Ga naar inhoud


Welke combinatie wavefrontier + dream + multiswitch


filoberke

Aanbevolen berichten

Als nieuweling in de (wondere) satellietwereld had ik graag advies gehad over mijn geplande installatie.

 

Ik wens gebruik te maken van twee ontvangers op twee verschillende plaatsen in onze woning, nl. een Dreambox DM 7000 S (gekregen van een vriend) en een (nieuw aan te kopen) Dreambox DM 800 HD SE.

 

Beide ontvangers zouden, los van mekaar, een programma moeten kunnen bekijken en tegelijkertijd een tweede opnemen.

 

Ik wens de volgende satellieten op de posities 13° E, 19° E, 23.5° E en 28.23° E te ontvangen.

 

Tevens ben ik in het bezit (gekregen) van dezelfde vriend van een schotel Wavefrontier T90. De schotel moet geplaatst worden op 50 meter van de ontvangers. Is dit een probleem en welke coax is er best te gebruiken?

 

Ik heb wat heel wat afgelezen op jullie forum doch voor een nieuweling is de (overvloedige) info niet zo direct aan mekaar te koppelen.

 

Graag dus wat info over welke lnb, multiswitch e.d. de voorkeur genieten voor de aangehaalde opstelling.

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik gebruik krimppluggen die met een mooi hoesje waterdicht gemaakt worden wat ook een goede optie is aftapen met zelfvulcaniserende tape maar dat is wel lastig te verwijderen als het er weer af moet. :)

 

Als je toch die hoesjes gebruikt, gebruik dan die vulcaniserende tape om alleen de bovenste rand van dat hoesje af te tapen.

Heb je aan de bovenkant een mooie waterdichte afdichting, terwijl de rest van de plug en bovenkant kabel door het hoesje wordt beschermd.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

lk heb met interesse de berichten doorgenomen. Een bevriende satellietfanaat beweerde dat het systeem met de twin-lnb's niet werkt. (toch niet als je met elke ontvanger apart zowel wil kunen kijken en tegelijkertijd opnemen) Hij adviseerde om quad-lnb's te installeren en gebruik te maken van een multiswitch Centauri 17 ingangen en 4 uitgangen. Iemand een antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 4 ontvangers kun je wel een multiswitch gebruiken, maar die heeft wel een stroom aan

sluiting nodig , en een Triax 4in1 dseqc switch heeft geen stroom aan sluiting nodig

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Filoberke,

 

...Hij adviseerde om quad-lnb's te installeren en gebruik te maken van een multiswitch Centauri 17 ingangen en 4 uitgangen. Iemand een antwoord?

 

Multiswitch werkt met "Quattro" lnb's niet met Quads - Multiswitch moet ook gevoed worden (230V +/- 30Watt) en is zonder passende behuizing "buiten" niet bruikbaar - Zie documentatie en vereisten ivm locatie.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar alles is nog nieuw voor mij. Is het dan niet zo dat je bv. met elke receiver tegelijkertijd een programma kan bekijken en een ander opnemen (zoals je bv. met een telenet-box wel kan) ?

 

Nee, met een single tuner machine ben je gebonden naar het kijken naar zenders die op dezelfde transponder

zitten als waar de zender opzit waarvan je aan het opnemen bent. Om nog maar te zwijgen van de situatie dat je

iets opneemt op 19,2E en je wilt kijken naar een zender op 28,2E. Of 23,5E. Dan heb je toch echt minstens een

machine met twee tuners nodig, of twee aparte ontvangers. Vandaar mijn vraag hoe je je dat voorstelde, want je

noemde de 7000 en de 800se.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Multiswitch werkt met "Quattro" lnb's niet met Quads

 

De "modernere" multiswitches doen het ook met quad LNBs. Wel even goed op de specificatie letten van betreffende switch.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Wat is dan de oplossing als je tegelijkertijd naar één programma wil kijken en tegelijkertijd een ander wil opnemen op dezelfde receiver? (bv. als dit andere programma op een andere satelliet zit). Moet ik dan misschien om dit te kunnen verwezenlijken afstappen van mijn geplande installatie ( = Dreambox 7000 + Dreambox 800 HD SE) en overstappen naar bv een combinatie Dreambox 7000 en de pas nieuw uitgebrachte receiver met 2 tuners de Dreambox 7020 HD ? En dan komt al mijn volgende vraag : moet dit toestel met 2 tuners aan boord gevoed worden door 2 coaxen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar alles is nog nieuw voor mij. Is het dan niet zo dat je bv. met elke receiver tegelijkertijd een programma kan bekijken en een ander opnemen (zoals je bv. met een telenet-box wel kan) ?

 

neen zo is het niet als bij die telenet-box

per tuner een programma opnemen

die door jouw genoemd hebben ieder enkel 1 tuner dus kunnen ook maar enkel een programma opnemen OF kijken

als het gezever begint, neen je kunt wel een zender op dezelfde transponder polariteit bekijken en een ander opnemen dan weet ik al dat die fanaat welke dat schrijft nog nooit een multifeed had wegens het multifeed (BBC topgear FTA zien en EEN TVvlaanderen opnemen).

dus enkel bij twin tuners kun je kijken en wat compleet anders opnemen anders heb je toch ruzie in huis.

en je hebt niet voor niets een single tuner GEKREGEN van een vriend.

 

Wil je nu slim aanschaffen neem je naast die dm7000 als geschenk een twintuner HD

dan wordt het echter: 3 tuners voeden

4 stuks smart quads kopen

en

3 stuks Triax 4in1 dseqc switches kopen (MFD41D) prima voor je enigma receivers

de Hirschmann koka coax of beter kopen in 2 dozen van 100m

 

Maar die combinatie uit mijn eerste Bericht werkt met twee single tuners daar ik het zelf heb toegepast.

;)

 

het is nog steeds goedkoper dan quattro's kopen en een multiswitch

 

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...