Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.61


Audioniek

Aanbevolen berichten

Octagon heeft vandaag nieuwe firmware uitgegeven voor de SF-1008P (RE-4000) en de SF-1018P (RE-8000/9000): V1.09.61.

 

De Engelse release notes luiden:

--> EPG UI augmented 2xInfo Button EPG Mode

--> SC cardslot imporved (CONAX)

--> CI Controller driver improved

--> French and Arabic OSD menu language improved

--> NTFS file system : improved

--> Sporadic hangup improved

--> Hot Bird 13°E TP : updated

--> Special character not display on front panel solved

--> Specified channels continuous Short Freezing

--> Kathrein Unicable not working on all TP solved

--> Hang up after deleting all list in Service List Manager

--> Wi-Fi password character input error fixed

 

Op het net zijn ook Duitse en Turkse versies te vinden.

 

Een Nederlandse vertaling:

 

--> EPG-venster bij 2x info-toets vergroot

--> Driver voor kaartlezers verbeterd (CONAX)

--> Driver voor CI-slots verbeterd

--> Menu-talen Frans en Arabisch verbeterd

--> NTFS bestandssysteem verbeterd

--> Sporadische hangers verbeterd

--> Transponderlijst Hot Bird 13°E geactualiseerd

--> Sommige bijzondere karakters verschenen niet op frontdisplay:opgelost

--> Hikkende weergave op sommige zenders opgelost

--> Kathrein Unicable werkt niet op alle transponders: opgelost

--> Hanger na wissen zenderlijst opgelost

--> Invoerproblemen met Wi-Fi wachtwoord opgelost

 

Voorafgaand aan installatie alle plugins stoppen.

Laatste loader (1.54 of 2.54) is verplicht.

 

Er komen ook V2.09.61 versies voor de "nieuwe" modellen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hem er zojuist zonder problemen opgezet.

De wijzigingen c.q. verbeteringen zijn niet direkt in het dagelijkse gebuik te zien.

In de loop van het weekend kijk ik wel wat er precies is veranderd.

 

Succes voor een ieder die er aan gaat beginnen.

 

Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vanmorgen de nieuwste FW probleemloos op mijn RE-8000 geplaatst.

Ondanks dat deze en vorige versies wellicht niets voor de Nederlandse gebruikers toevoegen (zie bericht van ceesv - Nieuwe Rebox FW) pas ik na uitkomst toch maar steeds de nieuwste FW toe.

Uit ervaring weet ik dat in de Release Notes niet altijd alle wijzigingen zijn vermeld, baat het niet dan schaadt het ook niet, althans dat is meestal wel het geval.

Ook kun je eventueel vergelijkingen trekken t.o.v. vorige releases als er foutmeldingen van andere gebruikers in beeld komen.

 

Nu heb ik voor het eerst geen aanvullende handelingen na de upgrade uitgevoerd zoals geen fabrieksreset, geen Fastscan dus ook daarna geen zenderlijst teruggezet.

Mij benieuwen of dit problemen veroorzaakt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer deze (OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10961__14_10_11) versie op de Rebox 8000 van mijn vader te zetten. Helaas na het aanpassen van het IRD installatiebestand (via een HEX editor) in de RE-8000 resellercode, geeft de ontvanger na het inlezen van de USB stick de melding: USB storage error. Heb daarna een nieuwe Rebox firmware geladen via diezelfde USB stick, maar dat ging zonder problemen. Ook een oudere Octagon 10.9.49 bood geen soelaas.

 

Aanpassen van via een HEX editor een probleem? Heb 20 02 00 00 naar 20 01 01 00 gezet. De Rebox ziet dan wel dat de software voor hem is, maar geeft na de eerste 100% controle die foutmelding.

 

Rebox heeft nu loader 1.21, zit het probleem daarin?

aangepast door Edgario

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edgario, zelf de ird bestanden aanpassen met een hexeditor, en de resellerID wijzigen, is niet echt de oplossing.

Er is ook nog een checksum mechanisme; dus is het beter om een tool te gebruiken die de reseller ID aanpast (en de checksum).

 

Op het forum waar je de Octagon FW gevonden hebt kan je een dergelijke tool terug vinden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Edgario; je moet inderdaad een tooltje gebruiken (reseller changer v13) om de reseller code aan te passen van het ird bestand. Alleen let wel; de bootloader moet eerst geupgrade worden, dit vanaf de V1.09.20 firmware. Je zou eerst de firmware 1.09.09 erop moeten zetten, te vinden op hetzelfde forum. Vanuit hier de bootloader aanpassen naar V1.54 en dan doorgaan met een latere octagon firmware

 

Back ontopic; ik heb het gevoel dat de V61 stabieler loopt dan de V49. Nog geen problemen gezien of gehad met het gebruik (ook niet met de laatste MCAS). De V49 liep achteraf toch te vaak vast op mijn RE9000. Op mijn RE8000, loopt die daarentegen weer probleemloos..

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanpassen van via een HEX editor een probleem?

Rebox heeft nu loader 1.21, zit het probleem daarin?

 

Zoals De_Perre al aangeeft zit er een checksum ingebakken, dus een hexeditor werkt niet.

Dat moet je voor dit apparaten ook NOOIT gebruiken.

 

Octagon stelt een loader 1.54 verplicht en dat doen ze niet voor niets.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de AAF ird changer op een andere computer opgestart en dat ging wel. De derde byte slaat deze tool niet op, dus daar had ik de hexeditor wel voor nodig, vervolgens dus in de ird changer die er een werkend bestand van maakte. Update ging perfect. Dank voor de info. Iemand nog een suggestie voor plugins?

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen let wel; de bootloader moet eerst geupgrade worden, dit vanaf de V1.09.20 firmware. Je zou eerst de firmware 1.09.09 erop moeten zetten, te vinden op hetzelfde forum. Vanuit hier de bootloader aanpassen naar V1.54 en dan doorgaan met een latere octagon firmware
Dit is een bootloader voor de Octagon neem ik aan? Kan de ontvanger daarna nog een Rebox worden, je weet nooit tenslotte...

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootloader is voor alle gelijkaardige modellen, helaas werden de latere versies nooit vrijgegeven door Rebox.

Indien je de gewijzigde Octagon versie 109.09 al geinstalleerd gekregen hebt, moet je maar even zoeken op "HDF-Flasher für E2 und 1.54". Installeer de plugin, gebruik de juiste code, kies het juiste model ontvanger (!!!!!!!!!!!!) (indien je rebox wil behouden, kies je dus een Rebox 9000 indien het om dit model gaat), plugin voert de nodige update naar loader 1.54 uit.

Nadien kan je versie 109.61 van de Octagon FW instaleren...

 

*edit*

gebruik de plugin "HDF-Flasher-V123.02"; de andere is enkel indien je Enigma2 images wil gebruiken.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik de plugin "HDF-Flasher-V123.02"; de andere is enkel indien je Enigma2 images wil gebruiken.

HDF-Flasher-V123-02 moet je niet gebruiken. Ten eerste installeert deze loader 1.23. Ten tweede, en dat is nog belangrijker, hij is voor plugin-API 1.02 en niet geschikt voor API-1.06 en later. De benodigde plugin voor loader 1.54 is HDF-154-06, en om terug te gaan naar loader 1.23 HDF-123-06 (die bestaat ook).

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank De_Perre, ik had al een andere HDF Flasher gevonden, de HDF-Flasher-V154.07. Deze plugin werkt perfect en de bootloader staat nu op 1.54. Geen idee wat het verschil is met 1.21, maar het zal vast goed zijn. Later vandaag maar eens E2 uitproberen, ben benieuwd of dat een beetje wat ik op de VU+ heb staan. Ik zie het meer als hobby-en want voor mijn ouders' ontvanger is stabiliteit belangrijker dan functies.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Later vandaag maar eens E2 uitproberen.

Ook hier even opletten: voor E2 heb je een andere loader nodig, en die kan niet gebruikt worden om een V1.09.XX firmware te starten. Diezelfde loader heeft geen mogelijkheid voor channel-up recovery, en evenmin is gebruik van Porter/nulmodem mogelijk. Verder heb ik met E2 op een RE-8000/9000 niet zo heel geweldige ervaringen: de ontvanger loopt duidelijk op zijn tenen en staat met grote regelmaat draaiende tandwieltjes te tekenen. Bedenk dus goed waar je aan begint.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...