Ga naar inhoud


TV Drenthe landelijk?


rolandroland

Aanbevolen berichten

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

Lees ik bij Digitenne Bouquet 4 van KPN dat TV Drenthe door geheel Nederland doorgegeven wordt. Waarvoor is dat eigenlijk? Ik had begrepen dat door de omval van Smilde dit zo geregeld is. Ik zou me kunnen voorstellen dat de omliggende provincies dat signaal van TV Drenthe doorgeven wordt om ook nog een beetje dekking te bieden aan de provinciegrenzen. Maar waarvoor is gekozen dat alle zendmasten dit signaal doorgeven? Zullen ze nu ook meer kijkcijfers krijgen als regionale omroep?

 

Op de website staat ook dat Radio Drenthe wordt doorgeven op 't tijdelijke kanaal maar dat is helaas niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat Bouquet 4 zal wel eeen landelijk moeten worden aangeleverd aan de zendmasten. (??) Een andere verklaring heb ik ook niet.

 

Ik weet wel dat wij hier in Zuid-Oost Drenthe nu wel naar TV Drenthe kunnen kijken via een zendmast (met Bouquet 4) uit Overijssel.

Dus het is een goede zaak.

 

Nog beter was geweest als Nederland 1/2/3 ook via die zendmast zouden worden uitgezonden.

Die zenders zijn we hier al maanden kwijt via DVB-T.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Dat Bouquet 4 zal wel eeen landelijk moeten worden aangeleverd aan de zendmasten. (??) Een andere verklaring heb ik ook niet.

Ik weet wel dat wij hier in Zuid-Oost Drenthe nu wel naar TV Drenthe kunnen kijken via een zendmast (met Bouquet 4) uit Overijssel.
Dus het is een goede zaak.

Nog beter was geweest als Nederland 1/2/3 ook via die zendmast zouden worden uitgezonden.
Die zenders zijn we hier al maanden kwijt via DVB-T.


Op Kanaal 22 zou je Ned 1 2 3 uit Zwolle moeten kunnen ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=EdjeKroketje

Nog beter was geweest als Nederland 1/2/3 ook via die zendmast zouden worden uitgezonden.

Die zenders zijn we hier al maanden kwijt via DVB-T.

 

Is het misschien zo dat je Bouquet 4 vanaf Markelo ontvangt? Daar is indertijd aleen DVB-H neergezet overigens wel met veel vermogen en op grote hoogte. Ik kan me voorstellen dat je in ZO Drenthe wel die zender kan ontvangen maar dat Zwolle, Deventer en Hengelo te laag staan en te weinig vermogen hebben om door te dringen tot ZO Drenthe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Zeeland ontvang ik ook TV Drenthe... ik ben er erg blij mee... leuk om het regionieuws uit die provincie te kunnen zien!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Bouquet NPO heeft elke regio zijn eigen multiplexer (Ivm regionale omroep), voor Bouquet 1 2 3 4 is er 1 multiplexer per bouquet. Deze kant- en klare paketten worden dan dmv glasvezel naar de opstelpunten gestuurd en uitgezonden. Er zijn dus on-site geen multiplexers.

 

Men kan wel regionaal varieren maar dan moeten er multiplexers bij komen zoals bij het NPO Bouquet. En dat is nu niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind t ook wel fijn..

 

hier bij mn schoonouders net onder stadskanaal dekt die noodmast in Assen dus NIET..

 

ook thuis had ik voorheen zowel Omrop Fryslan als RTV Drenthe ( die laatste kwam zelfs beter binnen,,, handig voor de NPO mux )

 

dat lukt me nu zelfs met een simpele active richtantenne niet echt geweldig...

 

(mischien met mn 36dB hark maar die zit in de stalling bij de caravan :D)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Markelo staat niet meer aan, dus dat kan niet.

Ik heb eens even op het nationale antenne register gekeken en daar staat nog steeds een DVB-T zender te draaien op 530 Mhz en vermogen van 43dBW. In Deventer zie ik dat er slechts 4 van de 5 bouquetten worden uitgezonden dus is de kans groot dat Markelo nog steeds aan staat. Ook staat Markelo wel nog vermeld in het excel bestand wat je op de site van radio-tv-nederland kan downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...