Ga naar inhoud


Hoe een oude 7020 via de CLI (serial) aan te passen


Artist

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb hier een oude 7020 staan met een defecte netwerkkaart. Ik zou graag wat aanpassingen willen doen aan CCcam.conf om de Canal Digital kaart te kunnen gebruiken alleen lukt dit mij niet. Hebben jullie een idee hoe ik dit voorelkaar kan krijgen. Wat wel lukt is het volgende:

- Een seriele connectie gemaakt (115200 N81) en ik kan ook aanpassingen doen aan het setup (bij het booten) menu dus de seriale verbinding werkt. Bij het booten zie ik ook het process voorbij komen.

 

Alleen het vreemde is dat ik niet via de seriele verbinding toegang kan krijgen tot de DM7020 zelf om aanpassingen te kunnen maken. Iemand een idee wat ik kan doen?

 

Alvast bedankt.

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je linux commando's beheerst ben je dat zelfs niet nodig.

Kan idd middels usbstick maar een 7020 heeft geloof ik ook een compactflash interface.

Mogelijkheden te over. Alleen zie ik persoonlijk het nut van een DVB-S tuner niet meer in het huidige HD tijdperk.

 

Zoals jij dit schrijft kun je dan wel CLI toegang krijgen? Er staat nog een oude Pli Jade 3 op. Ik ben bekend in Linux dus de commando's zijn het probleem niet toegang tot de command prompt (serieel) echter wel.

P.S. hij zal nog gebruikt worden op de slaapkamer (SD beeld = meer dan genoeg)

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me vergist, via serial kun je niet bij de shell komen. Tenminste niet standaard, dat ga je dus nu ook niet meer redden.

Wellicht ipk installeren vanuit menu die je op usb stick hebt staan met in de ipk alle commando's die je normaal in de shell zou uitvoeren.

En daarme dan serial port ontsluiten voor shell toegang. Uitzoekwerk, ook nog nooit eerder gedaan.

 

Of natuurlijk issue met netwerkadapter verhelpen. Kijk bv of alle veercontacten in de connector van de box nog netjes zijn, ik zie wel eens apparatuur dat die er krom inzitten.

De 7020 is ook berucht, zit een hardware issue in. Hij werkt niet goed met alle switches. Beste is een ouwe hub. Zou je ook nog eens kunnen proberen.

Er zijn ook doe-ut-zelf beschrijvingen waarbij je 2 condensatoren vervangt waardoor die netwerkadapter perfect gaat werken.

Zoek maar eens op tantaal condensator en 7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik nu de meest recente versie van Dream zelf haal en deze serieel flash (kost wat tijd) dan moeten de Canal+ kaarten toch ook gewoon werken?

Het enige wat dan nog lastig is een boeket samen te stellen...dat wordt dan handwerk. Of natuurlijk de meest recente van Pli erop zetten......

aangepast door Artist

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik nu de meest recente versie van Dream zelf haal en deze serieel flash (kost wat tijd) dan moeten de Canal+ kaarten toch ook gewoon werken?

Het enige wat dan nog lastig is een boeket samen te stellen...dat wordt dan handwerk. Of natuurlijk de meest recente van Pli erop zetten......

 

Dan zit je nog steeds zonder cam om de kaart te lezen.

 

Probeer eens Gemini (laatste is The Gemini Project 4.70 DM7020) die pakt .tar.gz files aan.

.tar.gz files kan je gemakkelijk zelf met programma 7-zip aanmaken en vanaf een opslagmedium installeren.

Dus ook van zenderlijsten.

.tar.gz cams enigma1 voor Gemini zijn makkelijk op het net te vinden

 

 

 

http://www.dream-mul...en/serial-setup

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren Gemini 4.6 op de box gezet (serial flash) en dat ging prima. Daarna Cccam 2.2.1 en Henksatsettings gedownload en via USB geinstalleerd en dat werkte ook goed maar heb nu alleen op FTA zenders beeld. Een heractivatie aangevraagd bij Canal+ maar (na enkele uren) nog steeds geen beeld op SBS6. Kaartje zit in de 7020 in het bovenste slot met de chip naar beneden. Ook nog getracht cccam.info 1.1 te installeeren alleen die geeft aan "Geen CCcam gevonden" tewijl ik deze cam wel gekozen heb en ook actief is. Heeft iemand een idee hoe lang een heractivatie normaal duurt? en waarom cccam.info aangeeft CCam niet te kunnen vinden?

aangepast door Artist

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...