Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Op 12-11-2011 sloten wij bij ############# in Valkenswaard een overeenkomst voor de aankoop van een lamp, bestaande uit 1 x voet ‘Mossi’ en 1 x 'kap' voor het bedrag van €308,50. De aankoop is door ons per PIN 100% vooraf betaald en door ############# geleverd op 24-11-2011. Mijn vriendin heeft deze 24-11-2011 bij ########### opgehaald.

 

Foto:

Vloerlamp-Gisli-Eseo-.jpg

 

Tijdens het verkoop gesprek in de winkel, beweerde de verkoopster herhaaldelijk dat deze lamp bestond uit 2 delen welke afzonderlijk geleverd worden, te weten een kap en een voet. Ze herhaalde telkenmale dat de lamp en de voet afzonderlijk aangeschaft zouden moeten worden. De prijs voor de voet is €229,00 en voor de kap moest een bedrag variërend van €65,00 tot €80,00 betaald worden. We praten hier gewoon over een plastic/stoffen kap die je over een standaard fitting kunt schuiven en met een ring kunt vastmaken.

Op mijn vraag of er standaard dan geen kap bij zat antwoordde de verkoopster dat dit niet het geval was. Ze konden verschillende kappen leveren en ik dus maar moest kiezen welke kap ik wilde aanschaffen.

 

Nadat de lamp opgehaald is, lezen wij op de gesloten verpakking dat de lamp ‘Eseo Gisli’ normaal zou moeten bestaan uit een doos ‘A’ en een doos ‘B’ te weten de voet en de kap en deze lamp compleet (voet en kap) normaal gesproken € 219,00 fabrikant adviesprijs kost. De winkelprijzen zijn overigens over het algemeen een stuk lager (Al vanaf €175,00 incl kap). Wij ontvangen van van ########## alleen een doos ‘A’ en een plastic zak met kap.

 

Navraag bij Philips Consumer Lighting Eindhoven leert dat deze lamp ook daadwerkelijk aan ########### geleverd is als voet+kap met naam ‘Gisli’ artikelnummer 42217/17/13 en deze door Philips Consumer Lighting, waaronder het merk Eseo valt, ook uitsluitend als geheel geleverd wordt. Philips verklaard nogmaals nadrukkelijk dat deze lamp als geheel met kap aan ########### geleverd is er ook nooit losse voeten geleverd worden.

 

Daarnaast draagt deze voet de naam Eseo ‘Gisli’ en dus niet Mossi, zoals op de koopovereenkomst staat. ########### heeft dus tevens niet conform de overeenkomst geleverd.

 

Op grond van de door ########### verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor voet ‘Mossi’ en een losse kap. Tevens meende ik op basis van het verkoopverhaal dat deze voet standaard zonder kap geleverd wordt, waardoor ik dus genoodzaakt was er los een kap bij te kopen. Hier heb ik immers in de winkel nog specifiek naar gevraagd.

 

Daarnaast beweert ############ op zijn website dat het beslist geen 'vage plaatjes vanuit de achtertuin online shop' is, maar een echte speciaalzaak en ze tegen ‘normale bodemprijzen’ leveren en ze zelfs een prijsgarantie geven. Kan ik aantoonbaar de lamp elders goedkoper kopen, krijg ik ‘Geld terug!’ aldus de website van #########.

 

Inmiddels heb ik een tweetal offertes van twee verschillende fysieke winkels zwart op wit voor prijzen van €176,65 tot €189,00.

Dit voor de Eseo Gisli incl. kap. Dezelfde lamp dus tegen een extreem veel lager bedrag.

 

############### heeft op basis van onjuiste informatie een veel te hoge prijs gevraagd voor deze voet en kap, door deze opzettelijk los te verkopen en absurd hoge bedragen hiervoor te vragen. Als ik had geweten hoe de situatie werkelijk was, had ik geen overeenkomst met ze gesloten.

 

Ik heb ze telefonisch de mogelijkheid geboden de kap terug te nemen, alsnog de standaard bijgeleverde kap te leveren en het verschil met de adviesprijs terug te betalen. Dat leek mij een schappelijke oplossing voor dit probleem. Hiermee ging men niet akkoord.

 

Ze verbraken meermaals de telefoonverbinding. De man die ik aan de lijn had was zeer dominant en hondsonbeschoft. Hij liet me ook geen enkele keer uitpraten en was uitdagend beledigend.

 

Ik wil mij nu op dwaling beroepen en de gesloten overeenkomst volledig ontbinden. Ik verwacht terugbetaling van de gehele aankoop som.

 

Zie ik dit nu verkeerd of wordt ik nu gewoon volstrekt incorrect behandeld?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag hier in Nederland zonder opgaaf van reden produkt retourneren in orginele verpakking. Verpakking mag geopend zijn geweest en zelfs beschadigd zolang produkt maar compleet teruggaat. De winkel dient volledige bedrag te crediteren en niks niet tegoedbon of gedeelte achterhouden voor sleet.

 

Sterk staaltje oplichting: ik zou totaal niet in discussie gaan met personeel noch eigenaar. Als ze moeilijk wensen te doen in de winkel per direct briefje onder de neus houden en laten ondertekenen waarbij ze bevestigen tijdstip en datum en jullie afgewezen retourneringsverzoek. Daarna onmiddelijk rechtsbijstand inschakelen.

Als je lullig wilt doen kies je een tijdstip uit waarbij er flink wat potentiele klanten aanwezig zijn. Zelf geen heibel maken of laten uitlokken dat te gaan doen.

Als ze zulke praktijken erop nahouden kunnen ze dit soort "tegenacties" van de bekochte klanten verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van consuwijzer.nl (ook bron onderstaande) is genoeg informatie te vinden om dit soort praktijken op te lossen.

 

Hier zijn ook voorbeeld klachten brieven te vinden om de verkoper tot inkeer te brengen.

 

 

 

 

Ik heb verkeerde of misleidende informatie gehad over het product toen ik het kocht. Ik voel mij misleid, wat kan ik doen?

 

 

 

 

 

 

 

 

U mag er vanuit gaan dat de informatie die u bij aankoop van producten krijgt, juist is. Is dit niet het geval? Dan kunt u de verkoper hierop aanspreken. De verkoper moet u goede informatie geven. En de verkoper is ook verantwoordelijk voor de informatie die de fabrikant, producent of importeur geeft over het product. Hebt u misleidende informatie gekregen toen u het product kocht? Dan hebt u recht op uw geld terug.

Let op: of u misleid bent toen u het product kocht, is vaak moeilijk te beoordelen. Vaak moet u ook zelf bewijzen dat u misleid bent. Soms is het heel duidelijk omdat bijvoorbeeld de fabrikant of de verkoper zelf toegeeft dat de informatie niet klopte. Of er is bijvoorbeeld een uitspraak gedaan door de Reclame Code Commissie. Deze commissie heeft dan gezegd dat er sprake is van misleidende reclame. Maar in veel gevallen is het voor u moeilijk om te bewijzen dat u misleid bent toen u iets kocht. Dit betekent dat het dan ook moeilijker is om uw geld terug te krijgen.

Wat kan ik doen?

 

Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.

Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:

  • dat u uw geld terug wilt. En vraag om een reactie op uw brief voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die de verkoper geeft moet wel redelijk zijn.
  • is er een uitspraak van de Reclame Code Commissie? Of is er onderzoek gedaan naar de juistheid van de informatie over het product? Verwijs dan ook naar die informatie.
  • wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, u kunt bijvoorbeeld aangeven wat uw vervolgstappen zullen zijn.

Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.

Vervolgstappen

 

Komt u er samen toch niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:

Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.

 

(bron consuwijzer.nl)

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update.

Heb een 1jaar en 1maand oude sony tv,deze gaf plots geen beeld wel geluid.

Terug gebracht voor reparatie,kreeg te horen:niet meer te maken.

met bij betaling van € 75,- ecl. verwijderings bijdrage kon ik een nieuwe ophalen.

Met voorbeeld brief van consuwijzer protest ingediend.

Krijg net (binnen drie dagen) een mail van deze zaak dat ik (na intern overleg) kosteloos een zelfde tv op kan halen.

Het is dus zeer de moeite waard om ze een briefje te schrijven waarin je duidelijk maakt wat wettelijk je rechten zijn.

succes.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje verbaast over dit verhaal.

 

Michel, jij als zakenman, die jarenlang een bedrijf heeft, zou toch moeten weten hoe dit soort zaken juridisch geregeld zijn.

Je weet toch wat de rechten en plichten zijn van een geleverd artikel.

En je weet ook dat een advies prijs wordt gegeven door een fabrikant, en dat een verkoper niet verplicht is om deze prijs aan te houden.

De prijs die de verkoper of winkel hanteerd, kan minder maar ook meer zijn, als de adviesprijs is.

Maar inderdaad is die vaak minder als de adviesprijs van de leverancier.

Is maar net hoeveel marge er op inkoop en verkoop zit.

Maarja dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

 

En anders ga je gewoon even met jou mannetjes langs die zaak, om het meteen even goed te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Insinueer jij nu dat ik dit soort zaken met 'mannetjes' oplos? Begrijp ik dat nu goed?

 

Het gaat mij bovendien niet direct om het geld (het extreme prijsverschil) maar om het feit dat we in de winkel voorgelogen zijn.

 

Men vertelde namelijk letterlijk dat deze lamp altijd zonder kap geleverd wordt, terwijl de fabrikant deze altijd met kap levert. Over de telefoon werd hier ook over gelogen. Men vertelde de voet zonder kap in te kopen, terwijl Philips CL verklaard dat de lamp door de winkel incl. kap is ingekocht en de voet ook niet los leverbaar is. Het gesprek met Philips heb ik met toestemming van Philips opgenomen. Ook de gesprekken met de winkelier staan op band. Aangezien de winkelier naar eigen zeggen zelf de gesprekken ook heeft opgenomen, kunnen deze tegen hem worden gebruikt.

 

Zo kan ik natuurlijk ook een 'unieke' lamp samenstellen en zo van mijn prijsgarantie een enorme wassen neus maken.

 

Bovendien is mij verkocht:

 

1 x voet 'Mossi

1 x 'kap'

 

en daadwerkelijk geleverd is:

 

1 x voet 'Gisli'

1 x kap.

 

Dat is dus sowieso een ongeldige koopovereenkomst, dit geheel afgezien van de dwaling.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Insinueer helemaal niets, maar ik neem aan, dat je wel weet wat ik bedoel.

 

Maar het komt er op neer, dat je dat je eigenlijk het verkeerde produkt hebt gekregen, als wat je eigenlijk gekocht hebt.

Dus kun je dat gewoon terugbrengen, en is de verkoper verplicht het door jou bestelde produkt te leveren.

Of je geeft gewoon het produkt terug, en krijgt zoals wettelijk vastgelegd is je geld terug.

 

Is hetzelfde als dat ik bij jou een dreambox bestel, en ik krijg bij ophalen een ander merk in mijn handen gedrukt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik Insinueer helemaal niets, maar ik neem aan, dat je wel weet wat ik bedoel.

 

Dat deed je dus wel. Je insinueert dat ik met 'mannetjes' naar de winkel ga om daar even de boel 'op te lossen' en je verwijst daarmee naar leugens uit het verleden dat ik dit eerder gedaan zou hebben (dreambox clones), terwijl dat toen steeds gebeurt is in de aanwezigheid van een gerechtsdeurwaarder en er nooit 'mannetjes' bij zijn geweest. Dit was de druppel na eerdere ontoelaatbare uitlatingen van jou en daarmee krijg je op dit forum een permanente ban. Ik heb je al eerder heel erg duidelijk gewaarschuwd en je gezegd dat ik 0-tolerantie toe zou passen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat dacht ik ook, maar de meningen lopen nogal uiteen.

 

De consumentenbond zegt dat het dwaling is. Ook kan ik mij volgens de consumentenbond wel degelijk beroepen op hun laagste prijs garantie. Ook al hebben ze een iets andere kap bijgeleverd. Ze hebben immers zelf een origineel product uit elkaar getrokken zonder mij daarover te informeren.

 

Anderen zeggen weer dat ik precies dat gekregen heb dat ik gekocht heb, dat ik uiteraard nooit gekocht zou hebben als ik wel correct geïnformeerd zou zijn.

 

Ik ga zo terug naar de zaak en als ik er met ze niet uit kom, laat ik het gewoon voor de kantonrechter komen. Als kost het me 1000 euro. Recht is recht en krom is krom.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had al informatie bij de consumentenbond ingewonnen.

Deze geven aan dat het dwaling is.

echter heb je verkeerde of misleidende informatie gehad over het product

Zoals jij aangeeft, is het toch geen dwaling,eerder lijkt het grof gezegd op "oplichting"

Bovendien heb je recht op ontbinding van aankoop.

Brief sturen (ook op consuwijzer) om ze mede te delen dat je aankoop ontbind.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat ################ gedaan heeft is ook naar mijn persoonlijke mening pure misleiding en oplichting.

 

Men verteld in de winkel een ronduit onjuist verhaal, op basis waarvan men de lamp aan de klant verkoopt (dwaling dus).

 

Verder is die 'elders goedkoper, geld terug garantie' een grote wassen neus, want ############## trekt originele producten van fabrikanten die compleet geleverd worden uit elkaar, wisselt bijvoorbeeld zoals in dit geval de kappen om en zo creëert men een 'uniek' product zodat men nooit daadwerkelijk de 'geld terug garantie' hoeft te geven.

 

################ heeft ons zojuist in zijn zaak wederom niet uit laten praten, zich tegenover mijn vriendin die heel netjes en vriendelijk het woord deed ronduit onbeschoft gedragen en wij zijn er klaar mee.

Het is mijns inziens een zeer onbeschofte man die in het geheel niet begrijpt hoe je met klanten omgaat.

 

Maandag de aangetekende brief, daarna de dagvaarding en daarna zien we wel wat de kantonrechter er van zegt.

 

Ik laat het gewoon voorkomen al kost het me 2000 euro. Dit is een principekwestie.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die brief is al geschreven, maar die dreigde de winkelier vandaag in de winkel nadat we de brief aan hem overhandigden met een lach op z'n tronie direct door te scheuren.

 

Hij gaat dus maandag aangetekend op de post. Dan mag hij die ook doorscheuren maar is hij wel in kennis gesteld en is het verder zijn probleem en mag hij dat de kantonrechter uitleggen.

 

Hier nog even zijn 'wassen neus garantie'. 1 op 1 van de website geplukt:

 

###########is geen tijdelijke fictieve outlet verlichtingswinkel

of achtertuin plaatjes internet shop,

maar al bijna 80 jaar Uw verlichtingsspeciaalzaak.

 

Wij leveren U praktisch alle verlichtingsarmaturen tegen normale bodemprijzen,

met prijsgarantie.

 

ergens anders aantoonbaar goedkoper voor hetzelfde product ? geld terug!

 

Ik heb vandaag in de winkel dus ook snel even foto's geschoten van de kappen die hij van deze 'Gisli' lampen afgehaald heeft. De standaard bijgeleverde kap dus. Die hangt hij in zijn winkel gewoon aan andere lampen, creëert daarmee weer nieuwe 'unieke' lampen zodat hij daarmee zijn wassen neus 'laagste prijs garantie' ook weer kan omzeilen. Een unieke lamp kan immers niemand elders goedkoper kopen. Al vraagt hij er 1000 euro voor.

 

Deze man weet naar mijn mening prima hoe hij zijn klanten kan beduvelen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Maar daarmee staat de verkoper wel sterk.

Je hebt een lamp gekocht, en een prijs afgesproken.

Deze lamp is geleverd.

Zoals je zelf al schrijft in deze samenstelling is hij ergens anders niet te koop dus ook daarin staat de verkoper al sterk.

Ik geef toe het is een lampen zaak van niks, maar gezien zijn reactie heeft hij vaker met dit bijltje gehakt.

Jou enige echte hoop is dat je met jullie beiden de lamp hebben gekocht. Daardoor is het niet geheel zijn woord tegen de jouwe maar zijn woord tegen die van jullie.

Ik vind het knap dat je zo ver gaat met je zaak.

Maar in tegen stelling tot een aantal anderen ga ik er niet zonder meer van uit dat je gelijk krijgt.

 

 

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...