Ga naar inhoud


Live webcambeelden winkelcentrum Heerlen


leo1949

Aanbevolen berichten

ik begrijp er niks van dat stapje voor stapje als je een constructeur bent en dus het tweede orde effect kent zou ik maken dat ik weg was.

een gevaar voor plotseling instorten is weldegelijk aanwezig.

zou niet in het vel willen steken van de burgervader...daro!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

evacueren van de flats er om heen (binnen de 30 meter) lopen ook gevaar als

de bodem echt instort ,heb al gelezen dat een gat van 60 meter mogelijk is.

 

als de omligende flats ontruimt moeten worden is er een enorm opvang probleem.

 

bekenden van ons wonen in die flat ernaast daar heeft de brandweer gezegt

"zet een koffertje klaar voor als je vlug weg moet"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe vind ik ook niet zo een leuke opmerking

 

denk (hoop) dat de geologen op tijd kunnen voorspellen als

het zover kan komen

was ook niet leuk bedoeld, zo moet het niet overkomen, sorry

ik ben geen held en zou met dat idee niet kunnen blijven zitten

dan zouden vrienden en familie wellicht kunnen helpen.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik zo raar vind

1. 1 pilaarje begeeft het en alles stort in ?

2. op 100 meter diepte stort een gang in en er onstaat maar een kuiltje van 5 meter diameter

3. mijnwater project je weet toch van te voren als je warmte uit het water haalt dat je tempertuur

verschillen in het water krijgt dus stroming in de gangen van de mijn en daarmee instort gevaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

pukje, dan leg ik het tweede orde effekt toch even snel uit... (voor jip en janneke)

 

bouw je met blokkendoos een model en trekt een van de blokken weg, dan gaat er iets mis met het evenwicht

door scheefstand

door die scheefstand gaan alle andere blokken ook nog extra evenwicht problemen krijgen en gaan schuiven

 

een beton skelet is simpel gezegd een met plaksel verlijmd stel blokken uit die blokkendoos, maar bij teveel evenwichtverlies kan ook dat gelijmde model omkieperen.

 

(momenten - torsie en schuifkrachten nemen dramatisch toe als een pijler wegvalt)

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de gemelde verzakking van 5 meter diameter is veel groter anders zou er geen

scheefstand en instort gevaar bestaan

 

ik weet niet hoe groot de verzakking is

je conclusie zou niet daaraan gerelateerd mogen zijn maar aan door dat gewichtenspel (mechanica) nieuw optredende spanningen.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bouwer die failliet is gegaan is dezelfde waar wij ook wonen. Ongeveer half heerlen is door hem gebouwd.

En de gebouwen zijn dan wel sterker gebouwd maar die bouwer nam het voor de rest niet zo nauw.

Zo zit er in de hele wijk betonrot en is alles schots en scheef gebouwd.

Ik heb in onze woning de vloer op de begane grond ge-isoleerd en de oude vloer was nogal apart gestort.

Op de klei grond lag een laag plakrol wat voor daken bedoelt is wat optrekkend vocht moest tegenhouden. Daarop kiezelbeton zonder ijzer erin en daar weer een egalisatielaag.

Dit was geen dragende vloer maar echt robuust is het niet. Als het loon ook zo gebouwd is dan vraag ik me af hoe dat bedrijf de grond onder de pilaren voorbereid heeft.

 

Wat ook een mogelijkheid kan zijn is het dalen van het waterpeil in limburg. Dat het mijnwater project het probleem zou zijn geloof ik niet want die putten liggen veel verder weg van het centrum.

 

Maar wat ik erg vreemd vindt is dat dit niet het enige wooncentrum (wannerplein) is met problemen. Weliswaar heeft dit een andere oorzaak (langs elkaar werken van de aannemers) maar als de mijnen echt inzakken kan dat centrum vroeg of laat ook in de problemen komen. En dat is wel het gebied van het mijnwaterproject.

 

Het is iig erg zonde van het loon. Ik ben daar heel vaak geweest en het is vreemd als dat centrum er niet meer is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de historici (journalisten) werken overtime lijkt het wel, Matchless

nu is het plots een aannemer die failliet is en die het niet zo nauw nam (volgens jou bericht)

1:1 de inspecteur vergunningen en handhaving (vroeger bouw en woningtoezicht) is de laatste instantie die op de uitvoering z'n controles en acties afstemt.

maar dat is afleiden van het eigenlijke probleem en dat zijn echt al de eerste aantekenen van case-building wie kunnen we iets in de schoenen schuiven.

 

graaf je de aarde weg onder een woongebied, DSM (dutch state mines) dan ben je als staat degene die retrospectief alle schade zal moeten vergoeden

waarom denkt men is er een milieu effect reportage zo belangrijk tegenwoordig bij bouw en infrastructuur plannen?

en dan nog is de gedelegeerde van de opdrachtgever of de opdrachtgever zelf diegene die alles had moeten weten volgens de wet en zelf het risico neemt

ja erg discutabel.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet me ook nog te herinneren dat er problemen waren en zelfs

meerdere faillisementen bij bouw 't loon en weet nog kranten berichten

dat aannemers die de bouw voortzetten problemen hadden met de

bouw zoals de voorgangers achtergelaten hadden.

 

Maar de parkeer garage is veel later gekomen dat heeft met die

oude problemen uit 1960érs niets te maken

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...