Ga naar inhoud


Welke ontvanger neem ik ipv Topfield TF4000PVR


Deca

Aanbevolen berichten

Wie kan mij een goed advies geven om mijn huidige Topfield TF4000PVR te vervangen voor een HD ontvanger. Heb een schotel met 4 koppen voor de Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Welke satellietontvanger voldoet tenminste aan de onderstaande specs. En dan nog, wat is de goedkoopste- en wat is een middenklasse ontvanger.

 

Enige eisen :

  • HDTV
  • Aan te sluiten op computernetwerk / modem
  • TV Opname mogelijk via netwerk maar dan wel opnemen van bv Nederland 1 en tegelijk kijken naar Nederland 2 ( dus van dezelfde satelliet)
  • TV opname ook via externe USB aansluiting, bij voorkeur aan de achterkant van het apparaat
  • MPEG 2 MPEG 4
  • HDMI – uitgang
  • EPG mogelijkheid
  • Teletekst
  • DiSEqC ondersteuning ivm aansturing ASTRA 1, 2 en 3 en HOTBIRD via switch (één coax naar ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat ik voor de Dreambox 800HD se ga. Maar wat zijn de mogelijkheden met de netwerkaansluiting ? In de sat4all review worden ze als onbelangrijk neer gezet> daar was ik weer zeer onder indruk van Gigablue HD800 solo review. Is daar een verschil ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerk aansluiting van de800HD daar kun je in principe alles mee,dus ook de opnames naar je PC sturen en vervolgens op DVD/bleu-Ray te branden ,uiteraart neemt de 800HD zoals alle Dreamboxen ongecodeerd op,zodat je tot in lengte van dagen maanden jaren alles weer kunt terugzien/afspelen,van daar dat de netwerk aansluiting als onbelangrijk word beschouwt,het is gewoon vanzelf sprekend dat men er alles mee kan.

En de aller beste is en blijft natuurlijk een Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

zelfde luxe probleem zit ik ook mee al twijfel ik erg om wat te doen namelijk een tweedehands dm 800 te kopen ,een nieuwe is mij tte duur of iets meer uit te geven en een nieuwe azbox me te kopen scheelt 50 euro aan maar dan heb ik wel een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja, nieuw of tevreden?

dat is de vraag schreef shakespeare.

 

maak je niet gek, de hoeveelheid tweedehands dreamboxen die ik heb aangeschaft en getest, zijn nooit bepaald door de pianolak van het boxje zonder krassen

ze werken en doen dat stabiel; dat moet je aankoop keuze bepalen.

 

de oorspronklijke vraag betreft een Topfield

een klasse receiver, waarom zou je die fabrikant z'n filosofie mbt nieuwe modellen argwanen?

 

stap je echt over na jaren, dan zul je altijd moeten wennen

vraag je eerder zelf; over tv-kijkgenot en komfort.

ciao

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goedkoop moet zijn, via de bekende veilingsite heb je dit "HD -TV Combi Sat & DVB - T DVB-S HD - Receiver PVR USB" voor 69,95€ + 13,90€ verzending.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of natuurlijk de goede en niet te dure ontvangers van Vu+.

Ik heb nu al 12 maanden de Vu+ Duo en, nog nooit een probleem mee gehad.

e-sata aansluiting, 3x USB, verbinden met modem, vele skins, plugins en image´s (software).

Teveel om op te noemen, echt een hebbeding.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb gekozen voor de Dreambox DM800 HD se met 1 tb harddisk en zo'n 'WiFi stekker' ook van Dreambox. Ben helemaal verrukt van de mogelijkheden en zoek nog naar meer ! ( bv hoe Youtube zijn weer te geven en op te nemen op / via de Dreambox ).

Beeldkwaliteit is verbluffend ! Het zal wel aan mij liggen maar ik zie weinig verschil met Ned 1 en Ned 1 HD. op de LG led TV.

Dank voor al het advies !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

( bv hoe Youtube zijn weer te geven en op te nemen op / via de Dreambox ).

Beeldkwaliteit is verbluffend ! Het zal wel aan mij liggen maar ik zie weinig verschil met Ned 1 en Ned 1 HD. op de LG led TV.

Dank voor al het advies !!

yuotube, laat het even rusten

beeldkwaliteit >

menu

instellingen

systeem

av-instellingen

let daar goed op wat je instelt

cvbs is dus analoog en de aller slechtste keuze

HDMI met 16x9 + Pillarbox + letterbox

ciao

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...