Ga naar inhoud


XP niet mogelijk op PC met SATA HDD?


caveman

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een pc waar Vista op stond maar die kuren had, ik dacht er ff XP op te zetten, aangezien er geen recovery CD gemaakt was bij aanschaf en er niks bij zat, maar dat blijkt niet te werken? XP Pro met laatste service Pack en updates.

Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen?

 

Heb er nu even Linux Mint opgezet maar daar is niet iedereen hier happy mee.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Poot er dan windows 7 op heb je dat probleem van s-ata driver @setuptime ook niet.

Als je perse windows XP wenst moet je de de s-ata driver slipstreamen. (zoek met google maar eens op s-ata driver slipstream)

Soms kun je in bios de s-ata controller ook op compatible mode oid zetten, kost je wat performance maar xp werkt dan wel vanaf originele setup disc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compatible mode kon ik in de bios niet terugvinden (Acer). Will niet perse XP maar aangezien het de PC is van mijn schoonzus denk ik niet dat ze een paar honderd euro voor 7 zal willen uitgeven. Echt lullig dat een pc geleverd word zonder recovery, heb je al voor een licentie betaald kan je er nog een aanschaffen terwijl Vista zelf het probleem is.

 

Bedankt in elk geval, ze moet dan maar Windows 7 aanschaffen of wennen aan Linux.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de situatie. Echter toen je schoonzus het apparaat in gebruik nam heeft ze meermaals de suggestie gehad om recovery media aan te maken.

Als je dat niet doet kom je vroeg of laat in deze situatie.

Ik zou in jouw geval acer bellen en aangeven dat de recovery media verloren gegaan zijn en dat je ze nodig bent. Ze leveren dan tegen kostprijs de recovery media alsnog aan.

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen recovery partitie helaas, zal eens kijken of we nog een OEM versie via de leverancier kunnen krijgen. Ongetwijfeld is de melding een aantal keren voorbij gekomen, maar ja, ze is een beetje computer noob.

Bedankt voor de feedback in elk geval.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om op je eigenlijke vraag terug te komen. Je hebt waarschijnlijk sata drivers nodig (Tijdens installeren de F6 knop) Kijk eens op de site van Acer of er sata drivers zijn voor je laptop voor XP. Maar zoals eerder gemeld.... Waarom geen Win7 ipv van de oud bollige XP (ja, ik weet dat ik mensen op de tenen trap)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Windows XP CD heb met Service Pack 3 is er niks aan de hand.

Daar staan de SATA drivers op.

Alleen even kijken in de BIOS hoe de harde schijf/schijven aangesproken worden.

Bij Vista wordt meestal AHCI gebruikt. XP werkt daar niet mee. De SATA settings moet op IDE staan.

Dan moet het gewoon werken.

 

Succes.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er een Microsoft Licentie stikker voor Windows Vista op de PC?

Dan heb je een valide licentie voor de pc.

Je hoeft dan alleen een Vista Cd te downloaden of van iemand te lenen en die licentie te gebruiken.

Zo heb ik al vaker een clean install uitgevoerd met een echte licentie.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...