Ga naar inhoud


seca3 beperking ecm's, discussie over techniek etc


Aanbevolen berichten

Ok dus als ik het goed heb begrepen, max 4 ecm's / 10 sec.

Gemeten over een langere periode, dus kort tusentijds zappen mag wel.

 

Maar wat als de cardserver de kaart tussentijds reset (bijvoorbeeld omdat de reply van de kaart niet binnen een bepaalde tijd ontvangen wordt?) zou dit het probleem op kunnen lossen?

 

Ik weet dat de SmartWii bijvoorbeeld ook constant een Irdeto kaart reset, omdat deze kaarten een Camkey gebruiken, en anders de kaart maar op een ontvanger werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


theparasol,

 

Kan ik de oscam, onder de downloads, laden en de cccam uitschakelen en heb ik dan beeld zoals ik nu heb (alleen een canaldigitaal kaart er in)?

Of moet ik dan nog allemaal instellingen maken/doorlopen om gewoon TV te kijken, de aansluiting naar mijn computer om iets te kopieeren en op cd/dvd te zeten werkt nu ook gewoon.

Graag advies gevraagd dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol,

 

Kan ik de oscam, onder de downloads, laden en de cccam uitschakelen en heb ik dan beeld zoals ik nu heb (alleen een canaldigitaal kaart er in)?

Of moet ik dan nog allemaal instellingen maken/doorlopen om gewoon TV te kijken, de aansluiting naar mijn computer om iets te kopieeren en op cd/dvd te zeten werkt nu ook gewoon.

Graag advies gevraagd dus

 

Helaas oscam is niet plug en play zoals CCcam. Als je mazzel hebt werkt het zoniet dan zul je je moeten verdiepen.

Wellicht heeft iemand anders een goede tip voor een andere softcam die out-of-the-box in vrijwel alle gevallen werkt. Oscam is dat beslist niet en dat blijkt wel uit alle draadjes op diverse fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor de moeite.

Ik vroeg dit n.l. omdat ik dus nu ook alles lees over de cccam die ik nu gebruik en heb dus geen zin om ellende te krijgen.

Maar goed er gaat niets via mijn router naar buiten maar ja de receivers zitten wel op het interne netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol,

 

Kan ik de oscam, onder de downloads, laden en de cccam uitschakelen en heb ik dan beeld zoals ik nu heb (alleen een canaldigitaal kaart er in)?

Of moet ik dan nog allemaal instellingen maken/doorlopen om gewoon TV te kijken, de aansluiting naar mijn computer om iets te kopieeren en op cd/dvd te zeten werkt nu ook gewoon.

Graag advies gevraagd dus

 

Als je alleen de interne kaartlezers gebruikt dan zou je met de files die in de bijlage zitten uit de voeten moeten kunnen.

 

Beide kaartlezers zijn daarmee ingeschakeld. (Ik heb een Xtrend ET9000)

Deze config files zijn bedoelt voor oscam-experimental.

 

De bestanden uit de zipfile zet je gewoon in /etc/tuxbox/config/oscam-experimental

De webinterface is voorzien van de login xtrend met wachtwoord et9000

oscam.zip

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even op de cache theorie van the parasol,die hij in het nieuws forum heeft geopperd,in te gaan heb ik de volgende vraag,die ik helaas niet zelf uit kan proberen omdat ik geen 4 opname mogelijkheden heb hier.

 

Ik dacht aan de volgende theorie om toch meerdere kanalen te kunnen zien en opnemen.

 

Stel ik ga met tuner 1 naar bv eredivisie live,dit zal dan 1 chid zijn.

Dan ga ik met mijn 2e tuner of opname apparaat eveneens naar eredivisie live en laat de 2e tuner dit opnemen.

 

Dan zal als mijn theorie juist is er geen 2e chid worden opgevraagd aan de kaart maar zal hij de opname uit het cache geheugen halen.

Als dit waar is waar is kan ik nu gewoon met mijn tuner 1 een ander kanaal van de kaart op vragen wat dan mijn 2e chid word.Zo kan ik dan deze sharen naar een 2e tv en met tuner 1 weer een ander kanaal zien.

 

Wat ik al schreef heb ik hier niet de mogelijkheden om dit uit te proberen.Mocht dit wel lukken liggen er hierin mogelijkheden..

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat ik het niet helemaal goed heb neergezet.

 

1maal eredivisie live opvragen op tuner 1 zal 1 chid zijn

 

hetzelfde kanaal opnemen op tuner 2 die dan uit het cache geheugen komt blijft 1 chid.

 

Een ander kanaal op tuner1 opvragen terwijl tuner 2 eredivisie live op neemt is dan weer de eerste chid als mijn theorie klopt.

 

Nogmaals probeer ik een beetje op de cache theorie van the Parasol door te borduren.

aangepast door rommelaar

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cache exchange iets wat recent aan oa oscam toegevoegd is. De meerwaarde is beslist niet aanwezig in een LAN share omgeving aanwezig aangezien je daar maar 1 centrale cardserver hebt (of je moet zo suf zijn om op elke box een server te gaan draaien!).

Het is dus een oplossing waar je pas profijt van hebt als je eigen LAN server verbinding heeft met bv de buurman. Maar dan hebben we het over WAN sharing.

Wat je efficient doet is uitbreiden van de gecachte controlwords door die met gecachte controlwords van een andere server te combineren waardoor de card ze niet meer hoeft te genereren en je dus minder snel aan de taks van de kaart zit.

Hoe meer cache-exchange lijntjes je uit hebt staan hoe groter de kans dat de kaart zelf niet aangesproken hoeft te worden en er is dan meer ruimte voor decrypten van exotische kanalen. LAN sharing trekt geen profijt, hoe groot is de kans dat er meer dan eens rtl4 controlwords nodig zijn? Vrij klein.

Enfin, cache exchange lijkt een mooie oplossing maar niet bij legaal gebruik in een lan share omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...