Ga naar inhoud


[SONY] Ingebouwde satellietontvanger in slaapkamer TV


Aanbevolen berichten

Mogelijk zou ik de Televisie Sony KDL-26EX325 willen bestellen. Ik lees dat deze geschikt is voor satelliet. Die wil ik dan ook graag aansluiten, zodat ik geen aparte decoder hoef aan te schaffen. Ik vraag me dan het volgende af. Zit er reeds een kaartlezer in de TV, of moet ik die er nog bij kopen. Is deze TV uberhaubt geschikt voor Canaldigitaal? Wat zou ik er eventueel nog bij moeten kopen als er geen kaartlezer in de TV zit. Kan ik als alles werkt, alle zenders netjes in juiste volgorde automatisch installeren van Canaldigitaal?

 

alvorens dank voor de aangeboden hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

sony word niet door canal digitaal ondersteund, neemt niet weg dat het niet zou werken.

Maar deze tv's werken met het zoeken op frequentie systeem, wat inhoud dat je de kanalen door elkaar heb staan.

Je moet dus de kanalen gaan herschikken.wat veel tijd inneemt.

En als er dan iets wijzigd kan je pech hebben dat je weer opnieuw moet beginnen.

koop een een samsung, deze werken wel op canal digitaal.

Men maakt dan gebruik van de fastscan systeem, binnen paar seconden staan de kanalen erin en bij een update is dat ook zo gebeurd binnen paar seconden.

Ik raad je het af om sony te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Je kan ook gewoon handmatig ff de door CD gebruikte frequenties laten scannen dan heb je ze ook voor in je kanalen lijst....met als voordeel dat je (bijna) al de buitenlandse gecodeerde zender die je toch niet kan of wil zien niet in je lijst voorkomen.

 

Dat door CD gecertificeerd is namelijk ook maar een wassen neus...en je bent dan met die fastscan ook nog eens veroordeeld tot hun indeling van de volgorde van kanalen.

 

Groetjes...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ funkyduck,

 

Ik ken die Sony tv verder niet maar als die voldoet aan de volgende zaken kun je die gerust kopen,

1 DVBS2 tuner voor HD. Let ff goed op dvbs2!!!als er alleen dvbs staat niet kopen anders heb je geen HD.

2 Een common interface slot dat mag ook een CI+ slot zijn.

 

Voor de decodering kun je een Officiele Mediaguard cam van CD nemen dan ben je altijd (volgens) CD verzekerd van beeld of je koopt een Aston 1.07 die sneller is....eventueel zijn er dan nog de diverse hobbycammetjes...........

 

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan de sony helaas niet, volledige scan op alles of op free to air only.

Samsungs met sat tuner na 1 jan 2010 gemaakt zijn allemaal s2 geschikt!!

Je kan hier kiezen tussen de fastscan optie te gebruiken of gewoon op satelliet te laten zoeken.

Pas een Panasonic gezien die ook dvb-s2 had, ja canal digitaal module erin.

na 1 uur en 20 minuten alle kanalen erin van astra 19.2, 23,5 en 28.2 maar toen!!

Op sommige kanalen wel beeld maar geen geluid, kanalen stonden compleet door elkaar, de ci cam van canal deed het wel.

Het ging om broer van mij vrouw die woont in Zevenbergen. was even naar de platte tv gereden en daar hadden ze hem dus dat on ding verkocht.

Hij heeft nu een samsung, heeft hem terug gebracht en na veel boembari kon hij de samsung c7800 meenemen.

Men heeft excuses gemaakt en men dacht dat het niet zo ingewikkeld was, samsung binnen 5 min had hij hem aan lopen.

man is 59 jaar!! vind ik knap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk

Pas een Panasonic gezien die ook dvb-s2 had, ja canal digitaal module erin.
na 1 uur en 20 minuten alle kanalen erin van astra 19.2, 23,5 en 28.2 maar toen!!
Op sommige kanalen wel beeld maar geen geluid, kanalen stonden compleet door elkaar, de ci cam van canal deed het wel.



Vind ik een raar verhaal, hier staat een Pana die alles kan wat ik eerder beschreef .....en ja ook met diseq 19, 23 en 28 ook daar weer handmatig invoeren of volledig...accepteert alle gangbare cams......ook ben ik nog niet overtuigd dat een Sony geen handmatige scan zou kunnen doen, ik mag toch aannemen dat ik zelf de database met transponders/frequenties kan aanpassen?

Groetjes..............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel beeld geen geluid doet me denken dat audio pid AC3 standaard geselecteerd word. Als je dan geen optical/coax ac3 out hebt aangesloten heb je idd beeld maar geen geluid.

Er zijn momenteel meer kanalen zonder AC3 dan met AC3 dus vandaar dat het meestal wel werkt.

Wellicht in menu van tv aan te passen om default mpeg geluid te slecteren ipv ac3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank voor zoveel reacties!

Ik lees ze nu pas, daar ik geen e-mailmelding kreeg.

Ik heb even gekeken op de duitse Sony-site, daar het model 26ex325 kennelijk niet in Nederland wordt geleverd. Daar kon ik dus zien dat hij gelijk is aan de 26ex320, maar dan als extra ook geschikt is voor Satelliet.

 

bron: http://www.sony.de/comparison/kdl26ex325baep/kdl26ex320baep

 

Nu zag ik op de Nederlandse webshops enkel "DVB-S" bij de specs staan, maar op de Duitse site staat "DVB S2". bedankt voor de tip, "check".

 

Jammer dat er niemand deze in combinatie met satelliet heeft kunnen testen. wat ik me nu afvraag is of alles wel goed gaat werken met Canaldigitaal, als het met een TV die voor de Duitse markt is moet werken. Als hij dan al de zenders wel op een mooie volgorde inlaaadt, zet hij dan eerst de Duitse zenders vooraan, of verteld mijn Nederlandse Canaldigitaalkaart hoe hij graag de zenders wil hebben.?

 

Welke van de twee genoemde cams raden jullie mij aan? Die van CD of dat snellere type cam?

 

Zou ik ook digitaal kunnen opnemen of op pauze kunnen zetten als ik satelliet gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor de Aston 1.07, je kunt niet kiezen uit Canaldigitaal zenders

in te laden ,hij zal ze in willekeurig volgorde in laden ,als het goed is, kun je ze zelf

wel weer verplaatsen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel kiezen voor Canal Digitaal, ik heb deze tv Sony ex325 dus ze zullen wel in de juiste volgorde komen ! Helaas heb ik hem nog niet met schotel geprobeerd, moet ik nog doen, maar ik zag Canal Digitaal of Vlaanderen staan als optie om de zenders te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beetle
Je kunt wel kiezen voor Canal Digitaal, ik heb deze tv Sony ex325 dus ze zullen wel in de juiste volgorde komen ! Helaas heb ik hem nog niet met schotel geprobeerd, moet ik nog doen, maar ik zag Canal Digitaal of Vlaanderen staan als optie om de zenders te laden.


Update net op Astra 19 graden gescand en 634 kanalen en in de Canal Digitaal volgorde, je kunt ook kiezen voor de 23.5 Astra voor de HD kanalen, een rotor aansturen lukt niet, tenminste niet gevonden in het menu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je me misschien kunnen uitleggen waarom ik voor de kennelijk duurdere Aston 1.07 moet kiezen ipv die van CD? Ik zag dat er ook nog een Aston 1.05 was, maar ik heb echt geen idee wat het kastje precies doet of voor zorgt.

 

Sorry voor nog een keer vragen, maar wat ik me nu afvraag is of alles wel goed gaat werken met Canaldigitaal, als het met een TV die voor de Duitse markt is moet werken. Als hij dan al de zenders wel op een mooie volgorde inlaaadt, zet hij dan eerst de Duitse zenders vooraan, of verteld mijn Nederlandse Canaldigitaalkaart hoe hij graag de zenders wil hebben.?

 

Zou ik ook digitaal kunnen opnemen of op pauze kunnen zetten als ik satelliet gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders worden keurig in volgorde voor Nederland gezet, dus Ned 1, 2, 3 dan de rest RTL 4 enz. Ik heb geen module voor deze tv voor Canal Digitaal, maar ik zou gewoon voor die van Canal Digitaal gaan. Ook even geprobeerd om op te nemen (met ext usb Harde schijf) van BVN en ZDF HD en alles werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...