Ga naar inhoud


TéléSAT: gedaan met sharen !!!......


Aanbevolen berichten


zou er nu, met de nieuwe CCcam2.3.0, misschien wel eens weer wat muziek kunnen inzitten, mits de integratie van een extra regel:

 

SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/sci0 4 { 1479,147A,1483,1484,01CC,01D0,1485 }

 

in de config.sys file...?

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een week zijn TV Vlaanderen/TéléSat en NL Digitaal overgeschakeld op de nieuwe Anti-Cardsharing Smartcard software I4A.

Vandaar dat U Storingen had op uw dreambox met CCcam, enkel CCcam 2.3.0 kan de nieuwe software smartcard update aan.

De kaart gaat immers op ‘zwart’ indien er meer dan 4 ecm’s in een tijdspanne van 10-11 sec worden opgevraagd.

 

Maw, De m7 group wil een einde maken aan het illegaal cardsharen en/of het gebruik van cardsplitters inperken.

Hoe je het ook bekijkt dit is een noodzakelijke zet van de M7 group in moeilijke economische tijden.

 

Is dit het einde ?

 

Neen, echter U kan Uw kaart nog steeds sharen rekening houdend met deze beperking.

(Binnenshuis wordt oogluikend toegestaan dmv Smartwi cardsplitter tot max 4 Single tuner receivers,

zeg maar gerust 3 want als U te snel gaat zapped gaat de kaart op ‘zwart ....)

 

Anyway, u dient zo snel mogelijk over te schakelen op Cccam 2.3.0.

De volgende instellingen dienen toegevoegd of aangepast te worden in het bestand Cccam.cfg

CCcam 2.3.0 kan vermoedelijk gedownload worden via het menu van de dreambox echter de settings in de Cccam.cfg file moeten aangepast worden.

Het is niet voldoende om enkel CCCam2.3.0 te downloaden.

 

CCcam 2.3.0 moet deze settings hebben in combinatie met TV VL, TéléSat, NL Digitaal :

 

Disable EMM : no

SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

GLOBAL EMM : 1

SECA HANDLER: 1

 

Vraag hierna de info van je smartcard op :

Er zou zeker rev I4A moeten staan.

 

card reader /dev/sci0

handled 40891(39760) ecms and 387(387) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds

XXX(1s), XXXX(8s)

 

SECA card XX.XXX.XXX.XXX rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-XX

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-XX

 

Voor de meesten zal het 'worst' wezen echter cardsharen is geen spelletje.

De Providers van SatellietTV verliezen hiermee zeer veel inkomsten.

Hou het fair en beschik steeds over een persoonlijk geldig abonnement zo blijft het voor iedereen interessant.

Betaal nooit voor Cardsharing services/providers. Dergelijke aanbieders worden met de regelmaat

van de klok opgerold alsook de 'klanten' die zo dom waren hiervoor betalen (via overschrijving dan nog ....)

 

Los van CCcam2.3.0 kan je ook werken met de laatste unstable versie van Oscam.

Hier kan je ook een beperking instellen op het aantal ecm's. Oscam kan bovendien draaien als

CCcamserver/CCcam proxy client/newcamserver. Het is geen aanrader om Oscam als DVBAPI decoder te gebruiken,

background service is beter. CCcam kan perfect connecteren naar een Oscam Server.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me nou afvraag.

Blijkbaar gaat de kaart op zwart als er meer dan 5 ecms per 10sec gevraagd worden. Maar om de hoeveel sec moet een ecm ververst worden? (als ik mijn cardreader stop hou ik nog een hele tijd beeld....) In de oscam log zie ik dat er elke 10s 1 ecm behandeld wordt, maar is dit beslist nodig? Is je beeld gelijk zwart als er 1 ecm gemist wordt?

 

Dus als er per kanaal maar 1x per 20sec een ecm nodig is kun je ipv 5 kanalen al 10 kanalen openen. (ecms voor kanaal 1 t/m5 in sec. 1 - 10, ecms voor kanaal 6 t/m 10 in sec 11 - 20, en dan weer kanaal 1 t/m in sec. 21 - 25, etc. etc.)

 

Ik heb dit geprobeerd te testen in oscam met onderstaande regels in de reader:

ratelimitecm = 1

ratelimitseconds = 20

Maar dit werkt blijkbaar niet. In de logt komt nog steeds elke 10 sec een ecm voorbij. Ik had al eerder gelezen dat er vraagtekens waren of dit bij oscam uberhaupt wel werkt.

 

Misschien kan iemand dit eens proberen in CCcam?

Regel zou dan SID LIMIT: /dev/sci0 1 20. Als je dan op 1 zender beeld kunt houden zou mn redenatie goed zijn toch?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft hem vooral de bevraging van de satelliet receiver dmv de clientsoftware naar de smartcard toe.

Dit mag een bepaalde aantal bevragingen /tijdslimiet niet overschrijden

Het is inderdaad wat verwarrend ecm/emm etc ...

 

Hoe gaat het in z'n werk ?

 

de contentprovider (bijvoorbeeld tv vlaanderen) zendt een proggramma/film door naar het sat-uplinkcentrum.

De volgende zaken worden toegevoegd aan de samenstelling van het pakket "film".

EMM: Entitlement Control Message

ECM: Entitlement Management Message

+ Encryptie van het pakket "film"

Dit gaat naar de satelliet

en komt terug naar ons

 

Wij ontvangen dus in de satelliet receiver:

EMM: Entitlement Control Message

ECM: Entitlement Management Message

+ Encryptie van het pakket "film"

 

Onze satellietreceiver dient de lokale smartcard te bevragen met de ontvangen ecm & emm dmv een Clientsoftware (oscam/CCcam/ ...)

De smartcard geeft een CW (control word) aan de satelliet receiver

Met de CW kan de decoder het pakket film decoderen. en beeld geven.

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm en voor alle duidelijkheid het voorstel dat Quattro opgeeft is niet ok.

Indien je enkel de smartcard wil gebruiken voor eigen gebruik zonder enige vorm van inhouse/internet sharing zal dit waarschijnlijk wel werken.

Die instelling zorgt er inderdaad voor dat er niet meer dan 1 bevraging gebeurd binnen een tijdspanne van 20sec !!!!!!

Maw hierbij sluit je het sharing/splitting gedeelte uit. + wat zal er gebeuren als je info mist (het signaal van de satelliet komt nooit volledig toe in de receiver, dient steeds geherconstrueerd te worden tot een leesbaar pakket) het overgrote deel van de ontvangen Satelliet data "RAW formaat" is redundante informatie die enkel dient voor de herconstructie van het pakket.(zoals bijvoorbeeld bij Harddisk, RAID 5, ...)

Een klein gedeeltje van de werkelijke data zoals in voorgaande post beschreven is als het ware geïncapsuleerd in een groot deel redundante DATA

die dient om het pakket te herconstrueren.

 

Bijvoorbeeld bij slecht weer, een signaalreceptie kwaliteit/fijnafstgemming van 51% heb je nog steeds een korrekte decodering van beeld zonder probleem.

men vergeet nog steeds dat het hier echt gaat om Digitale informatie en niet om analoge informatie !

 

Misschien goed om te weten dat ieder kanaal van Tv Vlaanderen uniek geïdentificeerd wordt door z'n " CAID + SID + PROVID VPID/APID/PCR ..."

MAW zap naar een ander kanaal = andere CW nodig.

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm en voor alle duidelijkheid het voorstel dat Quattro opgeeft is niet ok.

Indien je enkel de smartcard wil gebruiken voor eigen gebruik zonder enige vorm van inhouse/internet sharing zal dit waarschijnlijk wel werken.

Die instelling zorgt er inderdaad voor dat er niet meer dan 1 bevraging gebeurd binnen een tijdspanne van 20sec !!!!!!

 

Als dit voor lokaal gebruik werkt, dan zou dit voor shares ook moeten kunnen. Als 1 bevraging in 20sec. volstaat, dan kan dat voor clients ook. Je zou dan je server wel zo in moeten stellen dat elke client max. 1x per 20s een bevraging mag doen / antwoord krijgt. Ben wel met je eens dat je dan niet meer fatsoenlijk kunt zappen, maar eenmaal afgestemd op een kanaal kun je zo wel het beeld overeind houden voor 10 clients. (kun je toch lekker veel tegelijk kijken en opnemen op de slaapkamers enzo...)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me nou afvraag.

Blijkbaar gaat de kaart op zwart als er meer dan 5 ecms per 10sec gevraagd worden. Maar om de hoeveel sec moet een ecm ververst worden? (als ik mijn cardreader stop hou ik nog een hele tijd beeld....) In de oscam log zie ik dat er elke 10s 1 ecm behandeld wordt, maar is dit beslist nodig? Is je beeld gelijk zwart als er 1 ecm gemist wordt?

 

Dus als er per kanaal maar 1x per 20sec een ecm nodig is kun je ipv 5 kanalen al 10 kanalen openen. (ecms voor kanaal 1 t/m5 in sec. 1 - 10, ecms voor kanaal 6 t/m 10 in sec 11 - 20, en dan weer kanaal 1 t/m in sec. 21 - 25, etc. etc.)

 

Ik heb dit geprobeerd te testen in oscam met onderstaande regels in de reader:

 

Maar dit werkt blijkbaar niet. In de logt komt nog steeds elke 10 sec een ecm voorbij. Ik had al eerder gelezen dat er vraagtekens waren of dit bij oscam uberhaupt wel werkt.

 

Misschien kan iemand dit eens proberen in CCcam?

Regel zou dan SID LIMIT: /dev/sci0 1 20. Als je dan op 1 zender beeld kunt houden zou mn redenatie goed zijn toch?

 

Kort gezegd, je hebt elke 10 seconde een cw nodig, je moet elke 10 seconde een ecm gebruiken! 1x missen is zwart beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Quattro,

 

dat is het nu net, Waneer de Share(s) of de andere receiver inhouse gaat zappen op een ander kanaal en dus een CW gaat opvragen voor een ander SID (kanaal)

-Vermoed ik- gaat de kaart gaan tegenwerken. De nieuwe firmware checked -vermoedelijk- niet alleen de op te vragen CW door de receiver maar ook de bijbehorende SID.

Wanneer iedereen op hetzelfde kanaal staat zal dit geen probleem zijn zoals je aangaf, maar iedereen tergelijkertijd aan het zappen op een ander kanaal. indien je dan geen beperking oplegt aan je smartcardreader client gaat ie op af.

 

Wat ik me afvraag is : de oude smarcard zou maar '2 tuners' ondersteunen en de nieuwe '4tuners' op 1 smartcard.

De niet geupdate smartcard moet dus reeds de mogelijkheid hebben om het aantal opvragingen te beperken. De nieuwe firmware smartcard I4A zal dus nog iets extra's toevoegen meen ik ? Nu kan men heel paranoia worden.

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de bedoeling van deze instelling dan?

 

zou er nu, met de nieuwe CCcam2.3.0, misschien wel eens weer wat muziek kunnen inzitten, mits de integratie van een extra regel:

 

SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/sci0 4 { 1479,147A,1483,1484,01CC,01D0,1485 }

 

in de config.sys file...?

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @Dream7020,

... Télésat kaartje in (eerste) slot, en slechts 4 SID toegelaten, gekozen uit de 7 gekozen en toegelaten SIDs (1479, 147A,1483,...) welke m.i. de meest interessante zijn !

aangepast door yvessr

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat men ook zegt in deze discussie, de instelling is en blijft 4 11 (al dan niet aangevuld met een Sid kanalenlijst)

Eerlijk gezegd zou ik de instelling algemeen laten gezien de kaart soms verkeerdelijk bevraagd wordt voor 6A en 6D...

Ik heb gisteren wat zitten spelen met 5 10 en 6 11, either way als je hoger gaat gaat de kaart op zwart !!!! Al dat gezever over meer dan 4 bevragingen

is "lulkoek". Voor het moment heeft de m7group de overhand en heeft men bereikt wat men wilde.

Indien je op een geriefelijke manier nog wil kijken naar tv vlaanderen/telésat/Digitaal nl dmv cccam 2.3.0 of oscam zal je toch moeten rekening houden met de volgende zaken :

A : beschik over een full abonnement

B : share ook met dezelfde mensen die een fullabo hebben zoals jij(4tal)

C: overdrijf niet in je shares. (Max 10)

D : indien je shares wil van een andere partij bijvoorbeeld NL digitaal (4tal)/ sky/ ... zou ik enkel share als zij ook over een full abo beschikken.

E : stel je cccam zo in dat er niet verder dan 2 hops kan gekeken worden + GEEN reshare van je eigen kaart of van telesat of nl digitaal.

F : share niet met freeriders zonder local smartcard. Geen abo = geen share zou ik zeggen.

G : share zeker niet met een cardsharing server, dit heeft geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

**** Verwijderd, duidelijk een uitleg over illegale wan sharing.

 

4. Illegale zaken mogen hier niet besproken worden!

Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd. Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken. Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken. Het plaatsen van decoderingsleutels (keys), bestanden (zip files, firmware enz.) waarin zich keys bevinden of het vragen naar keys of deze bestanden of links naar sites waar ze te vinden zijn is op ons board is dan ook ten strengste verboden! Ook discussies over illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe. Uitsluitend wanneer het gaat om situaties waarbij je via een LAN binnenshuis je eigen kaarten shared over meerdere eigen ontvangers, kan een discussie over cardsharing worden toegestaan. Vanwege de grote 'gevoeligheid' van het onderwerp, zullen dergelijke discussies echter altijd zeer kritisch en met weinig tolerantie worden beoordeeld.

aangepast door Michel
Zie ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...