Ga naar inhoud


Zenderlijst Limburg/Brabant regio 1111 update na 29-9-2011 E1&E2


dream-on

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dream-on
Als je iemand kent bij Pli kan je ze daar eens vragen of ze deze lijst op de server zetten. Dan kan iedereen ze direct downloaden. Ik ben best bereid om hem telkens aan te passen, ik zelf heb hem ook nodig voor E1 en E2.

Als je toch een recente versie erin had kan je ook alleen de 3 nieuwe freq. scannen. Dan werkt ook alles weer.


Ik kan het eens vragen op het pli forum ! Hoe werkt het technisch gezien dan.. ? Krijgt de box vanuit de server een vernieuwde cables.xml of worden ook de bouquetten etc. bijgewerkt vanaf de server... ??


Ik hou bij mijn bouquet-indeling de ziggo-categorieen aan. Daarnaast zet ik bij favorieten een selectie van mijn meest gebruikte zender. Zie de bijlage.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Staan dan in de settingslijst feed.

 

Als dreamon een update heeft zetten ze die bij pli in de feed.

Iemand die de settingslijst ooit via de feed heeft geinstalleerd krijgt dan vanzelf bij eerste de beste update actie met de box vanzelf de bijgewerkte settinglijst eringeschoten.

 

Hierdoor kun je de wat minder handige kennisen gewoon naar de box update functie toe praten waarna ook automatisch de zenderlijst bijgewerkt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat deze settingslijst feed dan specifiek voor een bepaald gebied is !? In het geval van dream-on voor regio 1111.

 

Werkt dit zowel voor enigma1 alss enigma2 ?

 

Dit klinkt wel interessant. Ik wil best actie ondernemen om het voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nu ik dit lees.. ik word er dus ook moe van, telkens een nieuwe cables.xml moeten maken en op andere boxen zetten.. je moet bij ziggo dus echt perse een cables.xml gebruiken? je kan met gemini niet een soort van bruteforce doen dat hij alles afscant?

 

als dit niet kan, is er dan toevallig iemand hier die wat weet van linux / scripting ik heb al een paar keer geprobeerd met een simpele wget commando bij de boot de recenste cables.xml op te halen, maar dit lukt telkens niet... als ik een simpele wget http://www.blblblblb.nl -O /var/etc/cables.xml doe en save hem als download.sh en run het moet het toch kunnen werken? als ik dit doe en vervolgens ls /var/etc krijg ik een heeeel raar overzicht alsof het bestand er wel is maar met een rare naam... moet je soms apart het bestand op slaan ofiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...