Ga naar inhoud


bonnen regen op de A2


gerrit B

Aanbevolen berichten

Afgelopen maanden schijnen de heren en dames van de KLPD niet stil te hebben gezet (of juist wel) en is er zo ongeveer om de dag een snelheidscontrole geweest op de A2, zo berichtte de telegraaf afgelopen maandag.

 

Je weet wel de A2 waar je het gevoel krijgt dat je ergens over een landingsbaan van Schiphol aan het rijden bent en alleen de bewegwijzering je er telkens aan helpt herinneren dat je toch echt op een snelweg rijdt.

 

Nu is dat rijden pas van de laatste tijd want voorheen was het vrijwel uitsluitend stilstaan op dat stuk van Amsterdam naar Utrecht.

 

Opgegeven reden van al deze controles is dat er op dit wegvak een snelheidslimiet geldt van 100 Km per uur en dat deze was ingevoerd om onder de gestelde milieu eisen te kunnen blijven.

 

Maar nu vraag ik me af wat is nu meer vervuilend

1 - een weg waar je 120 mag maar die zo ongeveer van 'smorgensvroeg tot 'savonds laat vol staat met optrekkende en stilstaande auto's?

2 - dezelfde weg maar nu breder maar waar die zelfde auto's gewoon door kunnen rijden?

 

Mijn gevoel zegt nl. dat een steeds optrekkende en weer stilstaande auto meer uitlaatgassen uitstoot dan eentje die met dezelfde snelheid door kan rijden.

Als ik nl. naar mijn brandstof verbruik kijk dan verbruik ik over een zelfde gedeelte als ik gewoon door kan rijden minder brandstof dan als ik file moet rijden en het lijkt me dat als ik minder brandstof gebruik er ook minder uitstoot is.

 

Wie weet/kent deze getallen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou die Koos ken ik ook nog wel van andere uitspraken.

Volgens hem was het zo duidelijk als wat. Was er een weg waarvan de fietpaden een deel uit maakten van de rijweg dan was het volgens hem heel eenvoudig en mocht je daar maximaal 60 rijden.

Waren de fietspaden gescheiden van de hoofdrijbaan dan mocht je er 80.

Nou dan vraag ik mij @*%$#@#$% toch af welke gek er dan toch steeds bordjes van 60 bij wegen met gescheiden fietpaden zet of heeft die zelfde Koos even niet goed opgelet toen dit stukje werd uitgelegd?

 

Ik hoor trouwens ook niets meer over de trajecten waar je nu 130 mag, dat zou volgens die veiligheidsridders toch ook vragen om ongelukken zijn?

Denk dat als dat inderdaad zo zou zijn ze allang moord en brand hadden geschreeuwd maar het blijft toch aardig stil vanuit die hoek.

 

Kreeg vorige week nog wel weer een boete voor een snelheidsovertreding, 'smorgens vroeg om 6.23 uur 3 km te snel op de Laan der verenigde Naties in Dordrecht. Nee dat helpt echt om de veiligheid te vergroten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie was nog onlangs een leuk vonnis daar heeft de rechter beslist

"U hoett de snelheids overtreding niet te betaen omdat de weg uitnodigde hard te rijden".

 

m.a.w. onzinnige snelheids beperkingen gelden niet

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het smerige van de verbreding A1 Amsterdam-Utrecht en v.v. is dat de omliggende gemeentes bedongen hebben dat de snelheid van 120 naar 100 teruggebracht zou worden. Als daaraan voldaan werd zouden zij niet dwarsliggen met jarenlange procedures.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk dat er daar een landingsbaan in gebouwd en de nog niet zo lang gerealiseerde autosnelweg Eindhoven-Oss twee banen heeft waardoor je steeds in de remmen moet als je om 17.00 van Eindhoven naar Oss rijdt. Ook nog eens een weg zonder signalering. Had er gelijk 3 banen van gemaakt, de weg is er breed genoeg voor, met die breedte wordt in Italië 4 stroken gelegd, zonder vluchtstrook.

 

Vwb de A2: die 100 km voelt niet natuurlijk aan, als je er iemand over laat rijden zonder snelheidsmeter dan zal hij eerder 120 dan 100 km gaan rijden. Ik ga helemaal mee met TS die het heeft over stoppen en optrekken en de daarbij behorende vervuiling. Vervuiling wordt steeds minder een valide argument.

aangepast door Neptunus

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...