Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Je zult wel een andere zender kunnen zien als je opneemt, maar dan zit je op de genoemde 2.

De vraag is wat er gebeurt als je dan actief gaat zappen...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kan gewoon op 1 sid opnemen en op i sid kijken , ga je actief zappen dan denk ik dat de kans groot is dat het zo nu en dan op zwart komt ivm de ecm tijden, kom op we leven in het jaar 2011 1 sid opnemen en 1 kijken is toch te belachelijk voor woorden , ik begrijp dat ze wat tegen cardsharing moeten doen maar moeten wij daar ook weer de dupe van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan als CD klant toch extra kaarten regelen. Je stopt zo'n kaart ook in een andere ontvanger en laat beide ontvangers naar elkaars kaarten kijken.

 

Eventueel kan je met "sid assign" het een en ander nog verbeteren. Verder zit er een optie in CCCam om een maximaal aantal requests per kaart vast te leggen.

 

Ik geloof niet dat je het in een thuis situatie dan nog kan overbelasten.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een twin tuner dus zou je met tuner 1 kunnen opnemen op ned1hd-rtl4hd-rtl8hd en dan op de 2de tuner kunnen opnemen op rtl5hd-net5hd-rtl7hd-veronicahd.

 

Dat zijn dan 7 kanalen tegelijk.

 

 

Origineel bericht van: pukje
ja de Philips DSR 8121 HD-ontvanger met digitale videorecorder

 

cd zegt zelf kijken en opnemen

maar of je naar een andere zender kan kijken dan dat je

opneemt ?

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit zo zou zijn, zijn dit de eerste problemen met een goedgekeurde ontvanger door cd en werkt het nu wel en wanneer hun de max instellen op 2 zenders dus niet meer, dan hebben ze dus een probleem met een door CD erkende receiver. blush

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, of we dan tegen hetzelfde gezeur gaan aanlopen als met de Topfield 77xx reeks, die (met originele firmware) gecodeerde opnames maakt waarvan het sleuteltje verloopt na een aantal dagen en de opname een zwart beeld geeft bij afspelen.

 

Voorbeeld: Ik kijk op mijn Enigma twin ontvanger naar een zender en neem er twee op, is 1 vande opnames dan een gecodeerde, waarvan het sleuteltje na een x aantal dagen verouderd is etc etc.

 

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Enigma neemt toch ongecodeerd op ?


"Na activering van dit systeem kan een smartcard nog maximaal 2 kanalen decoderen."

Wat gaat Enigma hieraan doen voor ons?

Gr
jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
en de kaart is dan geblokkeerd ?


Nee dat verwacht ik niet, is ook helemaal geen reden toe.

Maar ik vrees, zoals ik in mijn voorbeeld aan gaf, dat je dan ( ook met enigma) met een gecodeerde opname komt te zitten die na een aantal dagen niet meer is af te spelen.

gr
jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt er ongecodeerd opgenomen maar op het moment van opnemen heb je natuurlijk wel je kaartje nodig. Dat kaartje (of de share) wordt bij het afspelen niet meer aangesproken. Dus dat zal het probleem niet zijn.

 

Echter meerdere opnames tegelijk maken zou dan wel het probleem zijn maar ik moet het allemaal nog zien.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Echter meerdere opnames tegelijk maken zou dan wel het probleem zijn maar ik moet het allemaal nog zien.


Daar gaat mijn voorbeeld ook over, als er in parallel maar twee streams worden gedecodeerd door het kaartje, dan kan het niet anders dan dat stream drie gecodeerd op de harde schijf terecht komt.

Bij het door mij aangehaalde TF77xx problem wordt de kaart wel degelijk bij het afspelen van de gecodeerde opname aangesproken en als het kaartje een update heeft gekregen voordat je het bestand afspeelt, dan heb je pech, zwart beeld.

Uiteraard zijn daar lapmiddelen voor, zoals tijdig een wel gedecodeerde kopie van de opname maken, maar het blijven lapmidddelen.

Waar ik dankzij Enigma op mijn Topfields voorgoed vanaf dacht te zijn.

gr
jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...