Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

Ik meen me te herinneren dat degene die een rechtszaak wint alles vergoed krijgt. Mits dit vooraf aan de rechter is voorgelegd. Persoonlijk geef ik jou heel weinig kans. Je bent destijds accoord gegaan met de transactie. Achteraf klagen helpt dan niet. Als je een bepaald product koopt tegen vooraf bepaalde voorwaarden dan zit je er aan vast. Had je je maar beter vooraf moeten informeren.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dat is dus niet zo. Iedere advocaat zal je denkwijze corrigeren. Rechtsbijstandskosten betaal je zelf. Alleen de griffiekosten en de betekening door deurwaarder worden vergoed.

 

Zowel consuwijzer, de consumentenbond, jurofoon als de rechtsbijstandsverzekering zeggen dat de winkelier fout zit. Die had ons volledig en correct moeten informeren en dat heeft hij ondanks navraag niet gedaan. Gezien er herhaaldelijk door ons gevraagd is, is er zelfs sprake van opzettelijke misleiding. Hij heeft immers na kritische vragen tijdens het verkoopgesprek misleidende informatie verstrekt en daar is de wetgever zeer duidelijk over.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-in-nederland/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-kosten-van-een-rechtszaak.html

 

Kijk daar eens wie de kosten van een rechtszaak betaalt. Nou maak er dan een zaak van zou ik zeggen. Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bel jij nu maar eens met een willekeurige advocaat en zeg dat je een kantonrechtelijke procedure wil aanspannen tegen een winkel voor 330 euro en zeg dat je hun wil inschakelen als advocaat en vraag dan of je de advocaatkosten terug krijgt als je kantonrechter je gelijk geeft.

 

Wedden dat je [mijn reactie] krijgt?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in de dagvaardig vragen de tegenpartij te veroordelen in de kosten.

de kosten zijn alle kosten

 

je loopt dat wel het gevaar bij verliezen van de zaak alle kosten aan kant tegen

partij te vergoeden

 

probleem zal wel zijn dat de waarde van de vordering (lamp) te laag is en

het gerecht heeft een tabel voor kosten

 

die vergoeding zal wel te laag zijn voor de advocaat dus zal

hij het niet vragen en van jou alles willen hebben

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Joh, jullie hebben helemaal gelijk en zowel de jurofoon als de rechtsbijstandsverzekering als ook de advocaat die ik het gevraagd heb, snappen er niets van ;)

 

Als u de zaak voor de kantonrechter wilt brengen, zouden wij u kunnen begeleiden tijdens de procedure. Ik moet u er wel op wijzen dat dit gezien het financiële belang in uw zaak (hoofdsom van € 308,50) wellicht niet opportuun is. Ons uurtarief bedraagt immers € 120,- ex BTW. Helaas is het niet zo dat 'Rotte-winkel' bij verlies al uw juridische kosten moet vergoeden. De kantonrechter hanteert hier een staffel voor (gerelateerd aan het financiële belang) en dit zou in uw zaak ongeveer neerkomen op een maximale vergoeding van € 120,-. Dit staat dan in geen verhouding met de kosten die wellicht gemaakt zouden moeten worden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch de grootste oplichters zijn de advocaten ;) \

Michel in jou citaat staat precies wat ik zeg ik spreek over een tabel

bij gerecht hij over staffel

 

het bedrag is te laag bij de staffel en daar doet hij het niet voor

 

los daarvan heb je in zo een duidelijke zaak ? geen advocaat nodig

bij kantongerecht mag je alles zelf doen zonder advocaat

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nou als jij dan even een foutloze dagvaarding voor me schrijft, laat ik die op mijn kosten wel betekenen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...