Ga naar inhoud


VTI 3.1 is uit.


Con

Aanbevolen berichten

Eigenlijk heb ik het al gezegd. . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik vul toch nog even aan

Citaat:
New VTi "Vu+ Team Image" - V 3.1 23.08.2011 OE 1.6

 

dvbapp 23.08.2011 (vuplus-experimental)

Treiber 17.08.2011 ( Changelog )

Plugins 23.08.2011

Skins 23.08.2011

 

From VTi Team

 

VTi Panel (Blue Button)

 

supported languages are Englisch, German, Dutch

 

VTi Bootlogos and new Radiomode Logo.

 

short press on blue button opens VTi Panel, long press opens Pluginmenu

 

Cronjobs full supported

 

Pure audio disc playback - (USB CD Drive)

 

Kernel and system enhancements

 

OE1.6 QT-Webbrowser support

 

Many enhancements in network and networkbrowserplugin

 

Support for Windows 7 Samba (CIFS-Server)

 

Enigma2 Crashlogremover

 

Swapfile at /media/usb

 

IPK-Installer search at /media/usb and /tmp

 

Support for FTDI chipset cardreader like smargo and easymouse2

 

Running Softcam shown in the Infobar

 

Device Manager (THX to openee project for code base)

 

Support for iptable firewall

 

Support for HDD's > 2TB (THX @SolarTom) (experimental)

 

Changes to VTI 3.0

 

[VTIPanel] add option to delete broken epg.dat files

Changes from VU+: changelog

 

bron VUPLUS_SUPPORT VTI team

 

hij komt er straks ook weer in. :D

 

ennuh, je moet niet vragen heb ik wat nieuws erbij, je moet je afvragen heb ik tijd over om ook weer eens te flashen!

niemand is verplicht en 3.0 loopt ook.

wink

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Gisteren een VU+ gekocht en onmiddellijk de nieuwe vti image opgezet. Nu weet ik niet of het aan de image ligt of dat het af fabriek al fout was doch ik kon geen zenderlijst uploaden met dreamset. Moest dit een gekend probleem zijn, deze post gewoon negeren eek

Het probleem was dat de directory /var/tuxbox/config/enigma aangegeven in het profiel in dreamset eigenlijk een symbolic link is naar /etc/enigma. Deze directory bestaat echter niet, wel bestaat /etc/enigma2. Dus om dit netjes op te lossen moet je inloggen met root (telnet), de link /var/tuxbox/config/enigma verwijderen en dan een nieuwe link maken naar /etc/enigma2

Voor de niet Unix mensen onder ons :

# cd /var/tuxbox/config

# rm enigma

# link -s /etc/enigma2 enigma

 

Voor de rest ben ik tot nu toe zeer tevreden van mijn aankoop :Dwink

 

EDIT : voor het verwijderen best even controleren waar de symlink heen gaat met ls -l /var/tuxbox/config/enigma

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metalcat,

 

Ik heb indertijd de Vu+ gewoon zelf laten zoeken naar de zenders. Dat moest dan wel op 32 satellieten,dit vanwege de motorantenne die ik toen nog had.

Zoek met de optie gecodeerd op uit en nog een instelling (ben even de naam kwijt) die ook ontbrekende frequenties van de database vindt.

Naderhand kan je dan met Dreambox Edit alles netjes in een of meerdere lijsten (Boeketten) verwerken.

 

Het is even wat werk, leuk voor dagen dat het toch maar regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitse makers, en Duitsers hebben niets met ondertiteling. En daarmee vergeet men ook dat men zelf ook doven in de maatschappij heeft. Kan het rotten? Blijkbaar niets.

 

Voor de andere gebruikers kan die ondertiteling ook nog eens heel handig zijn in bijvoorbeeld Italië, waar men dan een Engelstalige of Italiaanse ondertiteling kan bekijken. En dat geldt voor meer Europese landen.

 

Helaas is VTI een prima stukje werk maar die ondertiteling lijkt nergens op.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maak je het wederom vast aan het VTI image en duitsers en voor gehandicapte onvriendelijke ontwikkelaars

en nog veel meer...

 

Heb je een missie misschien?

 

Als je het image zelf niet gebruikt of wilt gebruiken dan laat je commentaar liever achterwege in een draadje over een nieuwe versie daar de keuze "welk image" aan de mondige gebruiker kan worden toevertrouwd

Vindt ie de ondertitels extreem belangrijk (die overigens wel werken maar iets minder fraai zijn weergegeven OSD) neem je toch lekker een ander image.

 

Start een eigen bericht met al je bevindingen om klanten te werven voor je voorkeur image.

Je zult ook overigens weten hoeveel images er zijn voor de VU+ (of Dreambox) die de "pli Onder.Titels. functionaliteit" hebben!

Dus Edwin024 je kunt nu ook bij alle andere images voor VU+ (en dreambox) gaan mauwen in verband met het gemis van die functionaliteit...

 

Een passie (je Pli voorkeur) die tot compleet zeikerige bemoei ziekte leidt.

(de kwestie die Togan naar voren bracht, hebben we VTI gebruikers namelijk al via via aangekaart en dat levert vaker meer zoden aan de dijk dan enkel negativisme).

 

whistle

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Praat ik ook zo tegen jou met jouw liefde voor VTI?! Nogmaals: ik vind VTI prachtig, gebruik het ook maar vind de ondertitels een grote misser en daarin sta ik niet alleen.

 

En verder blijf ik volledig achter mijn vorige posting staan!

 

Nog een kleine toevoeging: bijvoorbeeld Blackhole heeft de ondertiteling al een stuk beter gemaakt dan VTI.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je praat heel vaak zo.

Maar dat doet er niet toe, je mag je voorkeuren hebben en er over schrijven.

Het is echter te vaak op de verkeerde plek... (al is dat allemaal toegestaan en ik geen pretentie heb iemand de mond te snoeren, laat staan dat ik uit ben op wellus nietus verhalen > ik wil met de vakbroeders en hobbyisten met hun eigen VU+ graag het maximale uit de box halen)

 

Zover mijn insteek.

 

Als je de image bakkers ervan wilt overtuigen dat ze dat beter kunnen doen met andere middelen en misschien zelfs met het gebruik maken van de codes (licentie of niet) dan moet je de makers aanschrijven en niet de gebruikers.

 

De gebruikers kunnen enkel vragen aan de makers om een gratis product te optimaliseren.

 

de VTI 3.1 staat er hier sinds gisterenavond op en ik ben weer uiterst tevreden over de stabiliteit en meld alles aan de image makers op de plek waar het hoort

 

je hebt aankondigingen en je hebt inhoudelijke kwesties.

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Ik lees overigens elders dat jij ook een probleem hebt met de nieuwe VTI, maar goed, dat schrijf je hier natuurlijk weer niet smile

 

Enne: jij schijnt nogal dicht bij die makers te zitten dus kaart het ondertitel verhaal dan aub nog een keer aan. Gaat een stuk sneller dan dat ik dat zou moeten doen. Alvast dank.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024

Enne: jij schijnt nogal dicht bij die makers te zitten dus kaart het ondertitel verhaal dan aub nog een keer aan. Gaat een stuk sneller dan dat ik dat zou moeten doen. Alvast dank.


men is uiterst correct en wil altijd helpen en of valide antwoorden geven, dus dan geld hoe meer constructieve bijdragen en stemmen er over komen des te meer men de aanpassingen in de planning zet.

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verdulleme

niet alle skins zijn aangepast op vti 3.1

dus een green screen (crash) en in enkele gevallen (skin) oneindige reboot lus

 

pas vooral op dat je de geverifieerde werkende skin versie voor VU+ kunt installeren.

dat wat op de feed aangeboden wordt aan -skins- moet je dus wel even nalezen met betrekking tot juiste werking en het huidig nieuwe image 3.1.

 

skins kunnen je meer zorgen bereiden dan plezier.

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...