Ga naar inhoud


seca3 beperking ecm's, discussie over techniek etc


Aanbevolen berichten

Huidig aantal is onbeperkt, maw 1 per 300 ms. Is er nu reeds een timer op de kaart aanwezig? Door welke emm wordt deze geactiveerd? Om de beperking van 2 ecm's per 10 seconden naar x te versoepelen komt er een andere emm aan te pas, iemand een log uit telesat gebied?

Als je de restrictieve emm continu blokt, zal de kaart dan wel de gebruikelijke emm's accepteren?

Met welke software doe je de logs? Handmatig versturen vab emm's dmv pmcam?

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zonet ook cccam 3.2.0 erop gezet . Valt me gelijk veel op .

 

card reader /dev/sci1

handled 177(170) ecms and 110(110) emms

 

SECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-15

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-15

Mijn kaart stond op rev I45 na her activatie in cccam 2.2.1 waardoor ook 4 zenders mogelijk . Na CCCam 3.2.0 erop te zetten kreeg ik 111 emm's binnen , reboot en rev I46 . en weer begint de emm teller te lopen tot 110 . Reboot en dan op I4A .

Nu elke keer ik cccam herstart krijg ik 110 emm's binnen . Maar revisie blijft zo .

 

Ook een 15tal minuten getest met 3 opnames en 2 boxen rond zappen , en geen hapering vast te stellen .

 

 

We gaan nog wat testen , maar een sid limit heb ik dus nog niet gezet .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een rare ontdekking gedaan. Blijkbaar is het zo wanneer ik alle 4 sids gebruik de EMM ook beginnen oploppen. Sluit ik 1 stream stoppen den EMM's. Iemand een idee hoe of door welke reden dit komt. Tot mijn grote spijt krijg u ik het niet voor elkaar om debug te doen en zo alle ontvangen info voor de kaart bestemd te bekijken.

 

Ik draai CCcam 2.3 met de juiste instelling zoals vermeld hier op het forum.

 

 

DISABLE EMM : no

GLOBAL EMM : 1

aangepast door crazydavid

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via CCcam zul je niet aan EMM/ECM logs komen, dat kan die cam niet. Gebruik het eerder genoemde dvbsnoop.

 

Als er meer zenders openstaan komen er twee keer zoveel ECM's en (mits EMM 'stream' aanwezig is) ook twee keer zoveel EMM's op de cam aan, die ze weer naar de kaart stuurt.

De EMM/ECM 'streams' zijn eigenlijk gewoon eenzijdige datastreams die mee gemuxt (multiplexed, verwoven met de transport stream) zijn. Je kunt het zien als ondertitels of teletext, dat wordt ook meegestuurd met de transport stream.

 

Wat dan wel apart is, is de keuze binnen de cam om de EMM stream van _beide_ kanalen te verwerken, maar wellicht is dit een logisch gevolg, of zelfs noodzakelijk bij bepaalde kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via CCcam zul je niet aan EMM/ECM logs komen, dat kan die cam niet. Gebruik het eerder genoemde dvbsnoop.

 

Als er meer zenders openstaan komen er twee keer zoveel ECM's en (mits EMM 'stream' aanwezig is) ook twee keer zoveel EMM's op de cam aan, die ze weer naar de kaart stuurt.

De EMM/ECM 'streams' zijn eigenlijk gewoon eenzijdige datastreams die mee gemuxt (multiplexed, verwoven met de transport stream) zijn. Je kunt het zien als ondertitels of teletext, dat wordt ook meegestuurd met de transport stream.

 

Wat dan wel apart is, is de keuze binnen de cam om de EMM stream van _beide_ kanalen te verwerken, maar wellicht is dit een logisch gevolg, of zelfs noodzakelijk bij bepaalde kaarten.

 

Ik zou zeggen, gooi de dubbele weg, maar je hebt gelijk hij krijgt per zender een serie emm/ecm's binnen. 4x kijken, is 4xecm/emm's. Poor mans cam kan volgens mij laten zien welke emm/ecm je wel gebruikt en welke niet, alleen moet je dan een smartgo of iets dergelijks hebben. Voor dreambox dvbsnoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog steeds I43 ook na een heractivatie ... snap er geen hol van activatie gevraagd in cccam en in oscam beide geven geen resultaat

 

Hier had ik ook 134 bij gebruik van cccam.Na overschakeling naar oscam en 20 minuten op RTL4 te hebben gestaan is 134 nu 14A.

Dit geheel zonder her activatie.

aangepast door rommelaar

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik in oscam zien of de nieuwe versie al doorgekomen is?

Ben aan testen of het lukt om de normale updates (geldigheid kaart) wel doorkomen met oscam, dus wil even niet overschakelen naar CCcam

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer. Volgens wat ik begrepen heb, kan je dus wel beide installeren en 1 activeren.

Momenteel gebruik ik nog steeds zonder problemen Oscam van een tweetal weken geleden (weliswaar met de TVV beperking van 4 zenders), al zal ik CCcam eens bijvoegen om de info van mijn smartcard uit te lezen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...