Ga naar inhoud


[Azbox ME] Azbox (mini)ME flashtools?


verwijderd

Aanbevolen berichten

Geen flashtool meer, maar een webinterface om de Azbox (mini)ME van nieuwe firmware te voorzien.

 

Nooit meer Windows-Only programma's of opzoek naar JAVA oplossingen.

 

Met de komst van de Azbox (mini)ME gaat dit gewoon vanuit een webinterface.

 

http://www.azboxforum.nl/download/file.php?id=1366&mode=view

 

http://www.azboxforum.nl/download/file.php?id=1364&mode=view

 

http://www.azboxforum.nl/download/file.php?id=1363&mode=view

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik was toen ik dit las heel even heel enthousiast, want flashen via een webinterface is natuurlijk de manier zoals het hoort, maar dit is inderdaad tot in detail volledig geript.

 

Dat is dan wel weer heel erg jammer...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zatnieuws
Sorry hoor maar ik vind dit echt niet normaal.

Ze hebben gewoon een op een de second stage van dream keihard geript.
Zelfs de text is een op een maar dan met azbox ipv dreambox.

Beetje zielig, kunnen ze dan echt niets zelf bedenken?


Holy shit. Ik heb het niet meer. Deuren en ramen dicht. Bel 112.

Moet je nu ook al aan de zuurstof als je denkt aan al die ontvangers van verschillende merken die met Enigma2 draaien?
Kunnen die nou helemaal niks zelf bedenken.

Zonde van je leven.

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk. Is tenminste herkenbaar. smile

Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dat werkt natuurlijk een stuk handiger, vooral inderdaad als je geen Windows PC wil gebruiken.

 

Met de Dreambox werkt dat ook prettig. Ik wist trouwens niet dat ze dat bij Dream hadden uitgevonden, updaten van firmware via je browser. Vind ik trouwens ook niet interessant en al helemaal niet in een AZbox topic, ook niet als Dream het ook gewoon van een ander heeft overgenomen.

 

Al met al weer een leuke verbetering voor de AZbox!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je moet het vooral flink bagatelliseren.

 

Het is woord voor woord gekopieerd. Het was niet minder goed geweest als men op zijn minst de teksten zelf had verzonnen.

 

Als jij als fabrikant iets ontwikkeld en een concurrent neemt dat woord voor woord over zou je dat ook niet fijn vinden.

 

De beslissing dit met een webinterface te gaan doen is prima, de uitvoering getuigt van weinig geen fantasie en pure kopieer drang.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit toch wel erg grappig, deze discussie. Over de ethiek van het kopiëren van software die er specifiek op gericht is om de programmapakketten waarvoor mensen horen te betalen te stelen.

 

De dief bestolen.... toch leuk, nietwaar? ;-)

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft DMM dit dan wel zelf ontwikkeld ?

Of hebben die dat ook maar ergens gejat van iemand anders.

Want die draaien al jarenlang, op de roem van iemand anders, namelijk de teams die de diverse firmwares uitgebracht hebben.

Anders waren ze nooit en te nimmer zo groot geworden, en nu niet langs hun schoenen lopen,door het toedoen van de mensen die hun bekakte firmware verder ontwikkeld hebben.

 

 

En wat zou je eigenlijk aan de text moeten veranderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdronken onschuld, dream on! Zo wordt het toch nog een interessante volkomen off topic discussie waar 'wij' zo gek op zijn.

 

Ja, ik vind het een verrijking voor de AZbox dat je de FW kan gaan updaten met behulp van een webinterface. Lijkt me leuk om te zien hoe dat gaat werken.

In het flash geheugen is plaats voor meerdere images heb ik gelezen. Je hebt dan standaard een multiboot mogelijkheid, zonder daarvoor een extra USB-stick, CF-kaartje of HDD te moeten gebruiken.

Het is natuurlijk nog wel spannend om te zien of deze feature een loze belofte is, of een schaamteloze kopie en of dat het gewoon werkt.

Ja ik merk het al, de hobby wordt weer leuker. Er valt weer eens iets anders te ontdekken dan het uitvergroten van een spijker op laag water.

 

Ik vind het overigens niet erg als de AZbox webinterface lijkt op de webinterface die ook door niet AZboxen wordt gebruikt.

Net zo zoals ik het niet erg vind om mijn krant van wit papier en meestal zwarte inkt te lezen. Andere kranten die ik ken, gebruiken ook papier en inkt en gebruiken dat misschien al lang voordat mijn krant dat deed.

Toch kan ik me goed voorstellen dat de webinterface van de AZbox nog wordt veranderd. Er zijn bijvoorbeeld ook kranten die op roze papier worden gedrukt. Dat zou ook wel kicken zijn natuurlijk, een roze achtergrond op je AZbox webinterface als je de FW wil flashen.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat iemand anders dat dan weer niet leuk zou vinden en bovendien, het vloekt bij een rode trui.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind het ook een prima beslissing er een firmware update webinterface in te bouwen.

 

Ik vind het alleen ronduit zielig dat je dan de teksten van de concurrent woord voor woord jat en in je eigen webinterface stopt.

 

Dat getuigt simpelweg van gebrek aan fantasie en eigen initiatief.

 

Dan kan je hier wel onzin gaan lopen spuien zoals die pearlpeter hierboven doet en daarmee duidelijk blijk geeft er helemaal niets van te snappen, maar dat veranderd niets aan de zaak dat de azbox makers gewoon de moeite hadden moeten nemen om zelf een paar regels tekst te typen die op hetzelfde neerkomen, maar niet 100% gejat zijn.

 

Maar goed, zoals we van de 'azbox f-side' gewend zijn wordt er weer machtig verdedigt dat niet te verdedigen valt wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind dat zo'n vreselijk slappe opmerking.

 

Dream Multimedia heeft hun eigen community opgebouwd en grotendeels zelf gefinancierd. Daar kan menig fabrikant nog wat van leren.

 

Zonder de efforts van DMM was er geen community geweest, geen Gemini, geen Pli, geen Newnigma. Als die teams hebben op hun beurt weer de inzet van DMM te danken aan hun eigen succes.

 

Draai het eens om. De diverse 'teams' draaien op de roem van Dream Multimedia. Zonder enigma2 (en een hele grote berg gratis dreamboxen) waren die teams er niet geweest. :D

 

Wees nou eens eerlijk en vertel mij nou eens wat de makers van de azbox zelf hebben gepresteerd?

 

De hardware van de elite en de premium is grotendeels een koreaans OEM product. De firmware van de azbox is proprietary software. Gemaakt door een ander, wat aangepast door opensat.

 

Enigma2 is een open source product 98% gemaakt door Dream Multimedia en de enigma2 versie die op een azbox draait is niet door opensat gemaakt/aangepast.

 

3 jaar later draait geen van beide software versies stabiel.

 

Wat hebben ze dan eigenlijk wel gepresteerd?

 

Er wordt nu opeens enorm spastisch gedaan over de opmerking van zatnieuws en mij terwijl wij gewoon feitelijk gelijk hebben.

 

Prachtig dat er een webinterface voor firmware updates komt, jammer dat men het niet allen niet zelf heeft bedacht, maar ook nog eens letterlijk inclusief teksten en opmaak heeft gekopieerd. Dat zijn niet echt werken waar men trots op mag zijn.

 

Wij zijn zelf software developers en ook wij kijken altijd goed naar de concurrentie maar proberen het vervolgens wel op onze eigen manier vorm te geven en waar mogelijk hetgeen we naar gekeken hebben te verbeteren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet juridisch ligt het allemaal anders, maar laten we zo zeggen: als degene die ooit het wiel heeft uitgevonden het patent voor zichzelf had kunnen houden hadden we nooit op de fiets naar de winkel gekund, laat staan in de auto op vakantie.

 

In 1982 had ik mijn eerste satellietontvangertje op tafel, van het merk NEC, het had 8 druktoetsjes net als veel toenmalige radiotoestellen, en met een plastic stokje draaide je aan zo'n wieltje om de gewenste frekwentie op te zoeken om onder dat drukknopje vast te leggen. Audio ging apart.

 

Officieel lopen patenten 30 jaar, dus als NEC daarop had kunnen rekenen hadden we tot en met het jaar 2011 niets anders meer gehad tenzij zijzelf besloten het uit te gaan breiden.

 

Natuurlijk is het niet zo, zij hebben op hun beurt ook weer uitvindingen van anderen gebruikt, enzovoorts enzovoorts, en dat is goed zo. Als ik kijk wat voor enorme sprongen destijds werden gemaakt totdat een van de beste analoge ontvangers ter wereld, de Chapparal Monterey 140 werd gemaakt, en als je tevens bekijkt hoe voorlopers als Chapparal en Echostar dan weer anderen geìnspireerd hebben dan is dat alleen maar in ons aller voordeel.

 

Dreambox is wat mij betreft een hoofdstuk apart. Ja, ze hebben iets heel leuks ontwikkeld. Mee eens. Maar ook: als ik een van de mensen was die abonnee tv pakketten verkocht dan zou ik hen categoriseren als medeplichtigen tot diefstal op enorme schaal.

 

Dreambox heeft geïnvesteerd, ja, maar ze hebben ook op geweldige schaal geïncasseerd. Ontvangers verhandeld voor bedragen die in veel gevallen buitensporig genoemd mogen worden. Zoiets kun je doen, maar dat wordt dan je ondergang. Juist als je een soort monopoliepositie hebt dan kun je je concurrentie het best uitschakelen door producten voor zo´n prijs op de markt te brengen dat ze concurrenten er niet eens aan willen beginnen. En dat kun je als je relatief grote aantallen fabriceert. Dreambox heeft gekozen dat niet te doen en dus anderen een enorme impuls te geven om hun handeltje te imiteren.

 

En dan komt de tweede factor, kwaliteit. Ik spreek nu niet uit eigen ervaring, maar nadat ze eerst een relatief goed product op de markt brachten is er ook een hele hoop meuk gekomen. Ontvangers die te heet werden en op allerlei andere manieren faalden. Dat is de tweede nagel aan hun doodskist.

 

Goed, ik weet het, intussen is er een 800 SE die kennelijk wel goed is, en ook een absurd dure 8000 die naar het schijnt ook prima werkt, maar het kalf is verdronken. Zoveel hebzucht leidt tot concurrentie. Als ze die 800SE niet voor 450 maar voor 250 euro op de markt hadden gebracht dan had niemand omgekeken naar een VU of ander apparaat. En de enorme omzetstijging had de productiekosten prima gecompenseerd.

 

Overigens, nu is alleen nog maar sprake van imitatie, maar het zit er dik in dat op den duur mensen met verbeteringen komen die uitsteken of een andere weg ingaan dan de Dreambox jongens doen. Ik zou zeggen: wees blij met iedere denkbare ontwikkeling. Bovendien, als AZ Box een open systeem was geweest dan hadden slimme jongens er allang iets geweldigs van gemaakt. Nu konden ze niet anders doen dan uitwijken naar E2 omdat de source van de firmware van AZ Box nooit is vrijgegeven. Hoe minder er krampachtig wordt vastgehouden aan eigen ontwikkelingen, hoe meer ze worden afgeschermd, hoe minder het uiteindelijk mensen interesseert die zelf de capaciteiten hebben om een stukje waardevolle huisvlijt te leveren. Daar zouden de makers van AZ Box volgens mij echt eens wat meer over moeten nadenken. Hou vast aan je principes en je wordt van de markt geveegd.

 

Zo, ik was eerlijk, toch? Ik heb én Dreambox én AZ Box een veeg uit de pan gegeven. laugh

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...