Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1pm
Ik vermoed dat ze de reacties willen zien op diverse forums dan .
1pm


Misschien, ja.

Maar dàt alleen al geeft mij, als gewone abonnee - die ook het internet in de gaten houdt - een portie onrust.
Zit ik niet op te wachten.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: likus
een portie onrust.
Zit ik niet op te wachten.


Ik zit er ook niet op te wachten. Maar toch zullen we moeten afwachten.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig bestaat er nog zoiets als archieven die met Google snel te ontsluiten zijn. Alleen al het intypen van de woorden Canal Digitaal en cardsharing leveren over dit onderwerp allerlei illustratieve berchten op.

Duidelijk wordt de trend dat CD elk jaar door middel van persberichten de aanpak van cardsharing aankondigt, de nodige discussie en bangmakerij op gang brengt en er uiteindelijk weinig of niets van uitkomt. In 2010 was dat in juli en bijvoorbeeld in 2009 gedurende de maand november. etc.

Dit getuigt m.i. van weinig ethiek en schijnbaar geldt ook voor CD dat het doel alle middelen heiligt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met andere woorden het gaat wel degelijk allemaal gebeuren , die brief die je nu laat zien liegt er niet om , zo zie je maar weer dat CD gewoon wat uit hun nek hebben geluld om het bericht wat eerder deze week op hun site stond ivm cardsharing proberen te ontkrachten , jij bewijst hiermee met die brief toch wel dat die plannen er wel degelijk zijn.

 

Dikke nul voor CD,

 

Bewijst maar wederom eens des te meer dat de communicatie naar de klanten zelf gewoon leugenachtig en zeer onprofesioneel is en ze hier gewoon geen enig respect tonen

 

mad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad per November in zo gaan dan ben ik er op tijd bij om mijn abonnement die in Februari verloopt op tijd op te kunnen zeggen. Wat heb ik aan een backend die tegen de beperking oploopt dat ie maar twee kanalen tegelijk zou kunnen opnemen als het moet of de familie naar verschillende kanalen kijkt. Dan is het heel jammer voor CD maar dan gaat mijn abonnementsgeld naar de kabel toe.....stap gelijk over.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch krijg je steeds meer het gevoel dat er iets rammelt aan deze verhalen. Waarom zouden zakelijke gebruikers een andere smartcard moeten hebben (die dan wel meer dan 2 kanalen tegelijk kan decoderen?). Als CD de anti-cardshare-code op afstand kan activeren heeft zij toch alleen de cardnummers van hun zakelijke klanten nodig?

Ikzelf werk hier met de oude zwarte CDcard, zou die code hier ook al ingezeten hebben? Waarom heeft men een code vele jaren niet gebruikt als dit het summum op beveiligingsgebied is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof alleen nog maar in St-Klaas,dan weet ik zeker dat die in December komt,dit verhaal daar klopt niks van,ik ga maar verder slapen,als alle leden die aan Share doen uitvielen zag je nog maar een handje vol mensen op dit Forum.

Het is een v/d de drukste onderwerpen wat er nu bezocht word en dat is niet dat we allemaal beste brave burgers / satters zijn. laugh

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de insteek meer is dat CDS nu geld misloopt bij zakelijke klanten (zoals vakantieparken ed) die draaien op consumenten abonnement.

 

Als je de prijzen een beetje vergelijkt zul je zien dat je met een consumenten abonnement per kaart betaald (en zelfs korting krijgt bij de 2e of 3e) waar dit per aansluiting is in een zakelijk abonnement.

 

Voorbeeld:

 

Vakantiepark heeft 100 huisjes waar momenteel dmv een share systeem met b.v. 5 kaarten "alle zenders" uit het basis pakket doorgegeven worden.

 

-Met een consumenten abonnement zou dit +/- 32 euro per maand kosten. Per jaar is dit dan 384 euro inc btw

 

-Met een zakelijk abonnement wel 460 euro per maand (4,60 per maand per aansluiting). Per jaar is dat 5520 ex btw.

 

Nu zie je ook gelijk waar het grote geld zit voor CDS.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...