Ga naar inhoud


Zenderlijst Limburg/Brabant regio 1111 update na 29-9-2011 E1&E2


dream-on

Aanbevolen berichten


Ik heb een aantal familieleden met beperkte it-kennis die ook een dreambox hebben.

 

Is er eigenlijk ook een mogelijkheid dat deze de nieuwe zenders of bouqetten/frequenties van mijn box kunnen overnemen op afstand ? Dit zou mij een hoop werk sparen. Nu moet ik vaak de cables.xml komen vernieuwen en/of de nieuwe bouqetten op de boxen komen laden.

 

Bedankt voor de update !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Varkentjes
Met DreamBoxEdit kun je op afstand de bouqetten bewerken via FTP. Of is dat niet wat je bedoelt?


Dat is niet wat ik bedoel. Dan moet de router goed worden ingesteld etc. Ik ben op zoek naar nog iets simpelers.

Waar ik aan denk is plugin die de clients kunnen gebruiken. Deze moet er dan voor zorgen dan de juiste bouquetten worden binnengehaald van een server en/of dat de cables.xml wordt geupdate.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iemand kent bij Pli kan je ze daar eens vragen of ze deze lijst op de server zetten. Dan kan iedereen ze direct downloaden. Ik ben best bereid om hem telkens aan te passen, ik zelf heb hem ook nodig voor E1 en E2.

 

Als je toch een recente versie erin had kan je ook alleen de 3 nieuwe freq. scannen. Dan werkt ook alles weer.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frequenties apart scannen kan wel, maar dan moet je natuurlijk wel weten welke nieuwe frequenties erbij gekomen zijn. En dat weet je nu juist niet.

 

Betere optie is dan om de Cable Scan functie te gebruiken. Die heeft bij mij na iedere wijziging van Ziggo met amper 10 seconden alle kanalen weer juist ingesteld staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat hoeft dus niet. Je moet alleen de eerste keer even de juiste gegevens zoals network ID invullen en dan haalt de DB telkens de juiste kanaalinstellingen uit de Transport Stream info die in TS 18 (369MHz) wordt meegestuurd. Eigenlijk net zoals de Ziggo certified tuners dat doen, maar die doen dat volledig automatisch.

post-53804-1318262439,513_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...