tuin en keuken gebruiker haakt dan af maar dat is geen kritische massa, ofwel doel bereikt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Neptunes voor een part deel ik je mening echter ik zie wel mogelijkheden vanuit vereniging.

 

Een andere optie die voor iedereen openstaat en die ik vergat in de vluggigheid en dat is gebruik van je rechtsbijstand. Want immers je wordt benadeeld en wel dusdanig dat dit het gebruik van zo'n rechtsbijstandsverzekering aanvaardbaar maakt. Deze optie is denk ik wellicht nog het meest effectief echter niet de leukste wellicht. Maar aan de andere kant zachte heel meesters maken stinkende wonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er mee eens dat een platform van gebruikers, bundelen van krachten, beter is dan individueel de zaken te regelen.

Dit kost waarschijnlijk wel tijd en misschien ook wel geld.

Ik ben best bereid hier tijd in te stoppen, maar ik kan het niet alleen en heb er geen ervaring mee.

Wie is bereid mij of liever gezegd ons te helpen ?

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...