Ga naar inhoud


Windows 7 installatie ongedaan maken


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een tijdje geleden windows 7 geinstalleerd op een bestaande XP installatie.

Het resultaat is dat ik nu een dual OS systeem heb waarbij ik tijdens het opstarten kan kiezen uit XP of Windows 7 middels een bootmenu.

 

Nu wil ik windows 7 weer verwijderen en het systeem standaard laten opstarteb met XP.

 

Wie kan me vertellen hoe ik dat moet doen?

 

Ik heb al in het configuattiescherm van XP gekeken bij 'boot and recovery options' en daar XP als default OS ingesteld en het bootmenu uitgeschakeld, maar dit werkt om een of andere reden niet.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te lezen heb je W7 als laatste geïnstalleerd. Dan wordt de

boot van XP overruled en zal het geen effect als je in de boot

van XP zaken wijzigt.

 

Ik denk dat het veiligst is om (als die mogelijk geboden wordt)

W7 te verwijderen met de W7 CD/DVD zelf.

 

Maak eerst een image voordat het mislukt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga uit van Win7 op een aparte partitie.

 

Je kunt Win7 dan gewoon wissen echter moet je boot wel aanpassen voor het nette..

 

Ga dan naar Mijn Computer -> rechtermuisknop -> eigenschappen

Tabblad Geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen -> instellingen

 

Standaardbesturingssysteem instellen op Windows XP -> bewerken

 

Onder het kopje: [operating systems]

Alleen laten staan wat lijkt op:

 

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

 

Als je dan op start wordt direct XP gestart zonder vraagstelling

 

Er zijn tooltjes die hetzelfde kunnen, maar dit is 1 minuut werk.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
is dat niet gewoon de boot.ini aanpassen?

Ik herinner me nog van heul lang gelee dat je dit kon doen?


Helemaal juist..... wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 is op dezelfde partitie geinstallerd als XP.

 

Ik wilde eigenlijk alleen maar testen of het Win7 serienr wat ik bij mijn laptop heb gekregen werkte op de win7 dvd die ik heb.

 

Dit om te voorkomen dat ik de voorgeinstalleerde windows 7 ga verwijderen en dan pas erachter kom dat het serienummer niet werkt op de DVD die ik heb...

 

Het is verder niet zo spannend. Ik gebruik de PC gewoon om wat de downloaden te wat te internetten. Ik heb er binnen 30 minuten een nieuwe windows op gezet vanaf een lege partitie, maar ik heb dan nogal wat tijd kwijt met het installeren van alle andere programma's

 

En dat wilde ik nou net voorkomen...

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerder genoemde boot.ini is niet van toepassing met Windows 7 daar dit werkt met de bootmanager.

Het eenvoudigst is om met EasyBCD te werken. Download hier en installeer en start het. Kies Edit Boot Menu en selecteer je oude XP als Default op te starten. Herstart je PC en vanuit XP kan je de partitie met Window 7 herformatteren.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de serial werkt weet je pas echt na activatie op die machine. Ik denk dat je door alle gewijzigde hardware Micro$oft moet bellen met een goed verhaal om een andere PC weer legaal te krijgen.

Er is een speciaal tooltje om je huidge serial op te vragen en die zal na herinstallatie OP DEZELFDE pc zeker werken.

 

Ik meen dat je 3 hardware componenten kan wijzigen totdat Windows blokkeert omdat het denkt op een 2e PC te zijn geïnstalleerd.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
De eerder genoemde boot.ini is niet van toepassing met Windows 7 daar dit werkt met de bootmanager.
Het eenvoudigst is om met EasyBCD te werken. Download hier en installeer en start het. Kies Edit Boot Menu en selecteer je oude XP als Default op te starten. Herstart je PC en vanuit XP kan je de partitie met Window 7 herformatteren.


Dat zei ik;
"Zo te lezen heb je W7 als laatste geïnstalleerd. Dan wordt de
boot van XP overruled en zal het geen effect als je in de boot
van XP zaken wijzigt."

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb EasyBCD geinstalleerd en heb het bootmenu zodanig aangepast dat Windows XP automatisch opstart.

 

Als ik het bootmenu leeg maakte kreeg ik een melding in

EasyBCD dat mijn syteem niet meer zou opstarten als ik toch doorging.

 

Dus alleen Windows XP in het bootmenu gezet en het probleem is opgelost.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...