Ga naar inhoud


Geen bijzondere tekens meer


sipke41

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar heb het volgende probleem Als ik een Duitse tekst maak kon ik vroeger de dubbele punten op de a.of u zetten even als de zg. dubbele s enz.maar na dat mijn computer een keer een herstart heeft gemaakt ben ik deze Duitse tekens kwijt ik heb Windows Vista graag een beetje in begrijpelijke taal want ik ben niet zo'n computer freak bij voorbaat dank Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat je toetsenbord instelling wel op VS-internationaal ? Dan kun je eerst een leesteken ingeven en daarna de letter zoals ü http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-your-keyboard-layout

 

Ik neem aan dat je dat bedoelt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vlgs mij nu goed ingevuld maar het werkt niet goed Ik heb het volgende ingevuld op het schermpje

Tekstservices en Invoertalen

Ik heb nu op het schermpje staan een balk boven aan Engels (verenigde staten) -Verenigde Staten

Dan Trapsgewijs DE Duits (Duitsland)

Toetsenbord Duits

Dan weer trapsgewijs daaronder

EN Engels (Verenigde Staten)

Toetsenbord Verenigde Staten

Verenigde Staten Internationaal

Hoop dat je het begrijpt winwiz en mij kan helpen Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsonderin de taakbalk zie je een toetsenbordje, hier kun je zien welke actief is. Haal alle toetsenborden in het bovengenoemde weg die je niet gebruikt. In Nederland is Verenigde Staten Internationaal de standaard.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sipke 41

 

Je kan ook shift " indrukken, en dan shift loslaten en daarne de u dan krijg je dit ü

Als je begrijp wat ik bedoel.

Voor de ß gebruik je cont/alt s

 

ßälüdös D.Qüigöte

 

Ook dat is afhankelijk van je landinstellingen voor je keyboard.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig voor anderen, wat was nu de oorzaak?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je keyboard wil 'aanpassen' kan dat erg makkelijk met Microsoft Keyboard Layout creator . Ik heb versie 1.4 maar weet niet of er nieuwere versies beschikbaar zijn... Je neemt als basis het keyboard wat je hebt (in mijn geval keyboard SV) en dan kan je extra letters toevoegen. Om bijvoorbeeld ook Noors of Deens te kunnen schrijven heb ik onder de "ö" toets ook de letter ø toegevoegd... als je op de ö klikt met ingedrukte ctrl toets krijg je nu de ø... hetzelfde met de ä die met de ctrl de letter æ oplevert... je kan alle vrije toetsen gebruiken... erg makkelijk! Je hoeft dus niet je keyboard settings te wijzigen.

Het programma genereert een nieuwe keyboard-file, die je dan moet installeren... je oorspronkelijke keyboard wordt dus niet gewijzigd!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...