Ga naar inhoud


Hoe een oude 7020 via de CLI (serial) aan te passen


Artist

Aanbevolen berichten


Ik weet niet of je de config hebt aangepast, maar standaard is het het onderste slot, chip naar beneden/achteren.

 

vGnp

 

I heb alleen de CCcam geinstalleerd en uberhaupt niets met de config file zelf gedaan. Moet dat wel dan? Ik zal nu in ieder geval de kaart in de onderste lezer plaatsen zoals jij aangaf.

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

I heb alleen de CCcam geinstalleerd en uberhaupt niets met de config file zelf gedaan. Moet dat wel dan?

 

Je moet (denk ik, ben al een tijdje niet meer bekend met Gemini) CCcam selecteren als softcam.

Nogmaals: Denk ik. Misschien wordt dit in Gemini wel automatisch opgestart.

Staat bij OpenPLI onder Menu - Instellingen - Softcam/CI - Softcam Setup - Select Softcam

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet (denk ik, ben al een tijdje niet meer bekend met Gemini) CCcam selecteren als softcam.

Nogmaals: Denk ik. Misschien wordt dit in Gemini wel automatisch opgestart.

Staat bij OpenPLI onder Menu - Instellingen - Softcam/CI - Softcam Setup - Select Softcam

 

vGnp

 

Dat klopt en dat is ook gedaan..CCcam is actief als Softcam. Ik weet alleen niet of er config regels in de CCcam.conf moeten worden gezet om de CA+ kaart te kunnen lezen. Stel deze config is leeg: zou dan de kaart gewoon uitgelezen moeten kunnen worden?

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel deze config is leeg: zou dan de kaart gewoon uitgelezen moeten kunnen worden?

 

Volgens mij is het (zelfs) zo dat zolang je niet shared d.m.v. config regels in CCcam.cfg, je het bestand zelfs kunt deleten.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren Gemini 4.6 op de box gezet (serial flash) en dat ging prima. Daarna Cccam 2.2.1 en Henksatsettings gedownload en via USB geinstalleerd en dat werkte ook goed maar heb nu alleen op FTA zenders beeld.

Waarom niet gelijk de laatste Gemini 4.70 genomen

 

Dat klopt en dat is ook gedaan..CCcam is actief als Softcam. Ik weet alleen niet of er config regels in de CCcam.conf moeten worden gezet om de CA+ kaart te kunnen lezen. Stel deze config is leeg: zou dan de kaart gewoon uitgelezen moeten kunnen worden?

Probeer eens deze E1 cccam 2.2.1. Als die niet werkt probeer dan de oudere versie. Deze komen van IHAD gemini database

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gelijk de laatste Gemini 4.70 genomen

 

 

Probeer eens deze E1 cccam 2.2.1. Als die niet werkt probeer dan de oudere versie. Deze komen van IHAD gemini database

 

Geen idee eigenlijk waarschijnlijk verkeerde bestand bij IHAD aangeklikt om te downloaden. Maar de 4.60 draait prima allleen krijg ik geen updates van C+

 

Ik heb ook de 2.2.1 gebruikt zoals je kan lezen. Of bedoelde je wat anders?

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de 2.2.1 gebruikt zoals je kan lezen. Of bedoelde je wat anders?

Ik bedoel dat jou cccam file misschien niet goed werkt omdat die niet van Gemini afkomstig is.

Deze heb ik, toen dat nog ging van hun server gedownload. Probeer ook eens de 2.1.4 mocht de 2.2.1 niet werken.

De config file is standaard niet nodig. Ik zal de bestanden nog 1 keer hier zetten.

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dat jou cccam file misschien niet goed werkt omdat die niet van Gemini afkomstig is.

Deze heb ik, toen dat nog ging van hun server gedownload. Probeer ook eens de 2.1.4 mocht de 2.2.1 niet werken.

De config file is standaard niet nodig. Ik zal de bestanden nog 1 keer hier zetten.

 

Je hebt PM! :-)

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze maar die zou moet werken e1-cccam221complete.tar.bz2.zip Ik zeg er even bij dat dit een omgezette Cccam 2.14 is dat wil zeggen dat alles van de Cccam 2.14 is. Alleen de Cccam 2.14 en de naam in bestanden is vervangen door Cccam 2.21. Lukt dit echt niet dan heb ik hier e1-cccam214complete.tar.bz2.zip de echte Cccam 2.14.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...