Ga naar inhoud


Welke onzichtbare schotel?


Gast

Aanbevolen berichten


@Fatfreddy schrijft:

 

“Een liggende schotel die niet aan een vertikale paal hangt lijkt mij nogal lastig uitrichten.”

 

Helemaal niet: Ik heb al precies aangegeven dat een Triax met een offset van 26 graden en een satelliet die 29 graden elevatie heeft, 35 graden schuin t.o.v. horizontaal waterpas afgesteld moet worden. Met een electronische waterpas is dit zo in te stellen, hoe en waaraan je de schotel ook bevestigd, gewoon de waterpas over de schotel leggen. En de richting waar de schotel naar moet kijken is gewoon via Dishpointer te vinden. Eenmaal de satelliet gevonden, dan op maximale signaalkwaliteit afstellen.

_____________________________________________________________

Vraagbaak voor al Uw schotelproblemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik weet niet wat voor een vakantiepark het is maar als het chalet's en/of stacaravans zijn met een eigen stukje tuin vind ik het belachelijk dat je geen schotel mag plaatsen als je deze van buitenaf ( gemeenschappelijke ruimte ) niet kunt zien. Wij hebben zelf een recreatiepark en doen daar dan niet zo moeilijk over.


Ik heb zelf ook een tijdje op een recreatiepark gewoond, daar mocht het ook niet.. (was huur grond, geen eigen grond)

Had een visiosat helemaal groen gespoten en in de bosjes, aan de rand van een weiland, zag je niks van..

Parkbeheerder heeft hem weg gehaald. Flinke ruzie gemaakt daar... Uiteindelijk heb ik elke avond de schotel op standaard gezet en omdat ik sochtends vroeg ging werken elke ochtend weer in de schuur..

Ook een optie dus :P

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch oppassen met die lnb kop. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ferr


Ik heb zelf ook een tijdje op een recreatiepark gewoond, daar mocht het ook niet.. (was huur grond, geen eigen grond)



Hier is het eigen grond, maar schotels worden fel geweerd. Vreemd dat de beheerder zelf wel een schotel heeft.

Ik zat nog te denken aan een 35 cm campingsetje en dan de schotel binnen gaan zetten en dan achter het glas of in een oude schouw, waardoor het signaal door een houtwand en gipsplaat heen zou moeten. Zou dit gaan werken op Astra 3?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben bang van niet. Je moet er rekening mee houden dat je toch verlies krijgt door een houten wand met gipsplaten en een 35cm schotel is natuurlijk al aan de hele magere kant. Achter glas is al beter maar als het dubbel glas is wordt het al weer moeilijker en als er een coatinglaag op zit, kun je het ook wel weer vergeten. Maar vooral met regen zul je waarschijnlijk niets meer ontvangen. Als je genoegen neemt met de ontvangst van slechts één satelliet, de Astra 3, en je wilt het allemaal zo klein mogelijk houden, dan zul je zeker de beste lnb moeten nemen die er is met bescheiden afmetingen en dat is dat de Inverto Black Ultra.

 

Als het allemaal zo streng is, zou ik toch maar eens de optie proberen van de schotel die bijna plat op de grond ligt zoals ik eerder had aangegeven. Neem dan een Triax 54cm met een Inverto Black Ultra met vogelhuisje en rietstengels als camouflage.

Een buil kun je je er niet aan vallen, de lnb voor onder de 15 euro en een Triax 54 voor 18 euro. Voor iets meer dan 30 euro kun je die gok best wagen dat ze het ontdekken maar goed opgesteld tussen planten en struiken zullen ze dat waarschijnlijk niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Ferr


Ik heb zelf ook een tijdje op een recreatiepark gewoond, daar mocht het ook niet.. (was huur grond, geen eigen grond)



Hier is het eigen grond, maar schotels worden fel geweerd. Vreemd dat de beheerder zelf wel een schotel heeft.

Ik zat nog te denken aan een 35 cm campingsetje en dan de schotel binnen gaan zetten en dan achter het glas of in een oude schouw, waardoor het signaal door een houtwand en gipsplaat heen zou moeten. Zou dit gaan werken op Astra 3?


Eigen grond met een heg er om heen en de rest ingericht als tuin ? Als dat het geval is vraag ik mij af of de eigenaar wel het recht heeft om dan een schotel te verbieden als deze uit het zicht geplaatst is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de beheerder zelf wel een schotel heeft, stel dan een dubbele LNB voor en trek een kabeltje naar jouw ontvanger :-)

 

Wellicht kun je met hem praten over een GSO installatie, daar hebben alle bewoners baat bij.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...