Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe Mcas voor rebox met Octagon firmware


Gast catw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de nieuwe MCas aangebracht en er zijn wat problemen.

Normaal installeert je hem en dan doet hij het ook gewoon.

Deze keer was dat echter niet zo.

Zoals altijd heb ik het starten op automatisch gezet.

De eerste keer start ik hem dan met de hand op.

Normaal hoef je er niet meer naar om te kijken.

 

Met deze versie is het echter zo, dat als je de ontvanger vanuit diepe slaap opstart, hij niet automatisch MCas opstart.

Dit probleem wordt ook op de Duitse forums gemeld.

Er is ook al een lapmiddel op gevonden met een extra plugin, maar dat vind ik symptoom bestrijding.

 

Voor mijn RE-4000 heb ik het gezocht in het configuratiemenu van MCas.

Zo heb ik bijvoorbeeld de 2e kaartlezer uitgezet, want die zit er bij mij niet in.

Hij werkt nu wel, maar toch heb ik er geen goed gevoel over.

 

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
....

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

De oude plugin's eerst ook goed verwijderd voordat je de nieuwe erop zette? Ik zal het ook eens gaan uitvoeren, draai nog steeds de v28 firmware met de MCAS van juli.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik je op dit moment ook niets verder over medelen omdat ik mijn rebox/octagon net vandaag van de vakantie heb teruggekregen en dus niet aangesloten heb, ET9000 is nu mijn eerste receiver.

 

Als ik deze week er aan toe kom zal ik even kijken wat het ding hier doet met de nieuwe mcas, las dat er een nieuwe was dus dacht dat een ieder met problemen er baat bij had als de nieuwe versie beter zou werken.

 

Heb je de oude wel eerst er uit gehaald (zal best wel denk ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V35 firmware erop gezet samen met deze MCAS. Op de eerste zicht heb ik nog geen problemen gezien.

Een paar keer al herstart, heb alleen de MCAS plugin geinstalleerd en ik gebruik deze decoder alleen als MCAS client. De plugin start netjes op, ook na herstart van de decoder.

 

Hetgeen wat ik altijd doe is het volgende: Alle Plugin's verwijderen, De "Del_var.ird" flashen om echt alle plugin info te verwijderen, vervolgens (eventueel) een nieuwe firmware erin stoppen en daarna de nieuwe plugin's weer inladen. De decoder even spanningsloos maken en opstarten. Uiteraard ook de fabrieksreset en de zenderlijst opnieuw inladen bij een firmwareupgrade

 

Ben alleen benieuwd of nu de "eerste zender probleem" met de gecodeerde zender melding is opgelost. De release notes waren niet erg uitgebreid smile Van de week mijn andere decoder even doen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ben alleen benieuwd of nu de "eerste zender probleem" met de gecodeerde zender melding is opgelost. De release notes waren niet erg uitgebreid smile Van de week mijn andere decoder even doen smile


Mijn ervaring: Als ik Mcas (handmatig of automatisch) start terwijl de ontvanger op een FTA (free to air) zender staat werkt het in bijna alle versies goed.
Als ik Mcas start op een gecodeerde zender - zoals Ned.1 of Ned.2 HD - dan geeft het problemen op de eerste zender in mijn geval Ned1 HD.
Ik krijg dan de boodschap "gecodeerde zender".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1

Mijn ervaring: Als ik Mcas (handmatig of automatisch) start terwijl de ontvanger op een FTA (free to air) zender staat werkt het in bijna alle versies goed.
Als ik Mcas start op een gecodeerde zender - zoals Ned.1 of Ned.2 HD - dan geeft het problemen op de eerste zender in mijn geval Ned1 HD.
Ik krijg dan de boodschap "gecodeerde zender".

Dan heb ik persoonlijk iets minder last van. Bij mij mag de zender op een gecodeerde zender staan als MCAS opstart, dit is geen probleem. Het kan dus avonden/dagen goed gaan. Echter komt het zo nu en dan toch nog steeds voor waarbij ik de decoder toch aan en uit moet zetten. Dit gebeurt toch volledig random. Ook de nieuwe MCAS heeft bij mij nog steeds dit probleem, ik had het gisteren dus weer dat het mis ging.. De nieuwe versie heeft dit probleem niet voor mij opgelost.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere decoder ook voorzien van de laatste MCAS en firmware.

 

Op mijn RE8000, verder geen problemen gehad met de upgrade of erna. De eerste indruk op mijn RE9000 is dat ik sneller beeld heb bij het zappen. Verder nog geen meer ervaringen met deze MCAS, nu kijken of het "eerste zender probleem" ook weg is nu beide decoders deze versie draaien...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ook ik ben nieuwsgierig of het 'het eerste zender' probleem nu hierbij is opgelost.

Ik zit nu tot midden november in Spanje en heb alleen mijn RE-8000 ter beschikking en wil op dit moment geen MCAS update uitvoeren want als er wat mis gaat heb ik geen escape naar een vervangende ontvanger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Inderdaad, ook ik ben nieuwsgierig of het 'het eerste zender' probleem nu hierbij is opgelost.
Ik zit nu tot midden november in Spanje en heb alleen mijn RE-8000 ter beschikking en wil op dit moment geen MCAS update uitvoeren want als er wat mis gaat heb ik geen escape naar een vervangende ontvanger.

Staat er een paar dagen op; nog geen ene keer dit probleem gezien. Meestal had ik het nu wel een keer gezien ondertussen. Nog even afkloppen, maar het gaat goed...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws: er is gemeld dat het 'eerste zender'-probleem is opgelost.

 

Slecht nieuws: in de release notes staat dat deze alleen gebruikt mag worden bij V1.09.35 en hoger (plugin-API 1.10 derhalve).

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...