Ga naar inhoud


autoradio op 220v aansluiten


groeselt

Aanbevolen berichten


netvoeding kopen van 230V naar 13,8 volt.Neem een voldoende zware (minstens 10 amp).Is wel een stuk kostelijker dan gewoon een radio kopen.Je zal ook nog een antenne moeten plaatsen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
netvoeding kopen van 230V naar 13,8 volt.Neem een voldoende zware (minstens 10 amp).Is wel een stuk kostelijker dan gewoon een radio kopen.Je zal ook nog een antenne moeten plaatsen.


dankjewel voor je antwoord
Ik heb even gekeken op google, maar dit wordt idd duur.
dacht dat het eenvoudiger ging.
dan maar radio harder zetten in de woonkamer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Koop anders een(wifi)Internet Radio voor een paar tientjes, heb ik hier ook, duizende zenders(mobiel)of op lichtnet tot je beschikking. Er zit bij mij ook nog een prima FM ontvanger met RDS en een DAB radio in. Een ideale combi als je geen internet tot je beschikking hebt laugh


Ik heb in de woonkamer een philips streamium aan de hifiset aangesloten is via de AUX ingang van de hifiset.

Denk dat ik gewoon op de hifiset een extra kabel koppel met een extra box in de keuken, kan toch?
is een surround set (2front, 2 rear en bass en midden voor)
koppel hem gewoon bij de front boxen erbij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is duur? Google even naar 27MC voeding. Zie ook marktplaats.

 

Kijk eerst even naar het benodigde vermogen van die autoradio. Die 10 ampère kon wel eens zwaar overbodig zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een autoradio in de keuken (had het toch liggen en ook speakers) welke ik heb aangesloten via een ouwe accu lader(deze accu lader doet niks anders dan zo'n 12v leveren).

 

Stukje draad op de antenne ingang aangesloten en het werkt prima.

 

De radio weggewerkt in een plaat wat ter afwerking boven de afzuigkap hangt.

(Ook nog eens twee speakers buiten er op aangesloten waardoor ik onder het afdakje ook muziek heb)

 

Dit alles werkt al een paar jaar prima en heeft me dus niks extra's gekost daar ik al deze materialen al had of heb kunnen ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds (8 jaar terug) in mijn badkamer ook gekozen voor een autoradio. Sony heeft(had?) namelijk van die mooie "waterdichte" afstandsbedieningen voor de radio's. voor de voeding ben ik toen naar een electronicazaak in Amsterdam gegaan (PM maar voor adres). Deze voeding die niet duur was, voldoet nog steeds.

 

Ik luister voornamelijk CD's in de badkamer. Dit middels een cd-wisselaar van hetzelfde merk via Marktplaats.

 

PS: twee waterbestendige speakers in het plafond doen het prima.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...