Ga naar inhoud


T 90 afstellen


Sky viewer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Zit met een probleempje , ik krijg mijn T90 niet secuur afgesteld , heb wel beeld , op 8 satellieten , maar ik denk dat het nog secuurder kan . Nu is mijn vraag , woont er iemand in mijn buurt , regio 046 , die professioneel apparatuur heeft , om dat af te stellen ? Het is geen ladder werk , alles is op knie hoogte , en gedeeltelijk is het overdekt.

Uiteraard wil ik er voor betalen .

Alvast bedankt.

post-54463-1318262376,3811_thumb.jpg

post-54463-1318262376,542_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er zich geen overkapping boven de schotel bevindt en er ook geen bomen in de weg staan, kan alleen de balustrade nog storend werken. Om te kunnen bepalen of de balustrade storend werkt op de ontvangst ga je als volgt te werk:

Ga naar dishpointer.com en toets de satelliet in die het meest recht van voren komt. Dit is dus de satelliet die ontvangen wordt met de lnb die het verst van de balustrade af zit en zoek daar de elevatie van op. Zoom zover mogelijk in op je lokatie.

Neem de hoek over (op een vel papier wat je op je scherm legt) tussen de gevel van de lokatie en de groene lijn waar de signalen vandaan komen.

Leg dit vel papier onder het midden van de schotel evenwijdig aan de gevel. Nu kun je precies zien, waar het signaal vandaan komt.

Maak een touwtje vast aan de onderzijde van de schotel. Hou dit in de richting van de aangegeven lijn en hou het onder de gevonden elevatiehoek. Om de elevatiehoek van het touwtje goed te krijgen, kun je de elevatiehoek op een papiertje zetten en dit aan het touwtje vast te maken. De onderzijde moet nu horizontaal liggen.

Blijkt dat het touwtje over de balustrade heen gaat, dan is er geen obstakel. Komt het touwtje tegen de balustrade, dan kun je zien hoeveel de schotel hoger geplaatst moet worden om de balustrade te missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...