Ga naar inhoud


Vandaag om me bril geweest maar niet goed


Daan

Aanbevolen berichten

Ik lees hier de (bijna geijkte antwoorden van ga naar de betere opticien. De ervaring kan ook geheel andersom zijn.

Ik heb een bril voor veraf en ben al jaren zeer tevreden met m'n 2brillen voor de prijs van één bij van zo'n grote opticien keten totaal zo'n €300,- kwijt aan monturen(ben daar niet zo'n dure in) en ontspiegelen e.d. van de glazen. Nou is mijn sterkte niet zo heel bijzonder.

 

Mijn moeder daarentegen is een verhaal apart, heeft hele slechte ogen, en haar glazen hebben toch wat extra aandacht nodig.

Is jarenlang bij een "betere" opticien geweest en de afgelopen jaren maar de laatste twee brillen waren voor haar erg slecht en ze kon steeds "niet wennen" aan haar glazen.

 

Toen is ze dus ook naar die grote keten gegaan, tja voor haar geen 2 voor de prijs van 1 actie i.v.m. haar type glazen maar heeft nu een bril(en glazen) waar ze weer rustig en tevreden mee kan kijken. Ze heeft zelfs door eigen toedoen haar montuur gebroken en ze hebben haar keurig geholpen met het oplossen hiervan.

 

Nee deze opticien (vestiging Emmen) heeft zich voor ons goed bewezen.

 

Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook minder goede ervaring bij een gerenommeerde opticien.

Liep daar al tientalen jaren. Liet me ogen regelmatig opmeten maar 100% zicht lukte niet met een bril, diverse keren gevraagd of het verstandig was om eens langs een oogarts te gaan was volgens deze zaak niet nodig zij waren volgens hun net zo kundig.

 

Op een gegeven moment ook gekozen voor een grote keten met een jongensnaam, ook omdat ik wel lenzen wilde gaan dragen, daar ontdekte zij het werkelijke probleem een kretetaconus, deze zaak gaf mij een briefje mee met hun logo, via de huisarts naar de oogarts, die deed eerst lacherig om het brief, maakte vooraf nog een opmerking dat die gasten niets konden, tot zijn verbazing bleek dat de optometrist van de grote keten precies het juiste had geconstateerd, helaas kon deze keten de speciale lenzen voor deze oogafwijking niet leveren.

 

De gerenommeerde brillen zaak had al die jaren niets gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rocketscientist
Bij mij precies het zelfde. Besparen op een van de belangrijkste dingen in het leven -goed zien- is geen fijn plan.

Een beetje goed aangemeten bril kost toch wel EUR 600

Wat een onzin om je op een hoog bedrag te focussen, als het duur is, dan is het wel goed.
Ik heb een prima bril, een designer merk omdat je daar bijna niet meer omheen kan, hoewel ik er niet om geef, met glas ipv kunststof omdat dat harder is en ik heb slechts 250 euro betaald.
Niet bij een schreew-reclame-winkel, maar bij een echte opticiën.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Hier ook minder goede ervaring bij een gerenommeerde opticien.
Liep daar al tientalen jaren. Liet me ogen regelmatig opmeten maar 100% zicht lukte niet met een bril, diverse keren gevraagd of het verstandig was om eens langs een oogarts te gaan was volgens deze zaak niet nodig zij waren volgens hun net zo kundig.

Op een gegeven moment ook gekozen voor een grote keten met een jongensnaam, ook omdat ik wel lenzen wilde gaan dragen, daar ontdekte zij het werkelijke probleem een kretetaconus, deze zaak gaf mij een briefje mee met hun logo, via de huisarts naar de oogarts, die deed eerst lacherig om het brief, maakte vooraf nog een opmerking dat die gasten niets konden, tot zijn verbazing bleek dat de optometrist van de grote keten precies het juiste had geconstateerd, helaas kon deze keten de speciale lenzen voor deze oogafwijking niet leveren.

De gerenommeerde brillen zaak had al die jaren niets gezien


En waar heb je die lenzen nu dan vandaan ?,
ik heb lenzen gehad van Visser en van lens, beide niet de oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless

En ze hebben de glazen ook opnieuw moeten maken en nu rammelen de glazen in het montuur.Maar volgens hun kunnen de glazen er niet uitvallen. En het is een design brilletje (oxido) waar nu ook al de lak vanaf gaat .
Daar haal ik dus nooit meer een bril frown



En dat heb je dus zo maar geaccepteerd? Je heb toch recht op een bril met goed vastzittende glazen dat zijn ze toch op van consumentenrecht verplicht om je een goede bril met goed passende glazen te leveren? Ik zou mijn geld terug vragen als de glazen er niet vast in zitten en er anders werk van maken. Ze leveren toch niet wat je van een optiecien mag verwachten en dat is voilgens mij ook aan te vechten.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik zou mijn geld terug vragen als de glazen er niet vast in zitten en er anders werk van maken.

 

Op een gegeven moment werd ik er zo moe van en had totaal geen zin meer om er nog energie in te steken.

Want dan moet je weer naar een andere opticien en dan begint het spelletje weer van voren..

 

Volgende keer weer een goedkoop brilletje. Klopt die niet dan vindt die makkelijker de weg naar het ronde archief.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...