Ga naar inhoud


Welke onzichtbare schotel?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje, maar jullie kunnen me vast helpen wink

 

Ik zit op een vakantiepark en hier zijn absoluut geen schotels toegestaan, zelfs niet eens verscholen achter planten of waar ook. Toch wil ik een schotel plaatsen, maar dan opvallend. Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je opvallend een schotel wilt plaatsen zou ik deze op een pijp van 5 meter hoogte zetten. Gegarandeerd dat niemand die over het hoofd zal zien :D

 

Maar ik neem aan dat je onopvallend bedoeld. Er zijn 'designschotels' die niet eens op een schotel lijken. Misschien is dit een optie.

 

Maar als schotels absoluut verboden zijn zou ik het risico niet nemen om een nieuwe (dure) schotel te kopen die straks toch verboden wordt.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die transparante schotel lijkt op de foto wel heeeel transparant..

dat is écht niet zo, zeker niet na een paar jaar......

 

 

Vlakantenne met een compostbak misschien een optie?

 

deze werkt niet meer, maar even om het idee...

mooi groen tussen de bosjes valt niet heel erg op..

 

 

weet trouwens niet hoe het zit met de richting en ruimte in huis..

anders kan je hem evt binnen achter het glas zetten..

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me overigens wel af of een vakantiepark het gebruik van een mobiele schotel (op statief) kan verbieden als deze op je eigen stoep/balkon staat.

Ik kan me voorstellen dat het niet mooi is voor het aangezicht,maar dan kunnen ze net zo goed een oude, roestige tuinset of lelijke auto's verbieden

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor een vakantiepark het is maar als het chalet's en/of stacaravans zijn met een eigen stukje tuin vind ik het belachelijk dat je geen schotel mag plaatsen als je deze van buitenaf ( gemeenschappelijke ruimte ) niet kunt zien. Wij hebben zelf een recreatiepark en doen daar dan niet zo moeilijk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ron1872

 

Er is nog een oplossing. Je draait bijv. een Triax 60cm schotel 180 graden zoals in de bijlage te zien is. Dan krijg je de situatie van de schotel ongeveer zoals op de bijlage. Het verschil is dat de satelliet hier slechts ongeveer 29 graden elevatie heeft waardoor de schotel 35 graden schuin komt te liggen.

I.p.v. die halve plastic fles, zet je een vogelhuisje zonder bodem over de lnb. De lnb-arm met de coaxkabel wikkel je in met rieten stengeltjes zodat je een heel natuurlijk geheel krijgt en de schotel beschilder je in natuurlijke kleuren.

Zet je dit geheel tussen het groen, dan zal niemand zien dat dit een schotel voor satellietontvangst is.

post-55926-1318262334,4981_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...