Ga naar inhoud


Mailberichten verdwenen in Yahoo mailbox


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een yahoo mailadres voor o.a. webwinkels. Uiteraard komt daar ook reclame binnen en alles wat ik interessant vind zet ik dan in verschillende mappen in mijn mailbox. Toen ik gisteren via mijn iPad deze mailbox benaderde en een map opende zag ik opeens alle mail die in mijn iPad in de betreffende map stond voor mijn ogen verdwijnen, alles leek opeens gewist.

Ik ben toen via het web in mijn mailbox gaan kijken en ontdekte dat alle mail, in de verschillende mappen, die tussen eind september en eind november was binnengekomen verdwenen was. Vanaf 29 november waren de mails wel weer bewaard. Uiteraard heb ik contact opgenomen met yahoo, via de chat, en ze hebben nog een paar herstel acties geprobeerd (dat zou moeten kunnen als je binnen 48 uur na een delete zo'n herstel actie doet) maar daarmee konden ze niets terug krijgen.

 

Nou ja, het is lastig maar niet onoverkomelijk, ik vraag mij alleen af door welke "logische" gebeurtenis er opeens 2 maanden tussen mijn bewaarde mails uit verdwenen is, door alle mappen heen. Je zou haast denken dat ze bij yahoo een schijfcrash hebben gehad, maar verder? Heeft iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


je loopt altijd kans data's te verliezen

thuis kan je pc en of harde schijf kapot gaan en je bent alles kwijt

zelfs de backup kan verloren gaan.

 

Op een externe server gaat ook wel eens iets mis of kapot.

 

yahoo bied e-mail aan maar niet om de klant een plezier te doen hun

gaat het om de info die ze hiermee ontvangen.

moeilijk thema "privacy" maar kan toch niemand controleren

 

dus geven ze niet veel geld uit voor backups en reserve systemen

waardoor mails verloren kunnen gaan

 

yahoo staat al heel lang te koop vermoed ook daarom dat ze

niet meer veel investeren in onderhoud systemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dit probleem is nu opgelost!

 

Het was mij al gebleken dat de oorzaak "ergens" in de koppeling met mijn iPad moest zitten, toen ik dit mailaccount niet meer met de iPad benaderde leken de problemen opgelost.

 

Vandaag ontving ik op Yahoo een mailtje dat er een probleem is geweest met de mobiele apparaten (zoals iPad en Android) die yahoo benaderden onder het IMAP protocol, dat probleem veroorzaakte dan dat mails die naar folders werden verplaatst niet juist gesychroniseerd werden en verdwenen. Dit probleem is door Yahoo opgelost, er werd een sync folder aan mijn account toegevoegd, en daarin heb ik alle verdwenen mails teruggevonden, inclusief de mails die ik in die tijd gewist heb. Overigens gaat het in mijn geval om mails vanaf juni 2011 t/m december 2011.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...