Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

geen verschil met lampen winkel ,philips maakt voet voor winkel

winkel mag er mee doen wat hij wil

 

volgens jullie stelling:

ik koop een voet bij philips

ik zet er een kap op van claudia schiffer

en een lamp er in van osram

 

onder welke naam moet ik het geheel verkopen ?

philipsclaudiaschifferosram ? moeilijk uit te spreken

Link naar reactie
Delen op andere sites


In dit voorbeeld koop je een losse voet bij Philips, die ook als losse voet wordt aangeboden. Het is ook de bedoeling van de fabrikant om een voet te leveren, exclusief lampekap.

Voor het peertje geldt hetzelfde. Je koopt dus drie losse producten, die ook als losse producten terug zijn te vinden op de website of in de catalogus van de fabrikant.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie willen het recht van ondernemers ontnemen iets te crieeren

 

Ik vind een leverancier van goedkope was machines in china het merk ik sjoptoy

ik koop er 100 laat ze keuren bij tuv voor eu toelating en plak er de

naam pukio er op.

 

totaal legaal ik mag naam sjoptoy weghalen het is mijn eigendom

 

maarja mijn mening staat vast ben benieuwd op uitgang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt allerlei voorbeelden aanhalen: het helpt je niets. Met Pukje is het zo gesteld: of hij is het met je eens vanaf het begin of hij is tegen tot het bittere topic einde.

Waarom moet Pukje het perse met jou eens zijn?. Straks blijkt Pukje gelijk te hebben na rechtspraak, wat dan?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee heb geen deal gemaakt gewoon gekocht that's is niets afspraken naam.

 

na verkoop product het producent niets meer te zeggen er over ,het is

nl in eigendom overgedragen.

 

ik weet nog een proces van rolls roys die had probleem ermee dat

een melkboer met een rolls roys melk rond bracht ,de rechter heeft

de melkboer in gelijk gesteld

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol, volgens mij is het zo, Pukjes avatar pukje, lijkt rechtevenredig met z'n herseninhoud en ik heb de indruk dat dat niet toereikend is, in het onderhavige topic. De ene na de andere foute vergelijking wordt door hem gestapeld. Intussen is ie hier 36 maal z'n plasje komen doen, met behulp van o.a. eigen lampen, auto's, wasmaschine's en wat niet al. Dat valt in België misschien niet op maar hier gaat hij door de mand. En Soktic, als de rechter hem straks gelijk geeft, begin ik hier meteen een off-topic over de rechterlijke macht en de daarbij behorende competentie's als je begrijpt wat ik bedoel.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Houden we het wel gezellig?

Toevallig ken ik Sinterklaas, en als jullie zo doorgaan regel ik persoonlijk dat Zwarte Piet bij jullie langskomt met de Roe.

 

Het is tenslotte 5 december.

 

 

Piet zat te denken wie hij nu weer eens een ban zou schenken... :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder voorbeelden de wet

 

eigendom is onaantastbaar de eigenaar is vrij er mee te doen wat hij wil

 

Lachen met jou Puk er zijn duizenden voorbeelden dat dit niet zo is.

 

Vanaf een simpele lamp al eigenlijk maar helemaal al het big bussnes is.

Maak maar is je eigen apple ding andere naam erop en verkoop het massaal door.

  • Like 1

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou geen enkele wet regel weten waardoor dat verboden is

 

plagiaat OK ik heb een karel appel schilderij mag ik zijn handtekening over schilderen

en mijn naam er op zetten ? inderdaad mag niet omdat het identiek is.alhoewel het

is geen appel meer

 

mag ik het schilderij helemaal overschilderen JA

 

mag ik een sticker met mijn naam op een iphone plakken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit soort topics regent het ook altijd waarschuwingen en bans. En dat is goed voor de onderlinge verhoudingen.

 

Wel een goede actie van die Melkboer. Kan me voorstellen dat Rolls Roys daar niet blij mee was. Die zien hun exclusieve voitures natuurlijk ook liever niet bestelautootjes ingezet worden. Maar wederom geen goede vergelijking.

En dan nu de wasmachines, je koopt er 100, zet er je eigen naam op en verkoopt ze als pukino of whatever. Allemaal goed en wel maar dan neem je tenminste nog de moeite om er een andere naam op te zetten. Deze winkelier zet het op de bon als mossi maar levert het standaard philips artikel af met een extra kap. De standaard kap heeft hij wel uit de doos gevist.

 

Ik zal eens even een vergelijking maken die wel hout snijdt. Stel ik heb een kleine computerwinkeltje. Ik krijg een klant en verkoop hem een computersysteem van HP, de DC6200 Pro SFF. Maar dat zeg ik niet tegen hem. Ik noem het de Lighting Exclusive III. On top of it verpats ik hem er ook nog een fraaie logitech wireless desktop set bij immers deze computer wordt zonder muis en keyboard door ons geleverd aan de klant anders valt er niets meer te verdienen, in upsellen zijn we namelijk niet geschoold.

Aangezien het niet zo best gaat met kleine computerwinkeltjes sta ik erop dat de klant vooruitbetaald. Enfin, uiteindelijk is de set binnen, ik vis gauw de keyboard en de muis eruit en druk de logitech desktop set ervoor in de plaats.

De vrouw van de klant komt de set ophalen en nog diezelfde koopavond heb ik het stel weer terug in de zaak en lopen ze te brullen dat ze de koop ongedaan wensen te maken wegens misleiding immers ze zijn er achter gekomen dat het niet een exclusieve computer is die ik ze beloofd had maar een standaard setje opgedirkt met een wireless desktop setje en een flink pak marge voor mezelf. Uiteraard ga ik niet op de wens van de klant in, heb ik weer een set staan die ik aan de straatstenen niet kwijtkan.

 

Waar ligt nu het probleem? Een luie winkelier die gewoon met weinig inspanning / originaliteit zoveel mogelijk geld probeert binnen te harken. Zijn handelswijze zelf vergoeilijkend: het is of dit of weer naar de kloten gaan, het komt allemaal door de internet handel die heeft de branche kapotgemaakt. Mijn opa verdiende vroeger zo 150 gulden aan een lamp en ik moet hem haast tegen kostprijs de deur uitdoen. Of ik krijg klanten die hier de handel bekijken, vervolgens thuis uitzoeken waar het goedkoopste is en daar bestellen.

Ik heb toch niets een voor niets een showroom? Dat is toch onbeschoft? Weet je wat als mijn klanten zo onbeschoft zijn kan ik dat ook.... En niet lang na de doorstart stapt een nietsvermoedende Michel met partner de showroom binnen. De rest is geschiedenis.

 

Uit de oude doos:

 

Ik heb vroeger ook eens in een computerwinkeltje gewerkt. Kwam ook een mannetje informeren, vragen en week daarop weer en die week daarop weer maar nooit iets kopen. Behalve eens een doosje cd's of diskettes. Ik heb dat figuur eens ongezouten de waarheid recht in zijn snuit gezegd: Wat kom je hier doen? Informatie inwinnen, daarna bij de goedkoopste aanbieder inslaan en als het niet helemaal goed gaat ook weer aanvullende technische info inwinnen.

Aangezien je hier toch niets koopt ga ik nu weer bezig voor een klant die wel betaald en zijn systeem op tijd klaar wil hebben.

Hij wist niet meer hoe hij moest kijken want het was retedruk in de zaak, hij droop af en heb hem nooit weergezien. De andere klanten hebben allemaal wat gekocht en gaven me groot gelijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad de electro/witgoed detail handel is slecht kijk maar naar de faillisenten van de laatste

jaren.

 

nu zijn er winkeltjes die creatief worden en weer zelf producten gaan maken (componeren)

 

dit vind ik niet verkeerd

 

wat doen ze o.a.

 

kopen een hele goedkope pc en gaan upgraden om meer geld te vangen

 

kopen kale auto tunen tot super kist.

 

kopen een prul staan lamp en pippen hem op

 

ik zie hier niets verkeerd in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duh, dude.....dat heb ik al 80 x geprobeerd en de winkelier nou eh ja ehmmm, stuurt ons de winkel uit, hangt de telefoon op en weigert aangetekende brieven.

 

Wat doe je dan? ...... Ja juist, procederen. Een andere mogelijkheid om je gelijk te halen is er niet.

 

Denk dat dit eigenlijk het enige is wat nu nog relevant is.

De procedure is in gang gezet en we gaan nu allemaal moeten wachten wat er beslist wordt.

 

iedereen kan hier nu nog honderden redenen waarom hij of zij vindt dat Michel gelijk heeft of de winkelier maar nu zal het aan de rechter zijn om uitspraak te doen.

Hopelijk voor Michel trekt hij aan het langste eind.

 

Andere conclusie is dat hoe je het ook draait of keert je toch wel ..tig maal zou nadenken om een koop te doen in deze winkel.

 

succes

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...