Ga naar inhoud


Hoe werkt opnemen op harde schijf met Samsung tv?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gooi het even in de groep, want hier zijn genoeg deskundigen die wel raad weten. :)

Het volgende:

 

Ik heb sind augustus een LED tv van Samsung uit de 7000 serie, een 46 inch toestel (117 cm).

Uit de handleiding kan ik geen wijs worden wat betreft opnemen op een harde schijf. :confused:

Er zitten iets van 3 USB ingangen op, maar als ik een externe harde schijf aansluit ziet de tv hem niet, en daarom heb ik Samsung al eens gemaild, echter geen antwoord ontvangen. :crazy:

Volgens een reclamefolder zou het mogelijk moeten zijn om via een externe harde schijf een programma op te nemen, maar eerst moet de tv die schijf dan wel kunnen zien.

Of zie ik wat over het hoofd?

Ik geef de microfoon door aan de deskundigen. :/

Al vast bedankt voor suggesties :) :) :)

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de samsung D6500 werkt het opnemen als volgt: er is 1 usb uitgang speciaal bedoeld om de externe harde schijf aan te sluiten. Bij deze uitgang staat de term "HDD" vermeld. De tv herkent de harde schijf en vraagt of deze geformatteerd mag worden, waarna deze klaar is voor gebruik.

 

Wanneer de tv de harde schijf uberhaupt niet herkent, ligt dit denk ik aan de schijf zelf. Het schijnt dat een goedkope 2,5 inch schijf van Samsung goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sharkzac schrijft precies wat je moet aanhouden, er is maar 1 usb aansluiting voor een externe hdd tbv opnemen staat in de manual

maar wel even de tv uitschakelen en opstarten, dan moet ie bijna elke fat32 geformateerde schijf zien

bij een NTFS geformateerde schijf (van windows xp/vista/w7) kan het ook wel aan de firmware liggen of die aktueel is en de schijf gezien wordt

en dan ja wordt deze op een samsung eigen formatering nogmaals met een filesystem voorbereid

 

kan niet veel fout gaan, als je het gewoon probeert.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sharkzac en Tonskidutch,

 

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal eens de tv van de muur halen en bij voldoende licht en een wat sterkere leesbril opzetten.

Want alles is zwart, en ik heb niet gezien of er iets bij stond.

Desnoods ga ik wel eens een externe harde schijf van Samsung aanschaffen, als het met het exemplaar dat ik heb niet lukt.

Nogmaals bedankt.

 

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...