Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.49


Audioniek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Gisterenavond heb ik na het handmatig uitzetten deze foutmelding wederom op mijn RE-8000 gezien.
Maar nu kreeg ik te zien 'Wait - Power Off' of zoiets dergelijks.
Via de AB ging niets meer, alleen nog via de knop uitzetten.
Ik zal dit probleem ook bij het Octagon Forum aanmelden.

Zo zie je maar dat er waarschijnlijk bugs in de Octagon FW zitten die (nog) niet in de Rebox FW voorkomen.
Althans heb ik nog niemand hierover gehoord.


Ik xou zeggen dat deze hier ook dan ook in zit, maar dat niemand het voor zover gemeld heeft smile Ik zelf gebruik niet de Deep Sleep functie, dus ik kan er niet over meepraten smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen
Ik zal dit probleem ook bij het Octagon Forum aanmelden.

Zo zie je maar dat er waarschijnlijk bugs in de Octagon FW zitten die (nog) niet in de Rebox FW voorkomen.
Althans heb ik nog niemand hierover gehoord.


Dit probleem is ook al in het Octagon Forum gemeld voor zowel de 1028 als 1018.
Het schijnt aan de MCAS / CCAM etc te liggen en is als bug betitelt.
Maar afwachten wanneer het hersteld is.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom deze bug niet in de Rebox FW aanwezig is want daar wordt de interne kaartlezer op een andere wijze aangestuurd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik overweeg ook deze firmware te gaan gebruiken.

Vraag, is de software in het Nederlands?

Is de Cam software stabieler, beter dan van Rebox zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri, zoals ik jouw ook al desgevraagd via jouw PM bevestigde kun je elke taal kiezen, dus ook NL.

 

Wat bedoel je met de CAM software stabieler dan de Rebox.

De Rebox FW heeft geïntegreerde CAM software en daar kun je het niet mee vergelijken.

Ook is het niet te beoordelen of sommige Rebox-fouten veroorzaakt worden door de geïntegreerde CAM software, dus die vraag is nauwelijks te beantwoorden.

 

Ik kan je uit eigen ervaring nogmaals bevestigen en nu voor het laatst dat de meeste bugs die in de Rebox FW zitten ook in de Octagon FW zitten.

 

Jouw kennende en als je het nu al niet snapt zou ik je met klem willen adviseren, Henri, blijf er vanaf en koop desnoods een voor jouw idee ideale ontvanger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, dat laatste had ik van je begrepen. zie hieronder.

 

Ik kan je uit eigen ervaring nogmaals bevestigen en nu voor het laatst dat de meeste bugs die in de Rebox FW zitten ook in de Octagon FW zitten.

 

Maar ik dacht, omdat de Octagon firmware aparte can plugin voor de kaartlezer gebruikt, dat dan het probleem veel minder zou zijn. Maargoed als dat niet zo is, laat ik het maar zo.

 

Vermoedelijk begrijp ik het een en ander niet.

Daar is toch juist een forum voor lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

Met de laatste zin heb je natuurlijk volledig gelijk maar het forum is er ook om gebruikers erop te wijzen dat bepaalde te nemen acties wellicht geen zin hebben en vaak niets toevoegen.

In dit geval was dat mijn bedoeling om jouw te beschermen om acties te ondernemen waar je later wellicht spijt van zou krijgen.

 

Uiteraard ben je natuurlijk nog steeds vrij om de Octagon FW erop te zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "het probleem?", want wat dat is blijkt uit de voorgaande berichten niet echt.

Als het af-en-toe "Gecodeerde zender" is, hoef je merkvreemde firmware met MCAS-plugin niet te proberen, want die heeft het (ook bij mij) ook.

En zolang ik niets aan de ontvanger verander geef ik al heel lang een andere partij daarvan de schuld: CanalDigitaal die het maar niet kan laten onder het mom van "kwaliteitsverbetering" voortdurend en stilzwijgend aan de versleuteling te klooien. Van de week was het overdag op RTL7 meerdere keren per uur raak, later in de middag verdween het verschijnsel vanzelf weer, en ook met mijn gecertificeerde stokoude SD-Philips ging soms op zwart. Dat ligt echt niet aan Rebox of Philips, maar CD, dat "vanzelf".

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, ik weet dat jij altijd met de beste bedoelingen probeert te helpen, daar ben ik natuurlijk ook dankbaar voor, en om zoals je zegt uit bescherming. Ook kan ik zeker waarderen, en er zit zeker wat in.

 

De redenen zijn dat ik de alternatieve firmware wil proberen zijn,

 

Als mijn ontvanger meer dan 4 uur aanstaat is het geluid en beeld niet gelijk meer. Dit op alle zenders

 

En na ongeveer 3 uren valt bij mij het beeld ongeveer iedere 10 minuten heel even uit. Ook op alle zenders

 

Opnamen mislukken regelmatig, regelmatig alleen zwart beeld

 

En de melding gecodeerde zender komt vaak in beeld

 

Ontvanger loopt ook ongeveer 4 keer per week helemaal vast, schakelaar achterzijden is dan de enige oplossing.

 

Vandaar het proberen van een alternatieve firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Wat bedoel je met "het probleem?", want wat dat is blijkt uit de voorgaande berichten niet echt.
Als het af-en-toe "Gecodeerde zender" is, hoef je merkvreemde firmware met MCAS-plugin niet te proberen, want die heeft het (ook bij mij) ook.
...
Audioniek.

Ik wil hier toch een aanvulling op geven. Ik ben van mening dat de MCAS plugin toch een stuk stabieler werkt dan de Softcam van Rebox, uiteraard is de vraag wel wat je ermee doet. Ik gebruik twee kaarten TVV en CD, dit werkt gewoon niet met een Rebox. Met de MCAS is dit geen probleem, daarbij werkt ook de bovenste kaartslot zonder problemen en bij de meeste Rebox gebruikers niet (ook niet bij mij vroeger).

Mijn mening is dus dat de firmware tussen de Rebox en Octagon hetzelfde zijn, dus de dezelfde bugs en features. Het echte verschil zit dus in de softcam. De MCAS wordt maandelijks bijgewerkt, soms met wat nieuwe bugs, maargoed eigenlijk weet je niet of de Rebox softcam ooit bijgewerkt is in zijn twee jarig bestaan...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval zal je wel gelijk hebben want voor jouw Rebox heeft de migratie naar de Octagon FW en m.n. de MCAS plugin voldoende soelaas geboden maar jij hebt dan ook over het niet (goed) functioneren bij het tegelijk gebruiken van 2 kaarten.

 

Ik vrees dat een migratie de door Henri geschetste problemen niet zal oplossen.

Nogmaals, Henri mag best de move starten maar hem kennende vrees ik dat dan de lasten groter zijn dan de baten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
...
Nogmaals, Henri mag best de move starten maar hem kennende vrees ik dat dan de lasten groter zijn dan de baten.

Dit vind ik toch lastig om zo te zeggen. Je zal het toch echt moeten ondervinden om iets over baten/lasten te zeggen en dat kan toch maar echt op een manier, en dat is om het te proberen. Zover ik het begreep is hij al bereid om de decoder weg te gooien en een nieuwe te halen. Ik zelf heb ook op dit punt gestaan een paar maanden geleden, ik was het zo ontzettend beu dat ik me erin verdiept heb hoe e.e.a. werkt met een andere firwmare en dit met succes. Als dit toen geen verbetering had gegeven, dan had ik nu een enigma decoder gehad smile

Als je dus al op dit punt bent, dan zou ik altijd "iets" proberen om te kijken of het een verbetering geeft en niet af te wachten. Nu onderneem je nog iets om je probleem op te lossen en dat is toch uiteindelijk het doel..
Als het geen oplossing geeft, dan is het jammer en dan kan je altijd nog een andere decoder kopen? Je bent altijd zo naar de winkel gegaan en je hebt zo iets gekocht...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

als ik je lijstje met problemen en vaststellingen eens bekijk is dit een ontvanger die een keer grondig moet worden schoongemaakt. Ik pak dat tegenwoordig als volgt aan:

 

- CD smartcard verwijderen;

- Via een reseller changer een merkvreemde firmware installeren;

- Via de HDF-plugin de laatste loader installeren. Kies de reseller die bij je eigen ontvanger hoort;

- Herstarten vanaf netspanning uitgeschakeld;

- Plugin-installatie starten en met de groene knop "format user data" uitvoeren;

- Herstarten vanaf netspanning uitgeschakeld;

- Als je mogelijkheden met FTP of iets als Filezilla hebt, de map /var helemaal leeg maken. De map zelf moet blijven staan;

- Fabrieksreset;

- Herstarten vanaf netspanning uitgeschakeld;

- Vanaf een USB-stick op de normale manier Rebox V1.08.75 installeren;

- Fabrieksreset;

- Schotel aansluiten en CD smartcard plaatsen;

- Fastscan uitvoeren;

- GEEN oude zenderlijst terugzetten. Wil je een andere lijst dan de Fastscanlijst, deze weer handmatig vanaf nul opbouwen, of desnoods met Polaredit;

- Aanbeveling 1: gebruik in het vervolg deep sleep standby;

- Aanbeveling 2: time shift op automatisch

- Aanbeveling 3: de harde schijf die voor opname wordt gebruikt veiligstellen en op de ontvanger formatteren (aanbeveling: intern als journaled, extern als FAT32). Daarna de opnamen die wilt bewaren weer terug kopiëren.

 

Gebruik de ontvanger een paar dagen. Hij zou nu een stuk stabieler moeten zijn. Is dat zo, dan Rebox V1.09.36 installeren, of als je toch nieuwsgiering blijft Octagon V1.09.35 met MCAS-plugin.

 

Het is even werk, maar geloof me, de moeite waard.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...