Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.49


Audioniek

Aanbevolen berichten

Als je het over chaneel-up hebt, is die laatste vaststelling niet juist. In principe gaat de loader als hij op SCAN USB staat op zoek naar het eerste USB-device en kijkt eerst achter (/STORAGE/USB1) en dan voor (/STORAGE/USB2). Wordt een device gevonden, dan wordt er gekeken of er een leesbaar bestandssysteem is. Is dat er niet, dan volgende device testen.

 

Is er wel een bestandssysteem, dan wordt het eerste bestand met extensie *.IRD ingelezen dat wordt aangetroffen. Bestaat dat bestand niet, dan wordt gepoogd de firmware in het flash-geheugen op te starten.

 

Zoals Jürgen al heeft getest: update stick in het front en time shift stick achterin werkt helaas niet.

 

Bij channel-up dus één stick gebruiken en de rest van de USB-devices afkoppelen. De gebruikte stick mag naar keuze voor of achterin zitten. De frontpoort wordt meestal gebruikt, omdat die toegankelijker is.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Afgezien van de lijfstraffen die er kennelijk nu staan op mislukte updates ....

Jij kent de vrouw van Jürgen kennelijk wel :D

Het upgraden van Fortis produkten begint een beetje op Russische roulette te lijken.
Ik geef toe dat ik deze upgrade met klamme handen gedaan heb en behoorlijk opgelucht was toen hij weer opstarte.
Het upgraden via internet zou een optie kunnen zijn, maar ik heb nog geen ervaringen op de forums gelezen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Is er wel een bestandssysteem, dan wordt het eerste bestand met extensie *.IRD ingelezen dat wordt aangetroffen. Bestaat dat bestand niet, dan wordt gepoogd de firmware in het flash-geheugen op te starten.

Zoals Jürgen al heeft getest: update stick in het front en time shift stick achterin werkt helaas niet.

Bij channel-up dus één stick gebruiken en de rest van de USB-

Dit verklaard voor mij alleen nog niet waarom de Channel-Up methode eerst niet goed ging met twee USB devices. Als een van de twee USB devices afgescanned wordt en het .ird bestand wordt gevonden, dan zou dit toch gewoon succesvol ingelezen moeten worden? Ongeacht vanaf welke locatie deze komt, dit proces zou toch goed moeten gaan? Mij lijkt het dat er toch iets anders mis ging?
Ik moet afkloppen, nog geen upgrade problemen gehad op mijn decoders, maar ik moet nog een decoder doen smile In elk geval heb ik persoonlijk nog geen problemen met deze firmware versie en lijkt deze nog stabiel te draaien..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Het upgraden van Fortis produkten begint een beetje op Russische roulette te lijken.

Misschien is deze vergelijking toch wel iets aangetrokken.
Uiteindelijk blijkt deze upgrade incl. de upgrade van de laatste MCAS (octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__09092011 - SF1008, SF1008SE, SF1008SE+, SF1018, SF1028P) prima te zijn verlopen.

Dat ik (we) regelmatig gebruikersfouten maken tijdens de installatie / upgrades / instellingen mag je de ontwikkelaar van de FW niet aanrekenen.
Ik denk dat als je de gebruikersfouten uitfiltert er niet al teveel meer aan problemen over blijft.

Wel ben ik het met de stelling eens dat het niets zou mogen uitmaken of er meer dan 1 USB apparaat op de ontvanger is aangesloten.
Ik twijfel nu zelf aan of ik niet eerder al updates d.m.v. de CHUP methode op de RE-8000 heb uitgevoerd terwijl ook aan de achterkant een USB stick was aangesloten.

Feit is nu in elk geval dat zowel de nieuwe FW als MCAS vlot geïnstalleerd zijn en tot nu toe prima functioneren.

N.B.
Ik heb bij mijn vrouw weer alle credits terug laugh

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

..Dat ik (we) regelmatig gebruikersfouten maken tijdens de installatie / upgrades / instellingen mag je de ontwikkelaar van de FW niet aanrekenen.
Ik denk dat als je de gebruikersfouten uitfiltert er niet al teveel meer aan problemen over blijft.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, de leverancier moet er wel voor zorgen dat er meldingen komen die eventuele problemen in een vroegtijdig stadium worden ondervangen en dat de firmware upgrade dan niet uitgevoerd kan worden.

De decoder zou in mijn optiek zelf moeten bekijken dat er aan aan al de "prerequisites" voldaan zijn (b.v. bootloader versie, usb devices, status van plugin's) om een firmware upgrade uit te voeren. Zoniet, dan de gebruiker voorzien met de juiste waarschuwingen over deze firmware upgrade, dat de gebruiker vervolgens actie kan ondernemen. Dat een decoder stopt bij zoveel X procent, vind ik persoonlijk toch niet getuigen van een gezonde firmware upgrade..
We moeten er van uit gaan dat huis/tuin en keuken gebruikers niet met seriele kabels (of via CHUP) aan de gang gaan om de box vervolgens weer levend te krijgen na zo een foutmelding.

Wat mij dus stoort is dat jij (ook met de laatste bootloader) een crash hebt gehad bij je eerste firmware upgrade op de decoder zelf, dit zou niet mogen gebeuren in mijn optiek (ongeacht dat je het daarna weer werkend hebt gekregen). Nu is het dus ook niet meer te voorspellen wanneer deze firmware crashes optreden en daardoor is een een firmware upgrade niet meer zonder risico waarbij dit vroeger wel was..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Wat bedoel je nu met de opmerking ' crash hebt gehad bij je eerste firmware upgrade op de decoder zelf'?
Dit was zeker niet mijn 1e FW upgrade op de RE-8000 maar waarschijnlijk bedoel je iets anders.

Eigenlijk de normale methode. De firmware file op een USB stick zetten en deze in een normaal werkende decoder stoppen die al aan staat. Vervolgens wordt de firmwarefile gededecteerd en je drukt op de rode knop om de flash procedure te starten.
Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat je initieel de .49 firmware via deze methode erop had gezet en dat je toen je foutmelding had gehad en dat je daarna de Channel-UP procedure had gebruikt om het weer terug werkend te krijgen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu begrijp ik het.

Inderdaad had ik m.b.t. deze upgrade eerst de standaard methode gevolgd maar toen liep deze ergens in de 60% vast.

Of dit vastlopen ook in verband ligt met de aanwezigheid van een 2e USB stick is mij niet bekend maar de kans is vrij groot

 

Voor mij staat nu in elk geval vast dat ik bij elke update eerst alle USB apparaten verwijder.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen is er al een nieuwe release van deze versienummer:

 

V10949 : OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10949__27_09_11

 

de release notes bevatten voor zover ik kan zien slechts één aanpassing:

 

--> 27-09-2011 : System Information bug fix. !

 

Er was immers melding dat indien de taal op Russisch stond er bij system info foutief "Openbox" stond...

 

crazy en andere bugs blijven maanden aanslepen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging: vannacht zijn met hetzelfde versienummer maar een nieuwe datum (27-09-2011) nieuwe versies vrijgegeven voor alle Octagon modellen.

 

Er is maar één verschil. In de Engelse release notes is dit regeltje toegevoegd: 27-09-2011 : System Information bug fix. !

 

In het menu Systeeminformatie stond namelijk wat info over andere merken bij sommige talen.

 

Advies: V1.09.49 al geïnstalleerd: gewoon laten zitten, want dit is een cosmetische fix. Nog niet gedaan maar wel gewenst? Dan deze versie installeren.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met deze FW op mijn RE-8000 nu al twee keer geconstateerd dat de ontvanger niet volledig uitschakeld, dit zowel als deze handmatig als na een timer-opname uitschakeld.

Normaliter zou deze naar de 'diepe slaap' moeten gaan maar in de display blijft de tijd staan.

De ontvanger reageert daarna niet meer op de AB maar moet via de Uit-knop worden uitgeschakeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik met 109.35 ook al gemerkt.

Maar, in tegenstelling tot wat je hier zei, kan ik hem nog wel met de AB uit zetten door enkele keren op de power toets te drukken. Hij gaat dan correct in deep sleep en start na nog eens op de powerknow te drukken wel weer op.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik had maar 1 of 2 keer op de powerknop gedrukt.

Bij het volgende keer zal ik een paar maal meer op de knop drukken.

 

Wanner heb jij dit probleem gehad, bij het handmatig uitzetten of nadat de ontvanger automatisch na een timeropname is gestopt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een opname vanuit deep sleep heb ik dit al gehad. Ik had de box zonder epg geprogrammeerd om op te nemen, en vervolgens in deep sleep gezet.

's Morgens beneden gekomen en klokje stond op tijdstip dat opname gestopt was; witte ring brandde nog... dus wist meteen hoe laat het was crazy

Had het enkele dagen eerder ook al voorgehad, toen had ik wel vanuit epg opgenomen...

 

Bij handmatig uitzetten is me dit nog niet opgevallen of voorgevallen. Soms duurt het wel eens wat langer voor hij helemaal in deep sleep zit, maar meestal haalt ie het wel.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond heb ik na het handmatig uitzetten deze foutmelding wederom op mijn RE-8000 gezien.

Maar nu kreeg ik te zien 'Wait - Power Off' of zoiets dergelijks.

Via de AB ging niets meer, alleen nog via de knop uitzetten.

Ik zal dit probleem ook bij het Octagon Forum aanmelden.

 

Zo zie je maar dat er waarschijnlijk bugs in de Octagon FW zitten die (nog) niet in de Rebox FW voorkomen.

Althans heb ik nog niemand hierover gehoord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...